Nou de wegen in Nederland kunnen soms ook wel hobbelen, maar heb er net even opgelet. Alle andere auto's zie je ook hobbelen.
Maar ik zou hem inruilen voor een verlaagde Q3 met S-Sportonderstel.
Hobbelen XC-60
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
De suggestie wordt hier gedaan dat het een gekend probleem is waarmee men bij Volvo NL geen raad weet, ik zie het als een (zeker voor de eigenaar verrekt vervelend) incident, in ieder geval van het soort dat zeker niet algemeen voorkomt.
Volvo for life
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Dat ben ik met je eens, denk ook zeker dat het exemplarisch is, reden temeer om het niet te laten escaleren.
TS zou zich beperkt kunnen houden tot het probleem bij zijn eigen auto.
TS zou zich beperkt kunnen houden tot het probleem bij zijn eigen auto.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
lijkt me ook, ik kan geen oordeel vormen over het probleem wat in zijn auto zit maar meen me wel een mening te kunnen veroorloven over rijdende Volvo's met een automaat op basis van wat eigen ervaringen
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
denk dat geen volvorijder daar nu echt opgewonden van zal raken (een 8 traps BMW automaat is echt een zenuwelijer van een ding, doe mij dan maar een handbak)Thom schreef:Wat zou dat fijn rijden, een T6 of D5 met zo'n fenomenale achttraps van ZF
Volvo for life
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16
Waarom kan het dan niet?945i schreef:Tja.. Denk je dat ze dat bij Volvo niet weten?
Als ze konden, deden ze het wel.
@BS: vergelijk het toerental van een 8 traps ZF eens met die van een 6 traps GT op snelwegtempo. Daarbij: sneller schakelen, soepeler, en geen prestatieverlies en hoger verbruik. Helaas kan dat van de GT niet gezegd worden.. Nu maar weer on-topic.
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8499
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Maar zelfs met een ZF bak zou je XC60 waarschijnlijk nog hobbelen.
Ik zou als je de mogelijkheid hebt eens proberen om met een andere XC60 van hetzelfde type te rijden, om te zien of ie ook hobbelt.
Ter info, ruzie maken met een dealer of Volvo invoerder werkt alleen maar verkeerd, wij hadden een probleem met de Powershift bak van onze C70 MY10 en hebben dit op een beschaafde manier, herhaaldelijk aan de dealer gemeld. Nooit is er getwijfeld aan onze feedback en men is blijven zoeken, tot we uiteindelijk zelf besloten hebben om de 2.0D C70 dan in te ruilen voor een C70 D3 MY11, en nog een hele correcte prijs gekregen ook.
En wat rijdt die D3 geartronic beter dan die Powershift !!
Ik zou als je de mogelijkheid hebt eens proberen om met een andere XC60 van hetzelfde type te rijden, om te zien of ie ook hobbelt.
Ter info, ruzie maken met een dealer of Volvo invoerder werkt alleen maar verkeerd, wij hadden een probleem met de Powershift bak van onze C70 MY10 en hebben dit op een beschaafde manier, herhaaldelijk aan de dealer gemeld. Nooit is er getwijfeld aan onze feedback en men is blijven zoeken, tot we uiteindelijk zelf besloten hebben om de 2.0D C70 dan in te ruilen voor een C70 D3 MY11, en nog een hele correcte prijs gekregen ook.
En wat rijdt die D3 geartronic beter dan die Powershift !!

Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Hoe een ZF bak in een BMW schakelt is niet zo heel relevant in dit topic, ik hoor wel eens van BMW rijders dat zij content zijn met hun keuze, eigenaardiger wijze ruilen wij dan weer relatief veel BMW's en vooral Audi's in, de zo geroemde "technische voorsprong" van vooral dat laatste merk ervaren eigenaren/berijders helemaal niet zo.... (fijn voor Volvo) maar toch zijn andere merken en hun voor en nadelen niet zo heel relevant in dit topicThom schreef:Waarom kan het dan niet?945i schreef:Tja.. Denk je dat ze dat bij Volvo niet weten?
Als ze konden, deden ze het wel.
@BS: vergelijk het toerental van een 8 traps ZF eens met die van een 6 traps GT op snelwegtempo. Daarbij: sneller schakelen, soepeler, en geen prestatieverlies en hoger verbruik. Helaas kan dat van de GT niet gezegd worden.. Nu maar weer on-topic.
Volvo for life
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40998
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Mods break
Heren, laten we ON TOPIC blijven svp.
Discussieren over andere merken doen jullie maar in het forum van het betreffende merk.
We hebben het over een Volvo met een Volvo bak die volgens de TS hobbelt.
Heren, laten we ON TOPIC blijven svp.
Discussieren over andere merken doen jullie maar in het forum van het betreffende merk.
We hebben het over een Volvo met een Volvo bak die volgens de TS hobbelt.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Autogek
- 5th Gear member
- Berichten: 1322
- Lid geworden op: 30.12.2007 - 12:29
- Locatie: De Lutte
- Contacteer:
Heb inmiddels heel wat auto,s gehad maar kan niet zeggen dat ik een volvo vind hobbelen. In het verleden wel auto,s gehad met conti banden die hoogteslag hadden en daardoor hobbelden maar kan niet zeggen dat ik dit een volvo eigenschap vind.
en heb toch inmiddels 8 volvo,s in de afgelopen 15 jaar gehad.
en heb toch inmiddels 8 volvo,s in de afgelopen 15 jaar gehad.
Edwin.
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
de toon van het gegeven commentaar is er toch een van onbekendheid met dit fenomeen.
Volvo for life
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40998
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Zullen we dan maar even wachten tot TS zich weer meldt?
Er zijn hier intussen een aantal vragen gesteld waar alleen hij een antwoord op kan geven.
Speculeren lijkt me tot dat moment een beetje overbodig.
Er zijn hier intussen een aantal vragen gesteld waar alleen hij een antwoord op kan geven.
Speculeren lijkt me tot dat moment een beetje overbodig.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Johann
- 5th Gear member
- Berichten: 1305
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
- Contacteer:
Heerlijk zo'n 8 traps.
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Het hobbelen is in ieder geval zeker geen "producteigenschap" zoals de TS gemeld kreeg van de importeur. Daar is iedereen hier het wel over eens. Zou ook wel heel raar zijn als je "hobbelen" onder de producteigenschappen in de folder zou zien staan, dan verkopen ze geen XC60 meer lijkt me!
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
TS is hier nogmaals opnieuw met een nieuw topic begonnen. Maar hij vond het ook nodig zijn gal te spuwen in onderstaande topics:Ben schreef:Mods break
Lastig he, een topic in het juiste board plaatsen.
Wat bedoel je met 'hobbelen' ?
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
In bovenstaande topics heeft TS tot drie maal toe dezelfde bewoording gebruikt als in dit huidige topic.
Ook in het verleden is hij er al eens over begonnen:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... ht=#580704
Alleen in laatste genoemde topic nam TS de moeite te antwoorden. Ik snap best dat iemand na een flinke donatie aan Volvo voor een nieuwe auto op zijn minst een fijne wagen met dito rijeigenschappen mag verwachten. Maar om nou 5 exacte berichten te posten op één en het zelfde forum, raakt natuurlijk kant nog wal. Vooral als TS in totaal maar 8 berichten heeft verstuurd...
Edit: Links aangepast
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race