Nee, daar heb ik ook nog niks over gehoord...gaat op m,n lijstje , bedankt.OK, heb je de olieteller stand en de adaptieve waarden ook laten resetten?
Update volgt
Nee, daar heb ik ook nog niks over gehoord...gaat op m,n lijstje , bedankt.OK, heb je de olieteller stand en de adaptieve waarden ook laten resetten?
Bedankt Varioclean. Dit was mijn conclusie ook na enig research werk, onder meer door het patent van Aisin Warner hierover te bestuderen.Varioclean schreef:@ Gouwe,
Volvo specificeert de JWS3309 norm voor de bakolie omdat speciale additieven inderdaad vereist zijn vanwege de zgn. "limited slip" lock-up van de hoogste versnellingen. ............................................ De verdere voordelen voor de levensduur van de bak spreken voorzich bij schone, niet geoxideerde olie.
met vriendelijke groeten, de techneuten van VarioClean
Dat is bijzonder, want deze gebruiken jullie toch ook? Sterker nog: door jullie is mijn automaat geflusht.Varioclean schreef:@ Turbodesk
Wij hebben geen beschikking over het datasheet van de BG olie.
Het is in elk geval een atf3 volsyntheet en in de USA een gebruikelijke olie.
mvgr Varioclean
Ik heb je de datasheet zonet per email gestuurd.Varioclean schreef:@ Turbodesk
Wij hebben geen beschikking over het datasheet van de BG olie.
Het is in elk geval een atf3 volsyntheet en in de USA een gebruikelijke olie.
mvgr Varioclean
Varioclean, bedankt voor jullie bijdrage inderdaad.M@rcel schreef:Goed verhaal! Dank je wel!
Als ik goed interpreteer wat hierboven staat, zou dit een goeie strategie kunnen zijn:
Elke 100.000km spoelen met een synthetische atf waarvan de fabrikant aangeeft dat het een goede vervanger is voor JWS3309 (mineraal).
Hoe is slijtage aan het kleppenhuis te merken? Is het zinvol om dit (preventief) te reviseren bij bv 300.000km?