Pagina 2 van 3
Geplaatst: 22.06.2011 - 00:01
door Ramon&Ramon
Eigenlijk is het te gek voor woorden,die vaste stoters worden al 11 jaar gemonteerd en er zijn nog dealers die het tegendeel beweren en mensen op het verkeerde been zetten.
En op hoge kosten jagen, mocht het mis gaan met de kleppen!
Geplaatst: 23.06.2011 - 10:40
door rpdebeer
Wordt er een beetje moe van....... In een ander topic op dit forum vertelde iemand dat hij last had van een brom geluid bij een van de wielen. Ik had dat ook. De voorwiellager was defect. Deze heb ik bij de dealer laten repareren. Ik kon er gewoon op wachten, het duurde al met al hooguit een uur. Denk nog niet eens een uur maar oke.
Ik schrok van de prijs toen ik moest betalen maar goedgelovig als ik ben heb ik netjes 305 euro betaald hiervoor. Hier zat ook het uitlezen van de computer in berekend wat €20,= koste.
Nu hoor ik van Ramon&Ramon dat dit bedrag veel te hoog was. Zijn er dan helemaal geen eerlijke monteurs/garages meer? Ik ga zelfs naar een dealer omdat ik daar veel vertrouwen in had......
Heb nu net gebeld naar de Dealer en hij zegt dat het netjes te verantwoorden is dat ik zo veel geld kwijt was. Zal dan wel zo zijn.....
Trouwens, het is van mijn kant ook goed om te zeggen dat de Dealer in Meppel mij niet heeft verteld dat de kleppen niet gesteld hoeven te worden.
Geplaatst: 23.06.2011 - 11:20
door Ramon&Ramon
Trouwens, het is van mijn kant ook goed om te zeggen dat de Dealer in Meppel mij niet heeft verteld dat de kleppen niet gesteld hoeven te worden.
Zo,n dealer zou van importeusrwege daar is op aangesproken moeten worden,Of er is duidelijk iets mis met de technische trainingen,maar na 11 jaar vaste klepstoters betwijfel ik dat.
Geplaatst: 23.06.2011 - 12:19
door rpdebeer
Ik bedoelde eigenlijk dat twee andere garages mij dit vertelde. Dus niet de dealer in Meppel

Geplaatst: 23.06.2011 - 14:14
door Ramon&Ramon
nee,bij Furness weten ze het wel,het zijn vaak de Volvo Specialisten die het niet weten..
Geplaatst: 23.06.2011 - 23:13
door Gast
Ramon&Ramon schreef:nee,bij Furness weten ze het wel,het zijn vaak de Volvo Specialisten die het niet weten..
:?:
Nou......., zoals jij wel weet, zijn er ook nog dealers die het niet weten.
Nu misschien wel omdat "wij" ze wijzer hebben gemaakt.

Geplaatst: 23.06.2011 - 23:35
door Ramon&Ramon
Ik was laatst bij een dealer die kreeg het schaamrood op de kaken,die wisten het dus echt niet en dat na 11 jaar gebruik van vaste stoterbussen!
Geplaatst: 24.06.2011 - 07:38
door EVV
Ramon&Ramon schreef:Ik was laatst bij een dealer die kreeg het schaamrood op de kaken,die wisten het dus echt niet en dat na 11 jaar gebruik van vaste stoterbussen!
Betekend ook wel dat ze daar dus niet heel vaak problemen mee hebben, wat dan weer positief is voor ons

Geplaatst: 24.06.2011 - 09:18
door edraket
Ik ken een dealer die eens de kop eraf heeft getrokken omdat hij ervan overtuigd was dat de betreffende auto geen olie/water warmtewisselaar had en deze dus ook niet stuk kon zijn. Was een dure vergissing!
Geplaatst: 24.06.2011 - 09:57
door sju_art
Furness zwolle wist het dus niet en de specialist uit delden wel....
Geplaatst: 24.06.2011 - 11:28
door Ramon&Ramon
Furness in Meppel wist het wel !
Geplaatst: 24.06.2011 - 13:54
door sju_art
Das mooi als je in Meppel woont

!
Geplaatst: 24.06.2011 - 14:01
door Ramon&Ramon
Klopt,als je in Kampen woont is Zwolle dichterbij.

Geplaatst: 24.06.2011 - 23:06
door RonS60
Maar is er inmiddels een oplossing voor het probleem???
Ik heb hetzelfde met mijn S60 MJ 2002 2.4 op LPI kleppen zijn al gesteld... en de auto is verder in perfecte staat van onderhoud, ik heb ook het idee dat het gebeurd nadat ik een stuk stevig heb gereden en dan afrem op de motor... geen storingen in het geheugen na uitlezen terwijl 2 maal het storingslampje heeft gebrand/geknipperd...
Mijn vader S60 MJ 2003 2.4 op LPI exact hetzelfde probleem...
Het probleem doet zich alleen voor op LPG zodra er wordt overgeschakeld op benzine is het over, dus logischerwijs moet de fout in het LPG systeem zitten...
Geplaatst: 27.06.2011 - 08:35
door sju_art
Hebben jullie toevallig allemaal hetzelfde LPG systeem? Allemaal vialle/prins etc..?
Geplaatst: 27.06.2011 - 11:21
door M@rcel
Een lekkende LPG injector? Door de onderdruk bij het afremmen op de motor en een niet goed afsluitende injector kan er gas ophopen in de cilinder wat onverbrand bij de katalysator komt en daar een storing veroorzaakt.
Het zou ook in de ontsteking kunnen zitten. Het ontsteken van een LPG-mengsel vereist een hogere spanning dan een benzine-mengsel. Zeker bij het afremmen op de motor en daarna gas geven omdat dat een sterk wisselende conditie is, waardoor de mengsel-samenstelling niet optimaal zal zijn (heel eventjes).
Check je bougies en bobines eens. Bobines hebben de neiging om minder te gaan presteren voordat ze echt de geest geven. Op gas merk je dit dus eerder dan op benzine.
Ik heb, om deze reden, mijn bobines preventief vervangen door
deze bij 225.000km.
meer info
Geplaatst: 13.07.2011 - 19:28
door Pikantje
Ik al 7 jaar heb een S60-170 pk met Vialle LPi van 2001. Ik heb daar nu zo'n 170.000 km mee gereden, totaal heeft de auto er 330.000 km opzitten.
Ook ik heb al zeker 5 jaar het zelfde probleem, merkwaardigerwijze vooral als het buiten warm is en de motor goed warm is. Zo ongeveer 1 keer per 2 á 3 maanden na afremmen op de motor loopt 'ie op 4 poten. Ik heb het gevoel dat het eerder gebeurt als de tank bijna leeg is, maar dat kan ook verbeelding zijn.
Even overschakelen op benzine, na een minuutje terug op LPG en het probleem is weg. Ik heb ook wel eens gewoon door gereden en soms gaat 'ie vanzelf weer goed lopen, maar soms ook niet....
Tot nu toe heb zo af en toe wat vervangen, niets heeft geholpen:
- bobines vervangen door andere (gebruikte) exemplaren
- nieuwe bougies, zowel origineel als speciale 'LPG-bougies'
- koppelblok met drukopnemer vervangen door een gebruikt exemplaar
- Onderbreekrelais vervangen door een nieuwe
- Injectorhouders opnieuw vast laten zetten op spruitstuk en nieuwe O-ringen voor de injectoren.
- Enkele jaren geleden is de LPi-pomp ook defect geweest, na vervanging trad het probleem nog steeds op.
De LPi-injectoren heb ik een keer ultrasoon laten reinigen, hielp ook niet. Het reinigingsbedrijf heeft ze ook 'getest' en het inspuitbeeld was van alle
In het kader van regulier onderhoud zijn bij 310.000 km de kleppen gesteld (bleken gelukkig niet veel gesteld te hoeven worden), daarna is het probleem ook al een paar keer opgetreden. Daar lag het dus niet aan.
Ik heb nog de volgende vermoedens:
- inspuitpijpjes zijn verdraaid of vriezen dicht. Als je de LPi-injector weghaalt zie je een sleufje op het pijpje, wijst dat in de richting van inspuiten?
- druksensor op koppelblok geeft niet de goede druk waardoor de LPi-pomp niet goed reageert. Zou dit na te meten zijn?
- een benzine-injector gaat lekken door hoog vacuüm in spuitstuk tijdens afremmen op de motor. Even op benzine rijden 'reset' de injector weer. Benzine-injectoren ook laten reingen?
Groet,
Jan
Geplaatst: 13.07.2011 - 20:44
door M@rcel
Heeft de LPI-installatie al eens aan de computer van een Vialle-specialist gehangen?
Geplaatst: 13.07.2011 - 20:50
door Pikantje
M@rcel schreef:Heeft de LPI-installatie al eens aan de computer van een Vialle-specialist gehangen?
Yep, toen de pomp kapot was heeft de Vialle-dealer eerst de boel uitgelezen.
Geplaatst: 13.07.2011 - 20:53
door M@rcel
En na de pomp-vervanging nog een keer?
Zijn er nog Volvo foutcodes?