Pagina 2 van 5

Geplaatst: 12.07.2011 - 15:59
door Paul
Nou de wegen in Nederland kunnen soms ook wel hobbelen, maar heb er net even opgelet. Alle andere auto's zie je ook hobbelen.

Maar ik zou hem inruilen voor een verlaagde Q3 met S-Sportonderstel.

Geplaatst: 12.07.2011 - 16:05
door 945i
Verkeerde instelling Paul. Ga jij ook zo met je klanten om die net €60.000 bij je hebben achtergelaten?

Geplaatst: 12.07.2011 - 16:26
door bart simpson
De suggestie wordt hier gedaan dat het een gekend probleem is waarmee men bij Volvo NL geen raad weet, ik zie het als een (zeker voor de eigenaar verrekt vervelend) incident, in ieder geval van het soort dat zeker niet algemeen voorkomt.

Geplaatst: 12.07.2011 - 16:43
door 945i
Dat ben ik met je eens, denk ook zeker dat het exemplarisch is, reden temeer om het niet te laten escaleren.
TS zou zich beperkt kunnen houden tot het probleem bij zijn eigen auto.

Geplaatst: 12.07.2011 - 16:50
door bart simpson
lijkt me ook, ik kan geen oordeel vormen over het probleem wat in zijn auto zit maar meen me wel een mening te kunnen veroorloven over rijdende Volvo's met een automaat op basis van wat eigen ervaringen

Geplaatst: 12.07.2011 - 17:05
door Thom
@BS: namelijk dat Volvo heeeeeeeeeeeeeel snel moet wisselen van leverancier, bv. ZF ipv Aisin :razz: ?

Geplaatst: 12.07.2011 - 17:06
door Thom
Wat zou dat fijn rijden, een T6 of D5 met zo'n fenomenale achttraps van ZF :)

Geplaatst: 12.07.2011 - 17:17
door 945i
Tja.. Denk je dat ze dat bij Volvo niet weten?
Als ze konden, deden ze het wel.

Geplaatst: 12.07.2011 - 17:20
door bart simpson
Thom schreef:Wat zou dat fijn rijden, een T6 of D5 met zo'n fenomenale achttraps van ZF :)
denk dat geen volvorijder daar nu echt opgewonden van zal raken (een 8 traps BMW automaat is echt een zenuwelijer van een ding, doe mij dan maar een handbak)

Geplaatst: 12.07.2011 - 17:27
door 945i
Je moet ook niet naar de indicator kijken, want voelen doe je hem niet. ;) (eigen waarneming)

Geplaatst: 12.07.2011 - 17:29
door Thom
945i schreef:Tja.. Denk je dat ze dat bij Volvo niet weten?
Als ze konden, deden ze het wel.
Waarom kan het dan niet?

@BS: vergelijk het toerental van een 8 traps ZF eens met die van een 6 traps GT op snelwegtempo. Daarbij: sneller schakelen, soepeler, en geen prestatieverlies en hoger verbruik. Helaas kan dat van de GT niet gezegd worden.. Nu maar weer on-topic.

Geplaatst: 12.07.2011 - 17:47
door BlackcurrantV70
Maar zelfs met een ZF bak zou je XC60 waarschijnlijk nog hobbelen.

Ik zou als je de mogelijkheid hebt eens proberen om met een andere XC60 van hetzelfde type te rijden, om te zien of ie ook hobbelt.

Ter info, ruzie maken met een dealer of Volvo invoerder werkt alleen maar verkeerd, wij hadden een probleem met de Powershift bak van onze C70 MY10 en hebben dit op een beschaafde manier, herhaaldelijk aan de dealer gemeld. Nooit is er getwijfeld aan onze feedback en men is blijven zoeken, tot we uiteindelijk zelf besloten hebben om de 2.0D C70 dan in te ruilen voor een C70 D3 MY11, en nog een hele correcte prijs gekregen ook.
En wat rijdt die D3 geartronic beter dan die Powershift !! :-)

Geplaatst: 12.07.2011 - 18:22
door bart simpson
Thom schreef:
945i schreef:Tja.. Denk je dat ze dat bij Volvo niet weten?
Als ze konden, deden ze het wel.
Waarom kan het dan niet?

@BS: vergelijk het toerental van een 8 traps ZF eens met die van een 6 traps GT op snelwegtempo. Daarbij: sneller schakelen, soepeler, en geen prestatieverlies en hoger verbruik. Helaas kan dat van de GT niet gezegd worden.. Nu maar weer on-topic.
Hoe een ZF bak in een BMW schakelt is niet zo heel relevant in dit topic, ik hoor wel eens van BMW rijders dat zij content zijn met hun keuze, eigenaardiger wijze ruilen wij dan weer relatief veel BMW's en vooral Audi's in, de zo geroemde "technische voorsprong" van vooral dat laatste merk ervaren eigenaren/berijders helemaal niet zo.... (fijn voor Volvo) maar toch zijn andere merken en hun voor en nadelen niet zo heel relevant in dit topic

Geplaatst: 12.07.2011 - 19:03
door Ben
Mods break
Heren, laten we ON TOPIC blijven svp.

Discussieren over andere merken doen jullie maar in het forum van het betreffende merk.

We hebben het over een Volvo met een Volvo bak die volgens de TS hobbelt.

Geplaatst: 12.07.2011 - 19:19
door Autogek
Heb inmiddels heel wat auto,s gehad maar kan niet zeggen dat ik een volvo vind hobbelen. In het verleden wel auto,s gehad met conti banden die hoogteslag hadden en daardoor hobbelden maar kan niet zeggen dat ik dit een volvo eigenschap vind.
en heb toch inmiddels 8 volvo,s in de afgelopen 15 jaar gehad.

Geplaatst: 12.07.2011 - 19:28
door bart simpson
de toon van het gegeven commentaar is er toch een van onbekendheid met dit fenomeen.

Geplaatst: 12.07.2011 - 19:32
door Ben
Zullen we dan maar even wachten tot TS zich weer meldt?
Er zijn hier intussen een aantal vragen gesteld waar alleen hij een antwoord op kan geven.
Speculeren lijkt me tot dat moment een beetje overbodig.

Geplaatst: 12.07.2011 - 19:35
door Johann
Heerlijk zo'n 8 traps.

Geplaatst: 12.07.2011 - 19:37
door Iroll
Het hobbelen is in ieder geval zeker geen "producteigenschap" zoals de TS gemeld kreeg van de importeur. Daar is iedereen hier het wel over eens. Zou ook wel heel raar zijn als je "hobbelen" onder de producteigenschappen in de folder zou zien staan, dan verkopen ze geen XC60 meer lijkt me!

Geplaatst: 12.07.2011 - 20:35
door Oceanracer
Ben schreef:Mods break
Lastig he, een topic in het juiste board plaatsen.

Wat bedoel je met 'hobbelen' ?
TS is hier nogmaals opnieuw met een nieuw topic begonnen. Maar hij vond het ook nodig zijn gal te spuwen in onderstaande topics:

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=


In bovenstaande topics heeft TS tot drie maal toe dezelfde bewoording gebruikt als in dit huidige topic.

Ook in het verleden is hij er al eens over begonnen:

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... ht=#580704

Alleen in laatste genoemde topic nam TS de moeite te antwoorden. Ik snap best dat iemand na een flinke donatie aan Volvo voor een nieuwe auto op zijn minst een fijne wagen met dito rijeigenschappen mag verwachten. Maar om nou 5 exacte berichten te posten op één en het zelfde forum, raakt natuurlijk kant nog wal. Vooral als TS in totaal maar 8 berichten heeft verstuurd...

Edit: Links aangepast