Geplaatst: 08.06.2011 - 21:45
Ook zeer grondig gerestaureerde amazon's hebben er last hoor doe maar is een deur open en dicht, als je dat al lukt als ie met de wielen vrij van de grond staat middels een 2 koloms brug, wedden dat het 1 en ander minder soepel open gaat. En wat betreft de brug steunen op de goede plek sla je de spijker op zijn kop. Een goede plek om de steunen kwijt te kunnen heb je niet bij een amazon. Ik heb is met mijn combi bij de lokale volvo garage gevraagd om mijn auto op een 4 koloms te zetten omdat ik het niet prettig vond dat mijn dorpel door die steun een plaatselijke belasting te verduren kreeg niet omdat ie slecht was maar gewoon het idee. ik zet thuis ook niet mijn hydraulische krik onder de dorpel van mijn 245. En ik weet zeker dat een amazon beweging heeft in de chassis en carroserie want ik had mijn voorschermen en front in een keer meegespoten en op de naad scherm / front zat er binnen no time een barst in de verf. Het e.e.a. moet ook wel wat flexibel zijn anders zou je auto gewoon kunnen breken.Iroll schreef:Als ze doorbuigen zou ik er niet meer mee de weg opgaan, dan is zo'n auto levensgevaarlijk wegens rot. Een ama heeft totaal geen moeite met een 2 koloms brug als die in goede staat is. En de steunen uiteraard op de juiste plek zitten zoals het hoort bij de kriksteunen.Dan zou ik als je de ruimte hebt voor een 4 koloms brug gaan, oudere auto's willen nog wel is doorbuigen op de 2 koloms. Mijn 245 durf ik wel op een 2 koloms te zetten maar een amazon die dik 20 jaar ouder is heeft al meer ellende achter zijn kiezen.