Pagina 2 van 2

Re: airco gerepareerd, nu de remmen nog...

Geplaatst: 23.07.2011 - 06:15
door elianmars
obrasp schreef:Dankzij tips op dit forum is de airco van mijn 2.5D relatief goedkoop gerepareerd. Airco schakelde zichzelf uit zodra de buitentemperatuur boven de 28 graden kwam. Na het verwijderen van één ringetje (€ 90 arbeidsloon) uit de magneetkoppeling werkt alles weer prima.

Uiteraard ook weer vlekkeloos door de APK. Maar...

Gisteren trapte mijn vriendin finaal door de remmen heen. Gelukkig op een parkeerplaats, zodat de handrem nog soelaas bood. Onze garage was zo vriendelijk om de auto op te komen halen. Oorzaak: vacuumpomp defect. Kosten: (slik) bijna € 400 pomp, €30 voor een of ander staafje en een uur werk. Donderdag is het hopelijk weer gemaakt.

Wat als dit op de snelweg was gebeurd? Volgens garage heb je ondanks dit defect altijd nog voldoende druk voor een flinke rempoging. Toch blijft het geen prettig idee met die 1,7 ton.
Jeu, 400 euro voor de pomp..... Ik vond de mijne van 140 euro (Pierburg) al niet goedkoop 8-[

Heb je de pomp niet al een hele tijd horen tikken?

Geplaatst: 23.07.2011 - 09:13
door toppertje
Ramon&Ramon schreef:Brandstofpomp wel op tijd?
volgens de geleerden(Jaap Pul op Urk) staat hij perfect op tijd.

Geplaatst: 23.07.2011 - 09:21
door Thijs
toppertje schreef:
Ramon&Ramon schreef:Dat klopt jij hebt de audi diesel toch?
ja dat klopt.
ik vermoed dat bij mij ook het turboregelventiel problemen geeft.
onderweg met de caravan ettelijke malen auto in een soort
noodloop gehad met de melding:"motormanagement bij onderhoud"
ook gaat het oranje motorblokje branden.
na enkele km gaat de storing vanzelf weer weg.
zonder caravan is er niets aan de hand.
uitlezen hier in Spanje gaf storingsmelding:ECM-0039.
de dealer wilde de auto enkele dagen houden om 1 en ander te proberen
waar ik niet op in ging.
maar nu twijfel ik of ik de laaddruksensor moet vervangen,of het turbodrukregelventiel.
Hmmm, is tie dr weer?

Vorig jaar ook toch?

Hoe is het gesteld met de doorlaat van je spruitstuk ivm dichtkoeken door de EGR? Ik had het idee dat de storing minder snel kwam nadat het inlaatspruitstuk schoon gemaakt was.

Geplaatst: 23.07.2011 - 09:38
door toppertje
@Thijs,
ja idd,hij is er weer.
1x per jaar heb ik last van deze storing,om vervolgens het hele jaar
er geen last meer van te hebben.
spruitstuk is brandschoon, heb ik dit voorjaar nof gekontroleerd.
bovendien is de EGR softwarematig dicht geschreven en voor de zekerheid een plaatje tussen gezet.

Geplaatst: 23.07.2011 - 10:45
door 945i
Auto zegt:" ik wil geen caravan aan mijn kont hebben, laat dat ding in Spanje staan baasje". ;)

Geplaatst: 23.07.2011 - 11:35
door toppertje
945i schreef:Auto zegt:" ik wil geen caravan aan mijn kont hebben, laat dat ding in Spanje staan baasje". ;)
in NL met caravan ook geen last.

Geplaatst: 23.07.2011 - 12:32
door Thijs
Vlak achter Luik begon hij bij mij te zeuren..

Geplaatst: 23.07.2011 - 12:40
door 945i
Turbodruk voor langere tijd hoog, zware last erachter met de eerste turbo en aanverwante artikelen, in combinatie met chippie... Kan gebeuren. ;)

Geplaatst: 23.07.2011 - 18:00
door toppertje
945i schreef:Turbodruk voor langere tijd hoog, zware last erachter met de eerste turbo en aanverwante artikelen, in combinatie met chippie... Kan gebeuren. ;)
zou het an het chippie liggen?
ik trok ook al een Volvo 2.4T met caravan voorbij in de klim naar de Spaanse grens(pyreneen) 8)
dat het aan de eerste turbo ligt geloof ik niet,dan zou ik ook andere klachten moeten hebben.
ik geloof wel in een kortstondige te hoge druk waardoor hij in noodloop gaat.
of een zeer kleine vacuumlek ergens.

Geplaatst: 23.07.2011 - 21:27
door 945i
Chippie helpt niet mee maar is niet de oorzaak denk ik... Jouw ideeën zijn zo slecht nog niet...

Geplaatst: 23.07.2011 - 21:46
door toppertje
maar de vraag is nu wat te doen.
maw. ik wil wel het turbodrukregelventiel gaan vervangen,maar voor het
zelfde geld is het de laaddruksensor.
ook met de dealer in Spanje(Girona) kom ik niet verder dan"zet de auto hier maar enkele dagen neer.dan kijken/proberen we wel wat"

Geplaatst: 23.07.2011 - 21:49
door 945i
Tja, daar heb je niks aan.. probeer eerst de goedkoopste mogelijkheid?
Ik weet niet of XC-men thuis is, maar misschien kan je hem een pm sturen voor wat tolkwerk? http://www.volvo-forum.nl/profile.php?m ... ile&u=8357

(volgens mij komt hij ook bij die dealer..)

Geplaatst: 24.07.2011 - 08:35
door Thijs
Thuis komen doe je er wel mee. Voldoende toeren maken had bij mij wel het effect dat hij niet in de noodloop ging. En als maatstaaf om langzamer te gaan rijden of te schakelen hield ik het brandstofverbruik in de gaten. Ik geloof dat ik een max van 20 a 25 liter aanhield, dan bleven bij mij de problemen weg.

Het is een vervelend fenomeen, bel thuis Fasttech eens op, die hadden ook wel wat oplossingen die niet al te duur waren geloof ik.

Succes iig!

Geplaatst: 24.07.2011 - 09:07
door toppertje
ben ook niet bang dat ik er niet mee thuis kom.
op zich maakt vwb de storing het brandstofverbruik of versnelling niet uit.
ik heb van alles onderweg geprobeerd,5e versnelling,4e versnelling,het helpt allemaal niet.
het enige wat iets helpt is dat ik in een flauwe klim af en toe even het gas
lift en dan weer gas geef.
dit bevestigd mischien wel dat het met de turbodruk te maken heeft,die dan
een bepaalde tijd net iets te hoog word.
door te spelen met het gaspedaal{lees turbodruk} wordt de noodloop meestal(tot nog toe) voorkomen.
fasttech had ik vorig jaar al eens laten kijken/uitlezen,en ook zij hadden geen pasklare oplossing.

maar als iemand hier een oplossing weet voor
foutcode:ECM-0039,dan houd ik mij van harte aanbevolen.

Geplaatst: 24.07.2011 - 12:43
door Thijs
foutcode:ECM-0039
= turbocharger control system

Geplaatst: 25.07.2011 - 11:35
door koster
Even terug naar de weigerende rem.
Gebeurde dat plotseling?
Ik hoor al sedert enige tijd een soort pompgeluid na het remmen. Ik gebruik het rempedaal en hoor na loslaten een soort pffffft...