Pagina 2 van 2
Geplaatst: 04.07.2011 - 18:05
door The Volvoboy
Met een 2.5 heb je dat probleem van die ETM niet

Geplaatst: 04.07.2011 - 18:14
door Johan s60
Nee maar je gaskabel kan wel breken ::D
Geplaatst: 04.07.2011 - 18:15
door Johan s60
Hij is flauw ik weet het :drinking:
Geplaatst: 04.07.2011 - 18:20
door The Volvoboy
Geplaatst: 04.07.2011 - 21:43
door toppertje
Johan s60 schreef:Nee maar je gaskabel kan wel breken ::D
ik weet wel wat ik liever hebt

Geplaatst: 04.07.2011 - 22:17
door EVV
Voordeel van een ETM is dan wel weer dat je tenminste een cruisecontrol hebt die gelijk reageerd, plus dat traction control tenminste effectief kan ingrijpen.
Geplaatst: 05.07.2011 - 02:20
door Geus
Check in ieder geval even of er ook al wat aan de ABS-controller is gedaan. Ook een bekend probleem.
Geplaatst: 05.07.2011 - 08:14
door Richard
Bedankt allemaal tot nu toe.
Ik ga vandaag naar een 2.4 europa uit 99 kijken. Eens kijken wat het is .
Geplaatst: 05.07.2011 - 20:31
door henry classic v70
Als je 15000 km p/jr gaat rijden is een 2.5 10V mèt een lpi installatie de beste optie.... (ga maar eens rekenen) op het 850 forum al vaak besproken en het blijkt dat het omslagpunt al bij 7 dkm ligt!
Geplaatst: 05.07.2011 - 20:51
door Richard
Dat kan best zijn maar ik ben echt geen lpg mens. Het liefst heb ik diesel maar dat wordt wat te prijzig dus wordt het een benzine.
Vandaag bij de 2,4 wezen kijken. Wat een afgetrapte auto zeg. Na 195.000 geen stempels meer in het boekje airco stuk, deurpanelen stuk en nogw at van die dingen. Het enige goede was de motor en de stoelen. De zoektocht gaat verder.
Geplaatst: 06.07.2011 - 09:22
door Walter
Dan is het gevoel al slecht en kun je inderdaad beter verder zoeken. Je hebt geen haast toch

Kapotte (loslatende) deurpanelen hebben er veel hoor... Sommige stofferderijen kunnen dat nog wel repareren voor je.
Geplaatst: 06.07.2011 - 09:25
door 945i
Is een mooie 850 al in je gedachten opgekomen?
Geplaatst: 06.07.2011 - 09:43
door Oceanracer
Of een fraaie 960 estate. Errug mooi! Uit de tijd dat Volvo nog Volvo was...
Wat Walter ook al opmerkt, van de classic gaat altijd het skai van de deurpanelen vervormen/loslaten. Dat had ik met die van mij al toen ie net 4 jaar oud was!
Geplaatst: 06.07.2011 - 13:55
door The Volvoboy
Bij die van ons nog geen last van?
Geplaatst: 06.07.2011 - 14:02
door EVV
1997 was daarin nog een goed jaar, 1998 is berucht, daarna is het weer beter geworden.
Geplaatst: 06.07.2011 - 14:43
door Oceanracer
Die van mij was van '99, dus die met het blauwe logo op de gril.
Geplaatst: 06.07.2011 - 20:29
door Richard
Hiervan waren de deurpanelen gewoon gescheurd. Alsof er meerdere keren harde voorwerpen tegenaan gekomen zijn. 850/960 etc wordt hem niet. Vinden wij minder mooi. Kwestie van smaak. De zoektocht gaat verder. Morgen tussen het werk door nog even naar een blauwe 2,4 uit 2000 kijken. Heeft wel 280dkm gelopen maar dat mag de pret niet drukken. Eens kijken wat dat is.