Pagina 2 van 3

Geplaatst: 13.07.2011 - 12:53
door blastaway
Kreng:
Afbeelding

Geplaatst: 13.07.2011 - 14:07
door Iroll
Volgens de link die ik eerder mailde hebben met name Japanse en Koreaanse auto's er last van. Die schijnen meer visolie in de kunstof/rubber leidingen en bedrading te verwerken dan Europese.
Inmiddels wordt de visolie veel minder verwerkt in de kunstof/rubber onderdelen.

Geplaatst: 13.07.2011 - 14:09
door Brambo67
945i schreef:Zoiets Was laatst toevallig even bij een auto kijken, staan we naast die auto te praten, komt er een Marter onder vandaan en loopt snel weg.. :evil:
:evil: Toch niet stiekem aan het kijken naar zo'n vermaledijde V70N hè....? :evil:

Geplaatst: 13.07.2011 - 14:12
door 945i
Nee nee, dit was een MB W124.

Visolie vinden meer beesten lekker, mijn honden krijgen het over hun eten, vinden ze heerlijk!

Geplaatst: 13.07.2011 - 14:31
door Iroll
Visolie vinden meer beesten lekker, mijn honden krijgen het over hun eten, vinden ze heerlijk!
Die komen vast uit de kennel van Lenie 't Hart :P

Geplaatst: 13.07.2011 - 15:05
door Battlecruiser
Iroll schreef:Volgens de link die ik eerder mailde hebben met name Japanse en Koreaanse auto's er last van. Die schijnen meer visolie in de kunstof/rubber leidingen en bedrading te verwerken dan Europese.
Inmiddels wordt de visolie veel minder verwerkt in de kunstof/rubber onderdelen.
Maar ook BMW, Ford, Opel.

Dat zijn een paar merken die naast mijn huis al regelmatig getroffen zijn.
Mijn Volvo en mijn ouwe Benz hebben er trouwens geen last van.

Je hebt een verhoogde kans op steenmarterbezoek als je laat huis komt 's avonds. Dan blijft de auto een flink deel van de nacht warm en de visoliegeur blijft dan sterker dan van koude auto's.

Ik heb trouwens op de Suzuki van mijn vrouw (die is ook enkele keren bezocht) een anti-marterapparaatje gezet. Montage is supereenvoudig.
En bovendien heb ik speciaal spul om de bougiekabels gedaan (zie bij Conrad): het is flexibel en toch zeer taai kunststof dat je heel snel om alle risicokabels kunt doen.
Tot nu toe heeft het geholpen: al 1 1/2 jaar geen steenmarterbezoek meer!

Geplaatst: 13.07.2011 - 15:14
door EVV
Bougiekabels zou ik het minste erg vinden als ze doorgebeten worden (heb ik trouwens ook niet), remleidingen en complete kabelbomen zijn stuk vervelender als die door gebeten worden.

Geplaatst: 13.07.2011 - 16:39
door dieselpower
Uhhh,

Ik heb een V70 2.4 benzine 2006 én bij mij zit er een (afdek)plaat onder de motorruimte. Vlgs mij toch wel standaard.

Geplaatst: 13.07.2011 - 18:00
door Edwin
Bij mij zit er óók een kunststof plaat onder (2001, T-5 "ouderwetse" automaat) en ik moet zeggen dat ik dat wel prettig vind. De 850 T-5 had dat niet en ik vond dat altijd best wel open en bloot van onder. Nu is het mooi dicht en gesloten.

Overigens helpt dat ding niets tegen marters, want 80% van de isolatie die tegen het schutboard hoort te zitten is weggevreten door...... juist marters volgens de dealer. Gelukkig geen rubberen delen. Nu heeft de auto in totaal, in perioden van een aantal maanden per keer, ook wel 2 van de 11 jaar stilgestaan, dus wellicht dat die perioden nou nèt de snacktijd van dat beest waren....

Weet iemand overigens of je die isolatie makkelijk kunt vervqngen?? Ik heb nl. de indruk dat ik door het ontbreken ervan de turbo best wel goed hoor opspoelen?
Wellicht een keer bij een medeforummer met een T-5 luisteren tijdens een meeting??

Gr. Edwin.

Geplaatst: 13.07.2011 - 18:06
door Ramon&Ramon
Bij de dealers staan er genoeg,ze worden nog wel is vergeten. :)

Geplaatst: 13.07.2011 - 20:59
door 945i
De plaat in de link die ik eerder plaatste is van 4 mm dik aluminium.

Geplaatst: 13.07.2011 - 21:24
door V70/2.4D/2003
Iroll, +1

Geplaatst: 13.07.2011 - 22:40
door sju_art
Die afdek plaat had ik op mijn vorige 2 S60's ook. Bij mijn huidige ontbreekt die, maar je ziet de montage plekken. Haynes beschrijft hem ook...

Geplaatst: 14.07.2011 - 04:40
door elianmars
Bij mijn wagen zit de plaat er ook niet onder. Of deze heeft er nooit onder gezeten, of de dealer is 'm ooit vergeten terug te plaatsen.

Het maakt mij niet uit of-ie er wel of niet zit. Het carter wordt nou niet echt beschermd door zo'n plastic plaatje en marters klimmen dan wel ergens anders naar binnen, als ze dat willen.

Mijn wagen ligt redelijk laag, maar ik ben niet bang voor het carter. Wel raak ik af en toe met de uitlaat de straat, als daar een knik in zit.

Afbeelding

(Hier liggen er de 17 inch winterPegs onder.)

Geplaatst: 14.07.2011 - 09:59
door 945i
945i schreef:De plaat in de link die ik eerder plaatste is van 4 mm dik aluminium.

Geplaatst: 14.07.2011 - 16:27
door elianmars
945i schreef:
945i schreef:De plaat in de link die ik eerder plaatste is van 4 mm dik aluminium.
NB!
Wij raden u aan deze NIET te monteren in auto's met benzineturbomotoren met handgeschakelde versnellingsbak voor hogesnelheidsmarkten.

Geplaatst: 14.07.2011 - 16:31
door 945i
Wat zeg je? ;)
Het was ook slechts een tip voor een echte carterbescherming. :)

(overigens is TS de enige die het antwoord weet op die specifieke vraag.. ) :lol:

Geplaatst: 14.07.2011 - 16:34
door elianmars
945i schreef:Wat zeg je? ;)
Het was ook slechts een tip voor een echte carterbescherming. :)

(overigens is TS de enige die het antwoord weet op die specifieke vraag.. ) :lol:
Oeps, je hebt mijn post al gelezen. Ik heb 'm daarna nog veranderd :lol:

Bestaat er voor de N ook niet zoiets als voor de 850/x70 classic? Dat is meer een hekwerk, in plaats van een dichte plaat.

Geplaatst: 14.07.2011 - 16:36
door 945i
Ja, zag er gisteren nog 1 op MP staan...

Geplaatst: 14.07.2011 - 19:23
door blastaway
ik ga zelf een proberen te knnutselen van een opengewerkt metaal. Wil er toch iets onder en hoor dat marters ook niet graag lopen op gaas.