Pagina 2 van 3

Geplaatst: 20.04.2012 - 08:10
door V70/2.4D/2003
Als ik dit allemaal zo lees en kennis neem van de verschijnseltjes die zich aandienen na een goede 80.000 km, dan is mijn vrees voor kleine motoren met relatief veel vermogen kennelijk niet geheel ongegrond.

Daar ben je mooi lekker mee met zulks gedoe.

Geplaatst: 20.04.2012 - 14:01
door Mickyman
misschien omdat ik een drivE heb, hij is echt begrenst bij 195, dat voel je duidelijk en mijn broer heeft het ook

Geplaatst: 20.04.2012 - 14:17
door Martinvh
Ik heb dus geen DrivE maar een gewone D2 (jr. 2010) en hij gaat echt op teller geen KM harder dan ca. 190 km/u (GPS 186 km/u). Er is geen verschil tussen 5e of 6e versnelling.

A.s. maandag gaat hij naar de garage voor de 80.000km beurt. Ik zal het dan aankaarten inclusief alle andere circa 20 problemen van de auto.

ps. Hebben jullie ook zo erg dat hij voor geen meter accelereert in z'n 1e versnelling? Dus je kunt met je pedaal tegen de bodem wegrijden zonder dat hij echt versnelt en dan na 3.000 tpm schiet hij ineens vooruit?

Geplaatst: 20.04.2012 - 15:47
door Mickyman
Martinvh schreef:Ik heb dus geen DrivE maar een gewone D2 (jr. 2010) en hij gaat echt op teller geen KM harder dan ca. 190 km/u (GPS 186 km/u). Er is geen verschil tussen 5e of 6e versnelling.

A.s. maandag gaat hij naar de garage voor de 80.000km beurt. Ik zal het dan aankaarten inclusief alle andere circa 20 problemen van de auto.

ps. Hebben jullie ook zo erg dat hij voor geen meter accelereert in z'n 1e versnelling? Dus je kunt met je pedaal tegen de bodem wegrijden zonder dat hij echt versnelt en dan na 3.000 tpm schiet hij ineens vooruit?
dat laatste heb ik ook telkens lastig bij het wegrijden bij een stoplicht..

Geplaatst: 20.04.2012 - 15:53
door Paul
Nope sorry :(

Geplaatst: 20.04.2012 - 15:55
door rsnhakan
@Paul, dan heb jij geluk. Het duurt 30 seconden om van 180 naar de 190 te accelereren. Daar heb ik vorige week nog een video van gemaakt. Er stond wel veel wind, misschien daarom.

Als de weg leeg is en er weinig tot geen wind staat, wil die de 195 nog wel aantikken, maar die gelegenheid heb ik niet vaak, omdat er vaak weer een auto voor je komt of je om de één of andere reden moet afremmen.

De 1e versnelling is ook bijzonder irritant. Boven de 3000 rpm krijg je inderdaad een duw in je rug waarna hij zeer snel richting de 5000 toeren gaat, en je dus zeer snel moet schakelen. Een korte versnelling houd ik het maar op. Bij rustig rijden is er niets aan de hand, gewoon bij 2000-2500 toeren opschakelen en door naar z'n 2. Kan prima.

Re: Probleem V50 D2

Geplaatst: 20.04.2012 - 17:02
door V50 R
Delete

Geplaatst: 20.04.2012 - 17:10
door rsnhakan
@V50 R, in de 2e versnelling vertrekken staat onder het kopje DRIVe volgens mij. Versnellingen overslaan zou het verbruik doen dalen als het goed is. Maar doe dat bijna nooit!

Die van ons is na de laatste motor management update merkbaar zuiniger/langzamer geworden. Klik maar eens op dat 6,0L logo hieronder.

Re: Probleem V50 D2

Geplaatst: 20.04.2012 - 17:29
door V50 R
Delete

Geplaatst: 20.04.2012 - 17:59
door Mickyman
rsnhakan schreef:@V50 R, in de 2e versnelling vertrekken staat onder het kopje DRIVe volgens mij. Versnellingen overslaan zou het verbruik doen dalen als het goed is. Maar doe dat bijna nooit!

Die van ons is na de laatste motor management update merkbaar zuiniger/langzamer geworden. Klik maar eens op dat 6,0L logo hieronder.
ik heb ook een update gehad 3 weken terug bij de beurt, ik merk ook een verbruiksvermindering moet ik eerlijk zeggen en het irritante trillen van de hele auto is nu ook weg, grappig is dat mijn stationair toerental zo'n 50-100 toeren hoger is dan voorheen, ze zullen wel een speciale update hebben voor de klagers onder ons, dit hogere toerental kost uiteraard meer brandstof. al met al is de auto er op verschillende vlakken merkbaar op vooruit gegaan na de update, eerlijk is eerlijk.

Geplaatst: 22.04.2012 - 10:01
door Paul
Ik moet even terug komen op mijn vrolijke bericht hiervoor.
Want ik weet echt zeker dat ik in Duitsland dat makkelijk haalde, reed namelijk achter mijn schoonouders aan met een 2.0D en dat kon ik makkelijk bij houden.
En ik ben wat vaker naar de sneeuw gereden en nooit echt gemerkt dat hij zo begrensd was.

Maar nu vannacht even getest en toch wel even geschrokken. Hij gaat als een speer van 140km/h naar 180km/h maar daarna is de pit echt weg.
Dus ik denk dat mijn auto toch ergens tussendoor een of andere update heeft gehad.

Zal het dinsdag eens melden bij de garage, hij moet dan een 60.000km beurt hebben.

Geplaatst: 22.04.2012 - 10:11
door rsnhakan
@V50 R, hahaha. De laatste tijd rijd ik niet meer zo veel in de auto. Dus denk dat mijn vader gewoon rustig rijdt, hij wordt inmiddels ouder. (*kuch* 43 :p)

@Mickyman, over een kleine 1.5 tot 2 maanden hebben we de volgende beurt. Ben benieuwd wat die software update met zich meebrengt.

Ik heb zoals gezegd een acceleratie video van de 180 naar de 190. Als je rsnhakan in tikt in Youtube, vind je hem wel. Zit nu op mijn telefoon, krijg een mobiele link.

Geplaatst: 22.04.2012 - 10:42
door VolvoTech
Inzake die bonk... is het een bonk of een "schelle tik" ?
Ik had in de C30 een TIK en dat bleek de bout te zijn die de aandrijfas vasthoudt. (in het centrum van het wiel..)
Tevens was het vet echt weg tussen de aandrijfas en waar het aan het wiel vastzit waardoor eea echt herrie begon te maken (bonk/tik/knal achtig geluid).
Klein beetje speling bleek bij wegrijden (of eigenlijk bij belasting ineens) genoeg te zijn om behoorlijke decibels extra te vertonen!)

Geplaatst: 22.04.2012 - 11:55
door Paul
Klinkt ook niet erg fijn!

Geplaatst: 22.04.2012 - 12:17
door VolvoTech
Gekke is dat de as er niet uit kan rammelen ofzo, die bout trekt alleen de as strak in de wieldinges... Maar als die los zit is er speling...

Geplaatst: 22.04.2012 - 22:04
door Mickyman
Ik hoor een soort metaalachtig klikken als ik wat met de koppeling speel, het lijkt bij mij uit de koppeling te komen.

@Paul, echt waar, lange heuvel afwaarts, je voelt hem afremmen als je met het verkeer meerijd (D), alsof je een windstoot van voren krijgt zeg maar, 194 op de teller en het hoogst haalbaar op de tomtom (ja ik weet dat ik een RTI heb, maar de tomtom leidt me wel om de files heen;-)) 196, bij snelheden op de tomtom tussen de 194 en 196 blijft de teller van de auto exact op 194 staan, daar komt hij nooit voorbij.

Geplaatst: 22.04.2012 - 22:06
door VolvoTech
Hi Mickeyman,

Begrensing klopt, heb het ook, als je niet op let heuvel af dan lig je met je neus op het stuur ;-)
(je rijdt dan wel al 195 oid trouwens, dus waar klagen we over eigenlijk...)

Metaalachtig klikken is geheid het probleem met die asbout!!
(dacht ook koppeling!! maar dat was het dus niet... heel simpel op te lossen dus!)

Geplaatst: 22.04.2012 - 22:39
door Mickyman
VolvoTech schreef:Hi Mickeyman,

Begrensing klopt, heb het ook, als je niet op let heuvel af dan lig je met je neus op het stuur ;-)
(je rijdt dan wel al 195 oid trouwens, dus waar klagen we over eigenlijk...)

Metaalachtig klikken is geheid het probleem met die asbout!!
(dacht ook koppeling!! maar dat was het dus niet... heel simpel op te lossen dus!)
thanx, ik ga het aandragen, donderdag krijg ik toch nieuw leer op de bestuurderstoelzitting (scrabble).

Geplaatst: 23.04.2012 - 10:07
door MichelR
Weet een van jullie wel motor type er in jullie V50/V60 zit?.

Zit nog te dubben tussen de D2 of de T3 voor mijn nieuwe V40.

Als jullie ook motor type D4162T hebben dan weet ik genoeg.

Re: Probleem V50 D2

Geplaatst: 23.04.2012 - 11:22
door V50 R
Delete