HO, HO, Ho, een airco verbruikt ook vloeistof, om de +- 5 jaar moet een airco gewoon afgevuld worden!!!!!edraket schreef: En daarnaast (als de auto airco heeft) werkt het systeem goed en is hij niet onlangs afgevuld. Dat laatste duidt namelijk op een lek, en meestal is de verdamper de oorzaak.
Waarom een 850?
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Moeilijk om meer tips te geven dan die je al gehad hebt, je moet een auto zien, ruiken, voelen en beleven om te kunnen zeggen, ja, deze is goed.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1142
- Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
- Locatie: Opheusden
Haha, nee zeker niet. Zoals ik in het begin al vermelde heeft de 850 hier 5 ton gelopen en rijdt nog steeds als een trein en schakelt ook nog steeds soepel. Hangt er natuurlijk wel een beetje vanaf hoe er met de auto omgegaan is, maar in principe is 270.000 helemaal geen probleem.Ik hoef vooraf dus niet te schrikken van een kilometrage van 250.000 - 270.000?
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
- Loezzie850
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 17.08.2009 - 22:01
---> www.volvo850forum.nl
250.000-270.000 is net ingereden
als t onderhoud in orde is geweest is het een relatief gunstig moment voor aanschaf ivm dat je een stuk over de 200.000 heen zit, een kilometrage waarbij vaak meerdere onderdelen vervangen moeten worden. Bij 250.000 zijn deze meestal dus vervangen. Check dit wel 
'nadeel': als je er eentje hebt wil je er niet meer uit
Met 800 km/maand kost het een paar tientjes extra aan benzine/wegenbelasting.
Als je dat geen probleem vindt en er is reserve voor evt. onderhoud: doen
250.000-270.000 is net ingereden


'nadeel': als je er eentje hebt wil je er niet meer uit

Met 800 km/maand kost het een paar tientjes extra aan benzine/wegenbelasting.
Als je dat geen probleem vindt en er is reserve voor evt. onderhoud: doen

Mooi blauw: 850 Estate 2.5 10V
Later als ik groot ben voor erbij: V70 Black Sapphire 2.5D (2008)
Later als ik groot ben voor erbij: V70 Black Sapphire 2.5D (2008)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 27.02.2011 - 22:50
- Locatie: Rotterdam
Ja die paar tientjes is het probleem ook niet echt. Probleem is nog wel hoe ik m'n 460 dan de deur uit doe. Begin nu alleen na dit weekend wel weer stevig te twijfelen om m'n 460 te houden........ Lastig!
De uiteindelijke keus krijgen jullie nog te horen....
De uiteindelijke keus krijgen jullie nog te horen....
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 27.02.2011 - 22:50
- Locatie: Rotterdam
Ik ben nog steeds aan het twijfelen, ik weet namelijk niet wat ik nog ongeveer voor m'n 460 kan krijgen.
Ding heeft plus 223.000km gelopen, zitten electrische ramen (voorzijde) op, airco, Cetus velgen, stoelverwarming, mistlampen voor en wielkasten die er slecht uit zien.
Zie hier foto's van m'n 460: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=42922
Wat zou ik er ongeveer voor kunnen krijgen denken jullie?
Ding heeft plus 223.000km gelopen, zitten electrische ramen (voorzijde) op, airco, Cetus velgen, stoelverwarming, mistlampen voor en wielkasten die er slecht uit zien.
Zie hier foto's van m'n 460: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=42922
Wat zou ik er ongeveer voor kunnen krijgen denken jullie?
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Blijven rijden en investeren is goedkoper ja..
Aan de andere kant, als deze auto 450€ kan/zal opbrengen en je legt daar 500€ bij die je anders aan renovatie zou investeren bij, kom je al in de buurt van een redelijke 850. (Marktplaats staat er vol mee, alleen even een goed exemplaar er tussenuit zoeken..)
Dit is ook onverwoestbaar, en nog minder storingsgevoelig dan een 850. http://link.marktplaats.nl/457995851
Ik zou in jou geval voor zoiets gaan. http://link.marktplaats.nl/455107416
Met handbak! Lekkere karretjes
Aan de andere kant, als deze auto 450€ kan/zal opbrengen en je legt daar 500€ bij die je anders aan renovatie zou investeren bij, kom je al in de buurt van een redelijke 850. (Marktplaats staat er vol mee, alleen even een goed exemplaar er tussenuit zoeken..)

Dit is ook onverwoestbaar, en nog minder storingsgevoelig dan een 850. http://link.marktplaats.nl/457995851
Ik zou in jou geval voor zoiets gaan. http://link.marktplaats.nl/455107416
Met handbak! Lekkere karretjes

Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 27.02.2011 - 22:50
- Locatie: Rotterdam
Ik denk inderdaad dat ik er verstandiger aan doe om de 460 op internet te gaan zetten met de roest die er momenteel op zit...
Ik heb al wel een paar leuke gezien op internet. Zag er ook een met kapotte airco, is dat automatisch een grote kostenpost? Wil ik het laten maken althans...?
Ik heb al wel een paar leuke gezien op internet. Zag er ook een met kapotte airco, is dat automatisch een grote kostenpost? Wil ik het laten maken althans...?
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
ligt eraan wat er stuk is, maar ik zou dat lekker laten zitten bij een oude auto, is het niet waard... raampje een stukje open of het dak open. (indien aanwezig)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 27.02.2011 - 22:50
- Locatie: Rotterdam
Ik heb 2 interessante 850's gezien op internet. Een GLT 20V uit '92 met een km-stand van 268.000 met NAP-pas en onderhoudsgeschiedenis is bekend volgens verkoper. Met airco en electrische rame nen nog vast wel het een en ander voor €1250,- met mogelijkheid tot inruil (hij gaf ongeveer €500,- voor m'n huidige 460 aan).
http://www.vandegoor.nl/occasions.htm
Andere was een 850 2.5i Luxury Line uit 1996 met 253.000 op de teller en die ik er van buitenaf ook heel mooi uit vind zien. Hele gave velgen ook, kijk zelf maar: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=v4bnlqptj23i
Mogelijkheid tot inruil onbekend.
Vraag is: scheelt die GLT (170pk) nou veel met 'n 2.5i (144pk)?
Wat zijn jullie meningen hierover? Vind die achterlichten van die nieuwere 850's heel gaaf, die zijn gewoon plug and play over te zetten heb ik vernomen?
http://www.vandegoor.nl/occasions.htm
Andere was een 850 2.5i Luxury Line uit 1996 met 253.000 op de teller en die ik er van buitenaf ook heel mooi uit vind zien. Hele gave velgen ook, kijk zelf maar: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=v4bnlqptj23i
Mogelijkheid tot inruil onbekend.
Vraag is: scheelt die GLT (170pk) nou veel met 'n 2.5i (144pk)?
Wat zijn jullie meningen hierover? Vind die achterlichten van die nieuwere 850's heel gaaf, die zijn gewoon plug and play over te zetten heb ik vernomen?
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1142
- Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
- Locatie: Opheusden
Mijn keus zou dan op de 1e vallen (de GLT).
Dat de hele onderhoudsgeschiedenis bekend is vind ik een dik pluspunt, erg makkelijk is ook dat je gelijk je 460 kunt inruilen, ben je daar vast vanaf.
En mijn keus valt ook op deze auto ivm jouw vraag:

Wat betreft die velgen van de 2e: erg mooi, maar de Cetus velgen op de 1e vindt ik nog steeds bijzonder mooi staan. Heb ze zelf ook op mijn 460, en vind het erg mooi.
Achterlichten kun je overzetten ja, dus dat hoeft geen dilemma te zijn
Dat de hele onderhoudsgeschiedenis bekend is vind ik een dik pluspunt, erg makkelijk is ook dat je gelijk je 460 kunt inruilen, ben je daar vast vanaf.
En mijn keus valt ook op deze auto ivm jouw vraag:
Correct me if i'm wrong, maar is die 144pk niet de geknepen versie van de 170pk? Ik begreep van verschillende mensen dat niet een stuk minder rijdt, en dat je dus minimaal voor 170pk variant moet gaan. Als dit klopt: neem dus de GLT. Maar misschien kan iemand dit bevestigen danwel ontkennenVraag is: scheelt die GLT (170pk) nou veel met 'n 2.5i (144pk)?

Wat betreft die velgen van de 2e: erg mooi, maar de Cetus velgen op de 1e vindt ik nog steeds bijzonder mooi staan. Heb ze zelf ook op mijn 460, en vind het erg mooi.
Achterlichten kun je overzetten ja, dus dat hoeft geen dilemma te zijn

Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
15 jaar geleden heb ik met een toen nieuwe GLT gereden, dat ding ging toen oerend hard!
Maar of je met zo'n auto na 250.000 km nog oerend hard wil rijden? Ik niet in ieder geval, oké, ik ben iets ouder dan jullie (en wijzer
), maar de 144 pk is vlot genoeg naar mijn mening.
Zou altijd voor een alter 2 gaan overigens.
Maar of je met zo'n auto na 250.000 km nog oerend hard wil rijden? Ik niet in ieder geval, oké, ik ben iets ouder dan jullie (en wijzer

Zou altijd voor een alter 2 gaan overigens.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 27.02.2011 - 22:50
- Locatie: Rotterdam
Zo zat ik ook te denken, wat betreft inruilen + onderhoud + NAP zelfs. Scheelt wel 4 jaar in bouwjaren dus ik weet verder niet wat er voor verschillen zouden kunnen zijn? Scheelt ook weer €250,- waar dan ook weer mooi (een deel) van het onderhoud naar toe kan gaan...
Moet natuurlijk wel eerst maar eens zien of het ook echt iets is...
Moet natuurlijk wel eerst maar eens zien of het ook echt iets is...
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 27.02.2011 - 22:50
- Locatie: Rotterdam
Wat bedoel je met oerend hard en waarom niet? Ik heb laatst wel in een 2.5i gereden maar was op de een of andere manier niet helemaal overtuigd van die 144pk... Heb natuurlijk nog maar weinig vergelijk materiaal tot nu toe945i schreef:15 jaar geleden heb ik met een toen nieuwe GLT gereden, dat ding ging toen oerend hard!
Maar of je met zo'n auto na 250.000 km nog oerend hard wil rijden? Ik niet in ieder geval, oké, ik ben iets ouder dan jullie (en wijzer), maar de 144 pk is vlot genoeg naar mijn mening.
Zou altijd voor een alter 2 gaan overigens.