Pagina 2 van 3
Geplaatst: 05.07.2011 - 07:42
door V70 T5 assen
Wel een luxe voor die dealer dat hij/zij al vol zit tot in augustus.
Maar idd te lang om te wachten als het om remmen gaan.
Geplaatst: 05.07.2011 - 07:43
door bart simpson
voor een klant met dergelijke problemen maak je plaats (zeker als je hem al geld afgepakt hebt)
Geplaatst: 05.07.2011 - 07:50
door V70 T5 assen
@ bart ja zo kun je het ook zeggen

Maar hoeveel werk is zo,n klus ,dat zou er zeker toch even tussendoor kunnen.
Geplaatst: 05.07.2011 - 07:53
door bart simpson
Die wordt bij ons dezelfde of de volgende dag aangepakt, de klant krijgt dan even een andere auto mee ipv de suggestie niet teveel te rijden (ook in vakantietijd).
Geplaatst: 05.07.2011 - 13:03
door Avalanche
Dan moet je natuurlijk wel dat onderdeel op stock hebben en dat was niet het geval. Een kapotte rembekrachtiger komt blijkbaar heel weinig voor. Eenmaal om de vijf jaar moet de dealer dit onderdeel bestellen en vandaar het voorschot. Hij had geen zin om dit onderdeel de komende jaren voor niets op stock te hebben.
Ik heb meteen ook gevraagd naar de 190.000 km beurt... Ja, echt 190.000 km... Duurde eventjes voor hij snapte dat ik de 2.4 atmosferische benzinemotor heb. De daarbijhorende onderhoudsintervallen verschillen blijkbaar van die van de dieselmotoren. Mijn wagen is blijkbaar een unicum in dieselgek België...
Voorlopig moet ik het doen met de belofte dat de dealer me zal bellen als er toevallig een klant zou afzeggen. Dan mag mijn wagen binnen voor de vervanging van de rembekrachtiger. En daarna op 10 augustus nog eens terugkeren voor het onderhoud.
@bart simpson: elke dealer heeft blijkbaar zo zijn eigen aanpak
Geplaatst: 05.07.2011 - 13:21
door Thijs
Nou, dit is idd een aanpak die ik niet zou accepteren!
Geplaatst: 05.07.2011 - 13:27
door bart simpson
@ avalanche, bestel ik vandaag een rembekrachtiger heb ik die morgenochtend in huis, partnummer 8649491 is in NL een voorraaddeel dat € 421,-- kost in de btw.
Het kan nooit de "aanpak" van een dealer zijn om zo lichtvaardig om te gaan met het welzijn van zijn klanten, ik vind het een schande....
Geplaatst: 05.07.2011 - 15:19
door wim de jong
En ik meen zelfs dat de dealer onderdelen mag teruggeven, in originele verpakking mocht het niet zo zijn.
Met de classic had de dealer ook een benzinepomp besteld, maar vergiste zich en het moest een LPG pomp zijn...... (die trouwens niet los geleverd wordt door VOLVO) Een verwarring waarschijnlijk bij het opbellen (zei pomp in tank....ze zitten allebei in de tank). Maar hij zei dat de pomp dan wel terug gaat, gaf niets.
Vooruitbetalen is voor mij helemaal uit den boze.......
Een doemscenario: je rijdt morgen tegen een boom, of een vrachtwagen rijdt je auto totalloss..........en dan? geld kwijt voor een onderdeel dat je niet nodig hebt?
Ik zou er niet meer komen bij die dealer.
Geplaatst: 06.07.2011 - 14:53
door pimsam
Ik vind het een vreemde diagnose. Als je rembekrachtiging niet werkt heb je eerder een keihard pedaal dan een pedaal dat je tot op de bodem in trapt. Vergelijk het maar met een auto die gesleept moet worden. Je moet hard trappen maar niet tot op de bodem.
Mocht na reparatie blijken dat het toch niet de rembekrachtiging is, wat doet de dealer dan... Zou ik wel effe navragen, zeker met dergelijke service.
Beter gewoon de boel cancellen, geldt terug vragen en naar een andere dealer of garage toe. Volgens de dealer was er een lange levertijd dus onderdeel is nog niet binnen en heeft ie nog tijd genoeg om ook de order te cancellen.
Overigens, een 'echte' dealer wordt minstens 1x, vaak zelfs 2x per dag van onderdelen voorzien.
Geplaatst: 06.07.2011 - 19:38
door Ramon&Ramon
Die rembekrachtiger ga je dus voor niets laten monteren,ik denk dat je probleem er niet mee opgelost is.
En die dingen worden hier in nederland regelmatig verkocht,de diesels hebben regelmatig een lekke rembekrachtiging.
Geplaatst: 06.07.2011 - 22:25
door Avalanche
Geen idee hoe de dealer aan deze diagnose komt. Ik ben niet de automecanicien. Wat kan ik anders doen dan vertrouwen stellen in de diagnose van de dealer? Zoals deze brave meneer:
http://youtu.be/CWx5lrA4BOs.
Bedankt voor jullie reacties. Ik zal morgen nog eens langsgaan bij de dealer om het een en ander af te spreken.
Geplaatst: 06.07.2011 - 22:29
door 945i
Geplaatst: 07.07.2011 - 09:32
door Thijs
945i, +1!
Die is echt goed!
Geplaatst: 10.07.2011 - 22:09
door Dimi
Ik kan jou zo al zeggen, dat het niet aan je bekrachtiger ligt!
Als een bekrachtiger lek is (vacuum) dan heb/krijg je een hard pedaal.
En dit kan je simpel testen: stap in de auto, geen sleutels in het contact, en rempedaal enkele malen induwen, pedaal wordt been hard (niet meer in te duwen), hou voet op pedaal, sleutels in contact en starten, en als de motor draait zal je voelen dat de pedaal een beetje zakt/zachter wordt= bekrachter werkt.
Als je de pedaal niet hard gepompt krijgt (met contact uit) en het enkel een beetje stroever gaat maar nog steeds induwbaar, is gewoon de hoofdrem cilinder kapot/versleten= remsysteem bouwt te weinig druk op.
Slijtage van hoofdremcilinder heeft enkele redenen, rem olie nooit vervangen, vuil in circuit enz...
Of het systeem heeft nooit een deftige olie verversing gehad en/of slecht ontlucht.
En als er nog lucht of vocht in het systeem zit, wil je echt niet meemaken dat er een bel in je klauwen komt of in de hoofdremcilinder= geen remmen meer.
Geplaatst: 11.07.2011 - 08:04
door OGA244
10 augustus weten we of deze volvogarage TS bij de beer heeft met een betaling voor een deel wat mogelijk niet defect bleek, tussentijds pakt hij de trein/fiets/bus, dat is nog maar een maand
Geplaatst: 12.07.2011 - 00:10
door Avalanche
Als je de pedaal niet hard gepompt krijgt (met contact uit) en het enkel een beetje stroever gaat maar nog steeds induwbaar, is gewoon de hoofdrem cilinder kapot/versleten= remsysteem bouwt te weinig druk op.
Dat is het. Net getest.
Ondertussen heb ik, op basis van jullie commentaren, de bestelling van het onderdeel en de afspraak op 10 augustus geannuleerd. Mijn voorschot krijg ik terug, maar daarvoor moet ik nog eens langsgaan. Dat zal dan waarschijnlijk ook de laatste keer zijn dat ik deze dealer bezoek...
Ik heb een andere dealer gecontacteerd. De receptioniste verbond me door met een mecanicien en die vermoedt, net als jullie, een probleem met de hoofdremcilinder. Ik mag op 14 juli al langskomen voor een diagnose en onmiddellijke herstelling mocht het inderdaad de hoofdremcilinder zijn. Afspraak werd telefonisch vastgelegd, een voorschot diende ik niet te betalen.
Ik hou jullie op de hoogte.
Geplaatst: 12.07.2011 - 01:58
door wim de jong
Kijk.......dat is de normale gang van zaken..
En ook vrijwel direct langskomen voor een diagnose en reparatie.
Niet te lang doorrijden met een onveilige en onbetrouwbare rem, dat heeft deze (kundige) dealer ook door.
Geplaatst: 12.07.2011 - 09:12
door bart simpson
je kunt (ook als dealer) niet voorzichtig genoeg zijn met remmen
Geplaatst: 14.07.2011 - 20:04
door Avalanche
Vandaag dus bij een andere dealer langsgeweest. Wat een verschil in aanpak. Bij de eerste dealer duurde de diagnose 2 minuten met als conclusie rembekrachtiger defect. Bij deze dealer een diagnose van een uur: 2 testritten met 2 verschillende mecaniciens, remtestbank en visuele inspectie op de brug. En daarna een degelijke uitleg van de mecanicien zelf. Zijn conclusie: remmen voldoen nog, rembekrachtiger en hoofdremcilinder zijn ok. Vreemd, want ik heb als referentie natuurlijk de quasi identieke V70 van mijn vader, die een pak beter remt dan de mijne.
Wat deze dealer nu gaat doen is de remvloeistof volledig verversen en remsysteem ontluchten. De hoofdremcilinder wil hij wel vervangen, maar liever niet als dat niet nodig is en daar kan ik hem in volgen natuurlijk.
Geplaatst: 14.07.2011 - 22:15
door Rippie V70
gefeliciteerd, 2x
1 je probleem met je volvo wordt nu kundig opgelost
2 je hebt een betrouwbare partner gevonden voor het onderhoud van je Volvo