Pagina 2 van 2

Geplaatst: 09.06.2011 - 12:12
door spooky202
In de eerste jaren was Neutral Control standaard op iig de GT. Ik heb begrepen dat in latere jaren Neutral Control sowieso verwijderd is omdat er teveel klachten over kwamen (en het idd geen tot weinig effect had op het verbruik).

Het kan zijn dat op sommige markten Neutral Control nog wel standaard is (VS bijvoorbeeld).

Geplaatst: 09.06.2011 - 16:36
door BlackcurrantV70
Dus is ie in Belgie misschien default uit en in NL default aan ?

Dit zou verklaren waarom hij bij Turbodesk nog aanstond en bij mij uit.

Geplaatst: 09.06.2011 - 22:52
door Gast
Heel makkelijk te testen. Heel snel van de rem en vol gas geven.
Als de Neutral Control er nog op zit klapt ie in de versnelling.

Geplaatst: 09.06.2011 - 22:57
door 945i
Launchcontrol, linkervoet op de rem, rechts gassen, rem los en gaan. :D (ben je er meteen vanaf)

Geplaatst: 09.06.2011 - 23:23
door V70 classic
Mijn 6 traps blijft gewoon kruipen als ik stil sta en haal mijn voetr van de rem.
Anderzijds als ik de handrem erop gooi komt ie weer wel vrij.
Geef ik gat lost ie de rem en rijdt je weg.
Werkt ideaal vindt ik.
Het is dat waardeloze schakelsoftware-pakket waar ik me aan irriteer.

Maar de bak opzich doet het wel redelijk.
werkt soepel maar is achterhaald.
Ik kan er mee leven da's het belangrijkst.

SK6 met je GT Ronald

Geplaatst: 09.06.2011 - 23:39
door jonghj
Maarten V70,

Gebeurt het harde schakelen van 3 naar 2 vooral als de motor (en bak) warm is?
Dus als de motor nog koud is niet, maar wanneer alles warm is juist wel?

Geplaatst: 10.06.2011 - 08:12
door buikijn
@jonghj; Wat zou dat zijn, volgens jou?

Geplaatst: 20.06.2011 - 00:45
door jonghj
Ben even weg geweest.

Als de bak het bij koude motor nog redelijk soepel doet maar bij echte werk temperatuur (file rijden) flink ruiger wordt weet je dat de olie temperatuur in de bak te hoog oploopt en de olie niet langer zijn werk optimaal kan doen.

Als de bak bij hete olie echt ruw gaat schakelen, zul je merken dat er ook (veel) meer slip optreedt wanneer je optrekt en als je dat lang en hard genoeg doet (0-150km voluit) zal de bak in storing vallen. (temp te hoog, of andere vage meldingen).

Oorzaak is een van 2 dingen:
Olie pomp in de bak heeft niet langer genoeg rendement om de olie snel genoeg rond te pompen en genoeg verkoeling te brengen.
Circulatie is door een obstakel(s) in het in of externe systeem beperkt. (sludge, slijpsel resten andere troep).

Het laatste kan soms in de radiateur zitten, dus het kan geen kwaad om die goed te controleren op doorstroming, maar eigenlijk is dit gewoon een signaal dat een bak revisie er aanzit te komen.

Je kunt er overigens nog jaren mee door rijden en meestal merk je er niets van, maar een caravan door de bergen trekken kun je vergeten.

Geplaatst: 20.06.2011 - 19:12
door Gast
Ik zag in een ander topic een link van @R&R: www.automaat-spoelen.nl.
Klinkt goed.

Geplaatst: 20.06.2011 - 23:20
door Ramon&Ramon
Dat werkt in veel gevallen super en het is beter dan het doe het zelfen heb ik zelf ervaren!

Geplaatst: 20.06.2011 - 23:29
door Ramon&Ramon
Maar ja,die bakken zijn niet echt Volvo waardig,gezien de vele topics die er over gaan!
Ikzelf raad het ook niemand meer aan zo,n Volvo te kopen.

Geplaatst: 20.06.2011 - 23:56
door 945i
En toch zijn er meer zonder problemen als met.

Geplaatst: 21.06.2011 - 00:04
door Ramon&Ramon
dat is ongeveer hetzelfde als,er zijn meer vrouwen dan kerken of er lopen er meer naast dan er in zitten..

Geplaatst: 21.06.2011 - 00:12
door 945i
Ja, klopt ook. (gelukkig wel) :)

Geplaatst: 21.06.2011 - 00:57
door jonghj
Een automaat gekoppeld aan zo'n beul van een motor, waar je sowieso tussen 2,5 en 3,5 ton (meer?) probleemloos kunt rijden..

Ik denk dat dat volvo waardig is.

Geplaatst: 21.06.2011 - 21:08
door Maarten V70
En dan is mijn computer ook nog gecrasht!!

Maar ik heb een afspraak met de KIA-dealer waar ik mijn Volvo gekocht heb!! Hij had naar aanleiding van mijn klacht navraag gedaan bij een Volvo-specialist bij hem in de buurt en deze had aangegeven dat het ook nog een koppelings-probleem zou kunnen zijn!!
Maandag ga ik hem brengen dus ik ben benieuwd! Twee andere probleempjes kan hij dan ook gelijk oplossen. De rempedaalschakelaar die de cruise control bestuurd geeft storing en het motormanagmentlampje brand??!!?? Hij geeft verder geen storing aan in het display!!

Verdere info volgt!

Gr Maarten

Geplaatst: 22.06.2011 - 07:44
door EVV
Dat kan kloppen, motormanagmentlampje hoeft niet gelijk een storingsmelding op te leveren. Even uit laten lezen dan weet je waarom hij brandt,