Pagina 2 van 3

Geplaatst: 14.07.2011 - 22:36
door BlackcurrantV70
Ter info, ik heb ook Oak leder kleur en het is echt makkelijk te onderhouden hoor, stoelverwarming heb ik ook niet en nog niet echt gemist, het leder warmt snel op in de winter, en 's winters ga je ook niet in short in de auto zitten :-)

Geplaatst: 15.07.2011 - 08:04
door Quota
Ivo Philips schreef:Ter info, ik heb ook Oak leder kleur en het is echt makkelijk te onderhouden hoor, stoelverwarming heb ik ook niet en nog niet echt gemist, het leder warmt snel op in de winter, en 's winters ga je ook niet in short in de auto zitten :-)
Nee, maar daarintegen heb jij wel weer een standkachel die het leer al boven het vriespunt brengt... :P

Geplaatst: 15.07.2011 - 08:07
door Maus-met-Volvo
toppertje schreef:@Maus met Volvo,
wat gebeurd er na 500.000km?
'k denk dat je dan rekening moet gaan houden met ingrijpender en dus duurdere reparaties door slijtage; voor veel mensen dus de reden om weer eens iets nieuwers met 350000 km op de klok te zoeken :)

Geplaatst: 15.07.2011 - 10:43
door Diesel70
Wat me ook opviel was de fiscale PK die op 13PK staat. Is dit ook bij een d5 zo of alleen een 2.4D. Dan zou die 15" te verklaren zijn want bij mijn weten horen er onder een D5 minimaal 16"
De eerste D5's in Nederland hadden standaard ook 15".
Mijn vorige van 2002 in ieder geval wel.

Geplaatst: 15.07.2011 - 11:50
door BlackcurrantV70
Quota, die standkachel heb ik er ook pas achteraf laten inzetten hoor (dure grap) dus heb wel ervaring met leder in de winter en geen standkachel :-)

maar wil wel de standkachel niet meer kwijt !!

Geplaatst: 15.07.2011 - 12:45
door Rippie V70
De eerste D5's in Nederland hadden standaard ook 15".
Mijn vorige van 2002 in ieder geval wel.
OK, weer wat geleerd. :oops:

Dan is die hele discussie over het naar 163PK chippen van een 2.4D en dat je dan nieuwe remmen zou moeten monteren een groot onzinverhaal. (of op zijn minst overdreven.)

Geplaatst: 15.07.2011 - 12:47
door Tyrael
Hartelijk bedankt voor de mooie reacties allemaal! De tips om een "goeie" MY2004 V70 te kopen zal ik zeker in gedachten houden.

Woensdag 27 juli moet ik naar de garage voor onderhoud en expertise (mijn C30 heeft het hard te verduren gekregen tijdens een hagelbui in het Gentse 2 weken geleden, verschillende putten op de motorkap en op het dak :().

Dan ga ik eens polsen hoeveel de garagist wil geven, en ik zal ook eens kijken naar die V70 waar ik interesse in heb ;)

Geplaatst: 15.07.2011 - 13:22
door Quota
Ik denk overigens dat de massa, het maximale toegestane gewicht van het voertuig is, ledig zou het rond de 1530 kg moeten liggen meen ik...

Geplaatst: 15.07.2011 - 13:24
door Quota
Rippie V70 schreef:
De eerste D5's in Nederland hadden standaard ook 15".
Mijn vorige van 2002 in ieder geval wel.
OK, weer wat geleerd. :oops:

Dan is die hele discussie over het naar 163PK chippen van een 2.4D en dat je dan nieuwe remmen zou moeten monteren een groot onzinverhaal. (of op zijn minst overdreven.)
Bij mij passen de 15" winterwielen ook om de remschijven, maar dan blijven er echt maar mm's over aan ruimte... Voor mij de belangrijkste reden om toch maar niet te gaan lopen chiptunen, ik zou dan de remmelarij wel graag aangepast hebben namelijk...

Geplaatst: 21.07.2011 - 10:25
door Noof
Stoel verwarming kun je ook achteraf in laten bouwen. Dat heb ik laten doen ivm met rugklachten. De bediening gaat bij mij niet zoals fabriek af via de knoppen op het dashboard, maar met een keurig weggewerkt knopje op de stoel. Koste me volgens mij 250 euro.

Geplaatst: 21.07.2011 - 10:59
door Diesel70
Bij mij passen de 15" winterwielen ook om de remschijven, maar dan blijven er echt maar mm's over aan ruimte... Voor mij de belangrijkste reden om toch maar niet te gaan lopen chiptunen, ik zou dan de remmelarij wel graag aangepast hebben namelijk...
Wat ik wel heb gehad bij het monteren van 15" (die er standaard opzaten)
is dat de loodjes aan de buitenkant moeten.

Ik was ze meteen kwijt na de eerste meters rijden met winterbanden.....
Inderdaad slechts enkele mm's ruimte.

Geplaatst: 22.07.2011 - 13:54
door Tyrael
Woensdag ga ik dus idd kijken naar de V70. Ik hoop dat het iets is :)

Geplaatst: 25.07.2011 - 20:10
door Tyrael
Volvo die ik op het oog heb, is met een manuele bak. Wat moet ik daarover weten? Positief, negatief of is een automaat dat ietsje beter?

Geplaatst: 26.07.2011 - 08:28
door Quota
Automaat verbruikt wat meer, en de handbak is eigenlijk probleemloos (zoals vrijwel alle Volvo handbakken).

Geplaatst: 26.07.2011 - 08:36
door Snellebaksteen
Het pookhoesje slijt wat snel vind ik. Ik heb de mijne vervangen bij 320.000.

Geplaatst: 26.07.2011 - 08:41
door Quota
Snellebaksteen schreef:Het pookhoesje slijt wat snel vind ik. Ik heb de mijne vervangen bij 320.000.
:razz: ....

Geplaatst: 26.07.2011 - 10:14
door ...
...

Geplaatst: 26.07.2011 - 12:02
door Quota
Plc schreef:Ik had een V70 136p die was gechipt naar 161pk met 15inch wielen.
Nu een V70 D5 185pk Sport Edition en de 15 inch winterbanden/ velg pas daar dus echt niet op!
Klopt helemaal, maar als je het topic goed leest, dan zie je dat het over een 2004 D5 gaat, en daar passen 15" wielen gewoon onder. De 185 pk heeft minimaal 16" nodig ivm de remschijven.

Geplaatst: 26.07.2011 - 14:50
door ...
...

Geplaatst: 27.07.2011 - 16:50
door Rippie V70
Ok, ook dat is voor mij nieuw. Ik was in de veronderstelling dat een V70 D5 2004 ook al minimaal op 16 inch zat.
Was ik toch niet de enige :)