
Bodemplaat?
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Volgens de link die ik eerder mailde hebben met name Japanse en Koreaanse auto's er last van. Die schijnen meer visolie in de kunstof/rubber leidingen en bedrading te verwerken dan Europese.
Inmiddels wordt de visolie veel minder verwerkt in de kunstof/rubber onderdelen.
Inmiddels wordt de visolie veel minder verwerkt in de kunstof/rubber onderdelen.
- Brambo67
- 3rd Gear member
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 04.01.2007 - 11:25
:evil: Toch niet stiekem aan het kijken naar zo'n vermaledijde V70N hè....? :evil:945i schreef:Zoiets Was laatst toevallig even bij een auto kijken, staan we naast die auto te praten, komt er een Marter onder vandaan en loopt snel weg.. :evil:
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Maar ook BMW, Ford, Opel.Iroll schreef:Volgens de link die ik eerder mailde hebben met name Japanse en Koreaanse auto's er last van. Die schijnen meer visolie in de kunstof/rubber leidingen en bedrading te verwerken dan Europese.
Inmiddels wordt de visolie veel minder verwerkt in de kunstof/rubber onderdelen.
Dat zijn een paar merken die naast mijn huis al regelmatig getroffen zijn.
Mijn Volvo en mijn ouwe Benz hebben er trouwens geen last van.
Je hebt een verhoogde kans op steenmarterbezoek als je laat huis komt 's avonds. Dan blijft de auto een flink deel van de nacht warm en de visoliegeur blijft dan sterker dan van koude auto's.
Ik heb trouwens op de Suzuki van mijn vrouw (die is ook enkele keren bezocht) een anti-marterapparaatje gezet. Montage is supereenvoudig.
En bovendien heb ik speciaal spul om de bougiekabels gedaan (zie bij Conrad): het is flexibel en toch zeer taai kunststof dat je heel snel om alle risicokabels kunt doen.
Tot nu toe heeft het geholpen: al 1 1/2 jaar geen steenmarterbezoek meer!
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- dieselpower
- 4th Gear member
- Berichten: 532
- Lid geworden op: 05.08.2007 - 16:35
Uhhh,
Ik heb een V70 2.4 benzine 2006 én bij mij zit er een (afdek)plaat onder de motorruimte. Vlgs mij toch wel standaard.
Ik heb een V70 2.4 benzine 2006 én bij mij zit er een (afdek)plaat onder de motorruimte. Vlgs mij toch wel standaard.
V70 2006 Edition II 140PK 5-speed
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1940
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Bij mij zit er óók een kunststof plaat onder (2001, T-5 "ouderwetse" automaat) en ik moet zeggen dat ik dat wel prettig vind. De 850 T-5 had dat niet en ik vond dat altijd best wel open en bloot van onder. Nu is het mooi dicht en gesloten.
Overigens helpt dat ding niets tegen marters, want 80% van de isolatie die tegen het schutboard hoort te zitten is weggevreten door...... juist marters volgens de dealer. Gelukkig geen rubberen delen. Nu heeft de auto in totaal, in perioden van een aantal maanden per keer, ook wel 2 van de 11 jaar stilgestaan, dus wellicht dat die perioden nou nèt de snacktijd van dat beest waren....
Weet iemand overigens of je die isolatie makkelijk kunt vervqngen?? Ik heb nl. de indruk dat ik door het ontbreken ervan de turbo best wel goed hoor opspoelen?
Wellicht een keer bij een medeforummer met een T-5 luisteren tijdens een meeting??
Gr. Edwin.
Overigens helpt dat ding niets tegen marters, want 80% van de isolatie die tegen het schutboard hoort te zitten is weggevreten door...... juist marters volgens de dealer. Gelukkig geen rubberen delen. Nu heeft de auto in totaal, in perioden van een aantal maanden per keer, ook wel 2 van de 11 jaar stilgestaan, dus wellicht dat die perioden nou nèt de snacktijd van dat beest waren....
Weet iemand overigens of je die isolatie makkelijk kunt vervqngen?? Ik heb nl. de indruk dat ik door het ontbreken ervan de turbo best wel goed hoor opspoelen?
Wellicht een keer bij een medeforummer met een T-5 luisteren tijdens een meeting??
Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Bij de dealers staan er genoeg,ze worden nog wel is vergeten. 

- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Iroll, +1
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 4th Gear member
- Berichten: 931
- Lid geworden op: 31.08.2010 - 15:41
Die afdek plaat had ik op mijn vorige 2 S60's ook. Bij mijn huidige ontbreekt die, maar je ziet de montage plekken. Haynes beschrijft hem ook...
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Bij mijn wagen zit de plaat er ook niet onder. Of deze heeft er nooit onder gezeten, of de dealer is 'm ooit vergeten terug te plaatsen.
Het maakt mij niet uit of-ie er wel of niet zit. Het carter wordt nou niet echt beschermd door zo'n plastic plaatje en marters klimmen dan wel ergens anders naar binnen, als ze dat willen.
Mijn wagen ligt redelijk laag, maar ik ben niet bang voor het carter. Wel raak ik af en toe met de uitlaat de straat, als daar een knik in zit.

(Hier liggen er de 17 inch winterPegs onder.)
Het maakt mij niet uit of-ie er wel of niet zit. Het carter wordt nou niet echt beschermd door zo'n plastic plaatje en marters klimmen dan wel ergens anders naar binnen, als ze dat willen.
Mijn wagen ligt redelijk laag, maar ik ben niet bang voor het carter. Wel raak ik af en toe met de uitlaat de straat, als daar een knik in zit.

(Hier liggen er de 17 inch winterPegs onder.)
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
945i schreef:945i schreef:De plaat in de link die ik eerder plaatste is van 4 mm dik aluminium.
NB!
Wij raden u aan deze NIET te monteren in auto's met benzineturbomotoren met handgeschakelde versnellingsbak voor hogesnelheidsmarkten.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Wat zeg je?
Het was ook slechts een tip voor een echte carterbescherming.
(overigens is TS de enige die het antwoord weet op die specifieke vraag.. )

Het was ook slechts een tip voor een echte carterbescherming.

(overigens is TS de enige die het antwoord weet op die specifieke vraag.. )

Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Oeps, je hebt mijn post al gelezen. Ik heb 'm daarna nog veranderd945i schreef:Wat zeg je?![]()
Het was ook slechts een tip voor een echte carterbescherming.
(overigens is TS de enige die het antwoord weet op die specifieke vraag.. )

Bestaat er voor de N ook niet zoiets als voor de 850/x70 classic? Dat is meer een hekwerk, in plaats van een dichte plaat.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
- blastaway
- 5th Gear member
- Berichten: 2348
- Lid geworden op: 31.05.2007 - 08:06
- Locatie: Maastricht
ik ga zelf een proberen te knnutselen van een opengewerkt metaal. Wil er toch iets onder en hoor dat marters ook niet graag lopen op gaas.
Volvo 940 2.3i Polar 2-1994 , t-5r cream yellow, c70 en v60 t4 2020
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D