Pagina 2 van 2

Geplaatst: 11.06.2011 - 22:07
door toppertje
JosW schreef:
Ramon&Ramon schreef:Er zijn een aantal manieren om de koppeling af te stellen,het kan ook in 5 minuten zonder ook maar iets te demonteren,maar dan gaan we meer richting de beun de haas manier.
tyrips?
zie de post boven die van jou.

Geplaatst: 11.06.2011 - 22:14
door JosW
Wat is een "vuistje"? In mijn beleving een kleine vuist. Zie geen verband met een magneetkoppeling.

Geplaatst: 11.06.2011 - 22:23
door chrisje
Ik zal eens gaan kijken bij de Jeep, die slaat onder het rijden vaak uit.

Geplaatst: 11.06.2011 - 22:24
door toppertje
JosW schreef:Wat is een "vuistje"? In mijn beleving een kleine vuist. Zie geen verband met een magneetkoppeling.
even googl,en en je weet het.

Geplaatst: 11.06.2011 - 22:34
door JosW
Heb ik gedaan maar kom er niet uit. Zie link.

http://www.google.nl/webhp?sourceid=chr ... 40&bih=785

Je kunt natuurlijk ook gewoon zeggen wat het is.

Geplaatst: 11.06.2011 - 22:44
door MN-NL

Geplaatst: 11.06.2011 - 22:47
door JosW
Dus er gewoon op rammen? kan me niet voorstellen. Zelfs een beun doet dat niet.

Geplaatst: 11.06.2011 - 22:50
door chrisje
Denk dat ie een hamer bedoeld


Te laat

Geplaatst: 11.06.2011 - 22:53
door MN-NL
In mijn geval was het alleen een antwoord op de vraag wat een vuistje nou is, geenszins een reparatiesuggestie. Dhr. Topper zal ook wel de ironie als stijlvorm gehanteerd hebben denk ik zo....

Marc

(en afhankelijk van je definitie van 'beun' acht ik practische toepassing zeer wel mogelijk trouwens :-) )

Geplaatst: 11.06.2011 - 22:58
door JosW
MN-NL schreef:In mijn geval was het alleen een antwoord op de vraag wat een vuistje nou is, geenszins een reparatiesuggestie. Dhr. Topper zal ook wel de ironie als stijlvorm gehanteerd hebben denk ik zo....

Marc

(en afhankelijk van je definitie van 'beun' acht ik practische toepassing zeer wel mogelijk trouwens :-) )
Die "praktische toepassing" bestaat dan uit het plat slaan van de opvulringen. iets anders kan ik mij niet voorstellen.

Geplaatst: 12.06.2011 - 00:58
door Ramon&Ramon
Een vuistje is een klein mokertje,een hamer dus. :)

Geplaatst: 12.06.2011 - 00:59
door Ramon&Ramon
JosW schreef:Dus er gewoon op rammen? kan me niet voorstellen. Zelfs een beun doet dat niet.
Er zijn zelfs Volvo specialisten die het zo doen,zal geen namen noemen.

Geplaatst: 12.06.2011 - 06:15
door toppertje
MN-NL schreef:In mijn geval was het alleen een antwoord op de vraag wat een vuistje nou is, geenszins een reparatiesuggestie. Dhr. Topper zal ook wel de ironie als stijlvorm gehanteerd hebben denk ik zo....

Marc

(en afhankelijk van je definitie van 'beun' acht ik practische toepassing zeer wel mogelijk trouwens :-) )
helemaal goed,U gaat door voor de volgende ronde.
een "vuistje" is idd een klein mokertje(hamer,als je dat beter snapt?) :wink:
hiermee word,zoals @Ramon bedoeld, wel eens en klap tegen
de mag.kopp.aan gegeven,deze raakt iets krom,en voila,hij doet
het weer.(eventjes dan) :?

Re: afstellen magneetkoppeling airco

Geplaatst: 09.04.2019 - 16:08
door JasperT
Moet hier ook maar eens aan beginnen. Airco is er onlangs mee gestopt. Auto gekocht in november 2017 en dacht dat hij het toen wel deed.
Afgelopen zomer deed hij het niet en de lokale airco service zegt dat hij lek is omdat de condensator vet is.
Maar wat ik toen nog niet wist is dat de verdeler van de valve save een lekke slang had waardoor er olie naar beneden drupte. Ik zag immers dat zijn metertje wel op 2 bar bleef staan dus lek gaat in mijn ogen dan al niet meer op.

Bij inschakelen meet ik wel ampère maar koppeling gaat niet meedraaien, denken jullie ook dat afstellen en tijdens de Tech meeting laten vullen helpt?

Re: afstellen magneetkoppeling airco

Geplaatst: 10.04.2019 - 09:20
door JasperT
Akkoord schreef: Subframe en bevestigingsbouten van de compressor heb ik niet losgemaakt ; het is krap , maar wel te doen.
Poelietrekker is overbodig ; met 3 afdrukboutjes (M5x25) druk je de koppeling er zo af (en maak je niets kapot).
wim998nl schreef: Ik heb mijn aircopomp vanavond ook afgesteld, de spleet was 0.8mm en nu 0.25mm.
Je kan er het beste via de wielkuip bijkomen, maar het blijft behoorlijk krap :crazy: .
De pomp is nu ook veel stiller tijdens het inslaan.
De multieriem kan gewoon blijven zitten, en zoals medeforumlid "Akkoord" zegt met 3 afdrukboutjes (M5x25) druk je de koppeling er zo af (en maak je niets kapot).
Dus succes met de klus. :thumbright:
Even een vraagje heren, al is het diep in het geheugen.
Hoe hou je de koppeling tegen als je de pomp dus niet los haalt?

Inmiddels gelukt dmv een schroevendraaier tegen een nok te drukken.

Helaas nog geen airco dus zal een aparte topic maken.