Euuuh, ik zou Ducati nu niet teveel vermelden, hun MotoGP seizoen gaat niet zo lekker dit jaar, ondanks Vale aan het stuur...V70/2.4D/2003 schreef: Verdiep je eens in de kleptechniek van Ducati en de reden waarom, dan weet je alles.
Melding "Verminder uw snelheid of schakel op"
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8446
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- Winger
- 2nd Gear member
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 12.07.2011 - 22:42
- Locatie: Hengelo (Ov)
Ja, het is nog even wennen, die automaat na 17 jaar schakelenVolvoMafia schreef:Je gaf extra gas terwijl de bak aan het schakelen was? Dan is ie ff van slag, niet zo gek. En dat is ook een soort extreme SM voor die bak, zou er maar wat voorzichtiger mee doen...

Even goed in de gaten houden. Moet toch nog ff naar de garage van de week (kentekenbewijs ingeruilde auto was ik kwijt) en neem het verhaal even mee.
V70 2.4 - 170PK AUT '02
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20964
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Het nieuwe rijden is nu ook bij Volvo aangekomen. Zo vlug mogelijk schakelen naar een hogere versnelling.
Ik hou niet zo van dit soort waarschuwingen.
Overigens denk ik dat motoren en versnellingsbakken niet zomaar stuk gaan bij een keer flink "op de plank trappen".
Ik hou niet zo van dit soort waarschuwingen.
Overigens denk ik dat motoren en versnellingsbakken niet zomaar stuk gaan bij een keer flink "op de plank trappen".
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40441
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Ik heb die melding nog nooit gezien.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
hmmm okay, maar aan het onderschrift te zien betreft het een 2.4 uit 2002.... en toen deed volvo nog niet aan het nieuwe rijden, toch?Msuidgeest schreef:Het nieuwe rijden is nu ook bij Volvo aangekomen. Zo vlug mogelijk schakelen naar een hogere versnelling.
Ik hou niet zo van dit soort waarschuwingen.
Overigens denk ik dat motoren en versnellingsbakken niet zomaar stuk gaan bij een keer flink "op de plank trappen".
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20964
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Inderdaad Quota. Maar het principe van een opschakellampje is er al wat langer.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Lijkt mij toch niet goed.
Als hij in D staat moet je het gaspedaal gewoon op de bodem kunnen trappen en mogen er geen rare lampjes gaan branden.
Dit klinkt als een ETM die niet communiceert met de automaat.
De fenomeen is hier wel eens vaker voorbij gekomen, meestal tijdens de vakantie in de bergen eventueel + caravan.
Ofwel vragen om extra vermogen.
Oorzaak: "begin van" een defecte ETM, waarbij een automaat zorgt voor (de) extra gevoeligheid.
Als hij in D staat moet je het gaspedaal gewoon op de bodem kunnen trappen en mogen er geen rare lampjes gaan branden.
Dit klinkt als een ETM die niet communiceert met de automaat.
De fenomeen is hier wel eens vaker voorbij gekomen, meestal tijdens de vakantie in de bergen eventueel + caravan.
Ofwel vragen om extra vermogen.
Oorzaak: "begin van" een defecte ETM, waarbij een automaat zorgt voor (de) extra gevoeligheid.
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24586
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
ik denk dat het eerder een geval is waarbij de bak zich de rijstijl van de nieuwe bestuurder nog moet aanleren en de nieuwe bestuurder nog aan de AT moet wennen. Als je bij de garage bent, vraag dan of ze de bak resetten. Als je dan rustig rijdt zoals jij het prettig vindt, gaat de bak zich daar ook naar gedragen.
@ Mark deze bak heeft 2 ton achter de kiezen, slijtage in de bak is niet helemaal ongewoon en dit soort klappen tijdens de schakelacties is niet bevoordelijk. Mijn bak gaf ik de genadeklap tijdens een rijvaardigheidstraining, was ook steeds vol gas optrekken en vol afremmen. De bak was dat niet gewend, ging zich afstellen en toen kwam de interne slijtage aan het licht. Been there, done that, paid the bill
@ Mark deze bak heeft 2 ton achter de kiezen, slijtage in de bak is niet helemaal ongewoon en dit soort klappen tijdens de schakelacties is niet bevoordelijk. Mijn bak gaf ik de genadeklap tijdens een rijvaardigheidstraining, was ook steeds vol gas optrekken en vol afremmen. De bak was dat niet gewend, ging zich afstellen en toen kwam de interne slijtage aan het licht. Been there, done that, paid the bill
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Winger
- 2nd Gear member
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 12.07.2011 - 22:42
- Locatie: Hengelo (Ov)
Nou mensen, ik ben bang dat er toch meer aan de hand is. Vanmiddag gereden, geen meldingen. Net naar de Ikea (je moet wel 's wat) en yup. Weer de melding. Een paar keer zelfs (ging vanzelf weer weg). Op de terugweg weer, maar toen bleef het lampje van 't motormanagement branden.
Garage gebeld (na zevenen te bereiken) en sja, die gaven aan maar langs te moeten komen om de boel uit te lezen. Kan dat geen kwaad met dat lampje? t Is een uur rijden namelijk.
Trekt verder goed, al heb ik 't idee dat ie wat moeilijker schakelt (met name terug - bonk). Kan 't me verbeelden aangezien ik in zulke gevallen des duivels ben. Temeer omdat ik er nog geen week in stuur.

Garage gebeld (na zevenen te bereiken) en sja, die gaven aan maar langs te moeten komen om de boel uit te lezen. Kan dat geen kwaad met dat lampje? t Is een uur rijden namelijk.
Trekt verder goed, al heb ik 't idee dat ie wat moeilijker schakelt (met name terug - bonk). Kan 't me verbeelden aangezien ik in zulke gevallen des duivels ben. Temeer omdat ik er nog geen week in stuur.

V70 2.4 - 170PK AUT '02
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10506
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Gents,
Een geartronic past zich toch aan aan het rijgedrag van de bestuurder? En de automaat van Winger niet toch?
Waarbij ik van mening ben dat de auto het gewoon met aankunnen om ook flink door te trekken.
Vindt het ook bijzonder dat een Geartronic zich aanpast aan de bestuurder... Ik ben zelf geen enorme trapper..... Maar op de Deutsche autobahn en met
de caravan zal die er toch aan moeten geloven. Maar goed alles met mate.
Winger ik ben wel razend nieuwsgierig wat de uitkomst is van het uitlezen.
Een geartronic past zich toch aan aan het rijgedrag van de bestuurder? En de automaat van Winger niet toch?
Waarbij ik van mening ben dat de auto het gewoon met aankunnen om ook flink door te trekken.
Vindt het ook bijzonder dat een Geartronic zich aanpast aan de bestuurder... Ik ben zelf geen enorme trapper..... Maar op de Deutsche autobahn en met
de caravan zal die er toch aan moeten geloven. Maar goed alles met mate.
Winger ik ben wel razend nieuwsgierig wat de uitkomst is van het uitlezen.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Gaat AlexV70 dan gelijk krijgen met zijn ETM verdenking? Who knows, the dealer can know. Wij wachten af en hopen er maar het beste van.
Dashboard is mooi stofvrij, dat dan weer wel. :?
Dashboard is mooi stofvrij, dat dan weer wel. :?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
Dat lees ik dan wel weer over 3 weken.V70/2.4D/2003 schreef:Gaat AlexV70 dan gelijk krijgen met zijn ETM verdenking? Who knows, the dealer can know.
- Morgenstond
- 5th Gear member
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
- Locatie: Den Haag
Deze wagen heeft als ik het goed heb een AW55-50SN, een adaptieve vijfbak. Bonken van een automaat is nooit goed. Hoe is het schakelgedrag verder?
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
Geen van beide bakken passen zich aan aan het rijdgedrag van de bestuurder, ze leren van zichzelf hoe ze het beste kunnen schakelen. Iedere schakelactie wordt geanalyseerd door de automaat computer en waar nodig aangepast zodat het de volgende keer beter gaat.Hans oet Twent schreef:Gents,
Een geartronic past zich toch aan aan het rijgedrag van de bestuurder? En de automaat van Winger niet toch?
Waarbij ik van mening ben dat de auto het gewoon met aankunnen om ook flink door te trekken.
Vindt het ook bijzonder dat een Geartronic zich aanpast aan de bestuurder... Ik ben zelf geen enorme trapper..... Maar op de Deutsche autobahn en met
de caravan zal die er toch aan moeten geloven. Maar goed alles met mate.
Winger ik ben wel razend nieuwsgierig wat de uitkomst is van het uitlezen.
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10506
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
@EVV
Ze passen zich aan aan het rijgedrag? Dus als ik traag rijd zal de bak ook trager gaan schakelen, en als ik fors rij dan zal hij adequater gaan opschakelen?
Ze passen zich aan aan het rijgedrag? Dus als ik traag rijd zal de bak ook trager gaan schakelen, en als ik fors rij dan zal hij adequater gaan opschakelen?
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
Als hij zou leren van je rijgedrag zou hij als je altijd fors rijdt en de bak laat laat opschakelen dat ook nog doen als je eens rustig rijdt (of andersom). Dus als je normaal zoveel gas geeft dat de bak bij 4000 rpm schakelt en je rijdt ineens met veel minder gas zal hij gelijk eerder schakelen, niet nog steeds bij 4000 rpm.
Wat jij bedoeld is gewoon kijken naar hoever het gas in getrapt is, bij hogere belasting later (en sneller) schakelen, dat doen automaten al jaren.
Wat jij bedoeld is gewoon kijken naar hoever het gas in getrapt is, bij hogere belasting later (en sneller) schakelen, dat doen automaten al jaren.
- Winger
- 2nd Gear member
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 12.07.2011 - 22:42
- Locatie: Hengelo (Ov)
Ik ben vannochtend even naar Bruins in Hengelo (Volvospecialst) geweest voor een uitleessessie.
Dit kwam eruit:
ECM-3503 Onregelmatige loop - Meerdere cilinders
De storingscode is niet actief
Dit kan komen door de timing van de distributie (zit net een nieuwe riem op) of 't kan aan de ontsteking of bobines liggen.
Dussss. Ze moeten er maar ff goed naar kijken.
Dit kwam eruit:
ECM-3503 Onregelmatige loop - Meerdere cilinders
De storingscode is niet actief
Dit kan komen door de timing van de distributie (zit net een nieuwe riem op) of 't kan aan de ontsteking of bobines liggen.
Dussss. Ze moeten er maar ff goed naar kijken.
V70 2.4 - 170PK AUT '02
- Winger
- 2nd Gear member
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 12.07.2011 - 22:42
- Locatie: Hengelo (Ov)
Hij schakelt heel mooi soepel. Alleen gisteren, met 't branden van het lampje, schakelde ie wat minder terug bij het afremmen voor de rotonde had ik het idee.Morgenstond schreef:Deze wagen heeft als ik het goed heb een AW55-50SN, een adaptieve vijfbak. Bonken van een automaat is nooit goed. Hoe is het schakelgedrag verder?
V70 2.4 - 170PK AUT '02
- Morgenstond
- 5th Gear member
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
- Locatie: Den Haag
Al met al een vervelend begin als je net een andere auto hebt gekocht. Succes met de afhandeling ervan.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)