Damahls....reden we in hartje winter naar de kop van Denemarken. Vanaf Vejle naar boven een twee-baansweg, beide kanten een meter sneeuw, aangereden sneeuw en ijs op het wegdek en dat geheel gewoon op 185-er Marshall bandjes. Je had toen de keuze in DK, gewoon rubber of, wat ze daar noemen, pikdaek (=spijkerbanden).
En met die Marshall's (gewoon algemeen zomer rubber!) ging dat uitstekend. Gewoon gaan hangen achter een noorse vrachtwagen (zonder begrenzer) en je was rap in Hirtshals vanaf Vejle.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Vriend van mij werkt bij Lanxess waar ze rubber maken voor autobanden, en blijkbaar hebben ze daar de laatste jaren echt topjaren en worden in snel tempo productieeenheden bijgebouwd om aan de vraag te voldoen.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault