Pagina 2 van 2
Geplaatst: 22.07.2011 - 16:57
door Broabander
Is ook zo ja, maar ik dacht, misschien heeft iemand zoiets van: ah joh, dat is dat en dat kwaaltje, vervang zus en zo en het is opgelost
Maar dat terzijde, schokbrekers vervangen kan sowieso geen kwaad volgens mij, en als ik die vervangen heb en hij doet nog steeds vervelend breng ik hem naar de garage?
Geplaatst: 22.07.2011 - 17:06
door Iroll
Daar zou ik maar eens mee beginnen, die shocks moeten sowieso vervangen worden. Dat rijdt een heel stuk beter kan ik je verzekeren!
Geplaatst: 22.07.2011 - 17:16
door Broabander
Zou dat vervangen gewoon "op straat" kunnen? Met een krik of 2, 3? Of zou ik daarvoor beter naar een DHZ garage gaan voor die paar tientjes? Kan me voorstellen dat als de schokbrekers los zijn, er niet heel veel is wat de as omhoog houdt, maar kun je het per kant doen? Dat je met één schokbreker de as omhoog houdt terwijl je de ander wisselt?
Geplaatst: 22.07.2011 - 18:21
door Iroll
Ja hoor, gewoon een kant opkrikken en een voor een doen. Is niet zoveel werk en is vrij makkelijk op de krik te doen. Kijk ff op de skydrive site voor het manual, daar kan je zien hoe het zit. Leg het wiel onder de dorpel om eventueel vallen op te vangen, zet de auto in zijn 1 en leg iets (stenen bijv.) voor en achter de voorwielen zodat hij niet van de krik kan rollen.
Geplaatst: 22.07.2011 - 23:18
door Broabander
Had vanmiddag inderdaad opgekrikt met handrem los en in de vrij, was niet echt ideaal. Flikkerde van de krik af, gelukkig zat ik er niet onder. Toen maar handrem aangetrokken en opgekrikt. Dat ging wel goed, maar in de 1 is beter? Of maakt niet uit?
In ieder geval net 2 gasdruk achterveren besteld en voor de zekerheid ook een stabilisatorstangetje. Hopen maar dat het straks daarmee is opgelost *fingers crossed*
Geplaatst: 23.07.2011 - 09:11
door Iroll
Niks beschadigd? Hou je aan de tips die ik je hierboven gaf. Dan kan de auto niet van de krik rollen, veiligheid voor alles. Nooit een auto opkrikken zonder de wielen te blokkeren. Handrem en versnelling inschakelen alleen volstaat niet!
Geplaatst: 23.07.2011 - 13:41
door Broabander
Nee niks beschadigd gelukkig, krik viel om toen het wiel nét van de grond was dus hij viel terug op de grond maar niet heel veel ofzo. Wiel zat er dus gelukkig nog gewoon vast op, dus niet dat er nu een kromme remschijf op zit ofzo

Geplaatst: 23.07.2011 - 16:26
door Dirtbag
Zet klinkers voor en achter de voorwielen.
Het beste kun je ook de complete achterkant op bokken zetten, anders blijft de opgekrikte kant namelijk ook nog op spanning staan.
mvg
db
Geplaatst: 24.07.2011 - 10:57
door erik-hakkers
Als je toch bezig bent doe dan ook de stabi. stangetjes even.
Remschijven: matig zo te zien misschien even afdraaien,?
Remklauwen even netjes maken.
Want als je dit allemaal gaat vast zitten ben je later alleen maar meer kwijt.
(spreek uit ervaring)
Geplaatst: 25.07.2011 - 12:41
door Broabander
Stabistang heb ik inderdaad bijbesteld, vervang ik ook gelijk
Remschijven en blokken doe ik denk ik dan na de zomer, ik werk 6 dagen in de week en heb de auto daarom dagelijks nodig dus het word al moeilijk zat om tijd te vinden voor die schokbrekers
Overigens zijn ze denk ik wel echt toe aan vervangen en gaat afdraaien niet heel veel meer uithalen. Heb namelijk last van de 'wiebelende' remmen, denk kromme remschijven. Hij remt bij het geleidelijk remmen als het ware hard-zacht-hard-zacht. Als ik hard rem voel ik er niks van maar met rustig remmen zit ik een beetje te hobbelen

Geplaatst: 25.07.2011 - 22:11
door Broabander
Ohja, en dat kapotte ding achterin gaat bij het toerental 1100 mee trillen met de motor, ook heel vervelend...
Geplaatst: 25.07.2011 - 23:31
door Iroll
Hangt je uitlaat nog goed in de rubbers? Kan zijn dat die een opdonder heeft gehad of dat een ophangrubber het heeft begeven zodat de uitlaat ergens tegen aankomt.
Geplaatst: 26.07.2011 - 18:52
door Broabander
Zou ook nog kunnen... Hij zit voor mn gevoel wel vrij stevig, bij heen en weer wiebelen, maar dat is aan de achterkant... Hij heeft wel iets speling maar dat hoort ook toch? Hij hoort toch niet muurvast te zitten? Maargoed, echt onderop heb ik nog niet gekeken.
Als ik mn parts donderdag binnen heb ga ik dan misschien even naar de DHZ garage, kan ik hem op een paar stevige steunen zetten of op de brug, ipv een krikje die om kan donderen terwijl ik er aan het werk ben

en dan kan ik gelijk kijken hoe het met de uitlaat zit.
Geplaatst: 29.07.2011 - 17:21
door Broabander
Nou, dit is dus in ieder geval opgelost, het bleek de uitlaat te zijn, die was uit het ophangrubber gescheurd en tikte/bonkte tegen de as aan. Twee tientjes bij de Volvodealer in Tilburg en het was gemaakt!
Iroll wederom bedankt!
Nu m'n schokbrekers nog wisselen en het verbruik naar beneden brengen..
Geplaatst: 30.07.2011 - 07:14
door nielo
Ik leg altijd een wiel onder de auto als ik het opgekrikt heb.
Mooi dat het opgelost is.
Geplaatst: 30.07.2011 - 21:41
door monster_beetle
Een wiel is ook niet alles hoor. Als je van die assteunen neemt, dan kun je ze op de juiste hoogte zetten en dondert de auto helemaal niet ver
Op een BMW forum waar mijn broer actief is, is iemand overleden nadat zijn krik was omgevallen/ doorgezakt. Echt enorm voorzichtig mee zijn!
Geplaatst: 30.07.2011 - 21:43
door nielo
Beter iets dan niets als je niets anders hebt

Maar idd zorg dat je de juiste middelen terhan de hebt.