Donic schreef:Hallo,
Ik heb al een aantal items betreffend het onderwerp "Nivomat" doorgenomen, maar niet helemaal gevonden wat ik zocht.
Gisteren de auto voor een jaarbeurt opgehaald. De (dealer)garage gaf aan dat één van de nivomats (ik wist niet dat ik ze had, alhoewel ik dat wel vermoedde bij het rijden met de caravan) aan het "zweten" was. Nog niet alarmerend, maar vervanging zit eraan te komen. Hij had het over een prijs van ongeveer € 600,- per Nivomat (excl. arbeidsloon). Naar mijn idee een forse prijs. Ik overweeg wel om dan ook beide Nivomats ineens te vervangen. Is er een andere manier om deze dure vervanging op een verantwoorden maar goedkopere wijze te realiseren?
Auto is van 2001, met 164.000km. Verder technisch perfect en we willen er nog vele jaren in rijden.
Alvast bedankt voor de reacties
M.vr.gr.
Donic
Dat probleem had ik ook, was ook niet bereid dit soort bedragen neer te tellen en heb er gewone schokbrekers onder laten zetten. Daarnaast belaad ik de caravan zodanig dat het de maximale kogeldruk niet overschrijdt. De auto hangt vervolgens niet noemenswaardig door.
Ander verhaal is dat als je elke week een tandemasser met 5 kuub zand achter de wagen hebt je die nivomats wel nodig hebt. Ergo, ik heb voor die 2 dagen per jaar(1x heen, 1x terug) gekozen voor gewone schokbrekers en een verstandig beladingsbeleid van de caravan.