Nivomat schokdempers of een goed alternatief.

Geproduceerd bij NedCar in Born
SvenB
2nd Gear member

Zou zelf zeggen, progressieve veren. Ik krijg ze er zaterdag (ivm. LPG) onder gemonteerd icm. een setje nieuwe monroe's. Als dit goed bevalt vervang ik de veren + schokbrekers aan de voorkant ook. Hoop hiermee van de doorzakkende achterkant en het barre weggedrag af te zijn (Ph.I).

Laat de resultaten wel even weten.

Sven
marissen
3rd Gear member

Hoop hiermee van de doorzakkende achterkant en het barre weggedrag af te zijn (Ph.I).
Ik heb er sinds 4 weken originele verzwaarde volvo veren onder zitten (achter) De zgn progressieve veren. En inderdaad werkt het erg goed. Denk echter niet dat de wegligging erdoor verbeterd! Dat is nl niet zo. Alleen de belaadbaarheid (veel bagage en/of caravan) gaat er enorm op vooruit.
Happy V40 1.8 Bi-Fuel Driver
RoberT2.0
2nd Gear member

marissen schreef:
Hoop hiermee van de doorzakkende achterkant en het barre weggedrag af te zijn (Ph.I).
Ik heb er sinds 4 weken originele verzwaarde volvo veren onder zitten (achter) De zgn progressieve veren. En inderdaad werkt het erg goed. Denk echter niet dat de wegligging erdoor verbeterd! Dat is nl niet zo. Alleen de belaadbaarheid (veel bagage en/of caravan) gaat er enorm op vooruit.
Ik heb nu ook sinds vier a vijf weken zwaardere veren eronder en ik weet zeker dat de wegligging is verbeterd leeg of vol de auto is veel beter koersvast.

En daarbij komt dat snel optrekken ook niet leidt tot slippende banden ik ben er erg over tevreden.
Daarbij heb ik gekozen voor originele volvo veren nadat is gebleken dat veren van andere merken duurder waren.
Live begins at 8.000 rpm....maar een Turbo is ook leuk!!!
joost
7th Gear member

Mijn ervaring is en blijft dat de auto koersvaster is geworden. Het is moeilijk uit te leggen, je moet het namelijk ervaren. Overigens vind ik de wegligging van de PhII niet echt geweldig tov eerder bereden auto´s.

Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Edwin
5th Gear member

Razende Roeland schreef:Hallo allemaal,
Afgelopen weekend even weggeweest naar een vakantiepark. Daarbij 2 fietsen op een fietsdrager mee die op de trekhaak was gemonteerd. Alleen al de montage van deze fietsdrager met 2 fietsen deed m'n V40 bijna met z'n kont op de grond komen. Eerlijk gezegd schrok ik hier een beetje van. Het reed ook niet echt geweldig. Kan ik dit met stijvere veren of hulpveren oplossen?

RAzende Roeland
Hoi R.R.,

Vorige week zijn we ook een midweek naar een park geweest en ook met 2 fietsen op de Twinnyload èn twee kinderen achterin èn aardig wat tassen achterin en ik moet zeggen dat het doorzakken me meeviel! Je kon wel zien dat ie iets doorgezakt was maar niet extreem, ook met rijden over drempels enzo geen problemen! Ik was van te voren ook bang voor doorzakken en had ook al geinformeerd bij de dealer wat nivomat kost (€880,-) maar denk dat ik niet aanschaf, want gaat prima zonder, zeker voor die 3 weken per jaar. Dealer gaf ook aan dat ze eigenlijk nooit nivomat achteraf monteren, simpelweg omdat er bijna nooit problemen zijn bij de gebruikers.

Ik denk dan eerder dat er iets mis is met jouw veren/schokbrekers dan dat de standaard vering niet voldoet.

Hiervoor hadden wij een 850 station met nivomat en die zakte bij beladen wel extreem laag door, maar na 200 meter rijden was de auto weer even horizontaal als was ie niet beladen. Bij volvo's met nivomat zitten dan ook slappere veren dan volvo's zonder nivomat, dus misschien heb je al wel nivomat maar zijn ze stuk!
Nivomat schokbrekers herken ja een rubberen harmonika hoes die onderaan de schokbreker bij wiel zit.

gr. Edwin. 8)
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum

Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Razende Roeland
1st Gear member

In overleg met m'n garage komen er progressieve veren onder m'n V40. De garage adviseerde veren van MET (of dit juist gespeld is weet ik niet)., maar deze firma fabriceerd voornamelijk progressieve veren. Overigens is het nooit mijn intentie geweest om nivoregeling op de V40 te zetten.
groover
1st Gear member

sinds 2005 in op mijn ph1 99 met g3,en caravan.
orginele blauwe progresieve volvo veren laten monteren.
bij de dealer 115 ex,nergens anders goedkoper te vinden?!.
en het resultaat is gewoon goed te te noemen.
leeg strakker rijgedrag,zeker niet vervelend.
auto staat beter.
en met de caravan zakt hij nog wel door,maar dat hoort.
maar het rijgedrag met een caravan van 1200 kg is met sprongen vooruit gegaan.
de auto zweeft veel minder(nauwlijks) en is bij 2 keer inveren uitgeveerd,
was eerst, echt niet prettig,zweven en blijven dijnen.
dus goedkoopste oplossing bij vovo dealer bestellen en door de goedkoopste laten monteren(50 euro).
klaar voor nog geen 200 euro.
sucses!!!
Guestuser

Als hij nu nog 2 keer veert dan zou ik toch ook naar je schokdempers kijken, Ik heb koni's (zat er al onder bij aankoop) en die veert alleen in en uit bij een oneffenheid.

Mijn auto veert heel lekker en gelijkmatig onbeladen, hij zakt echter nog best veel als we met 4 volwassenen rijden.

Ik ben alleen bang dat die progressieve veren stugger zijn en daardoor een minder goed huwelijk vormen als wat ik nu beleef. Iemand ervaring hiermee?
RoberT2.0
2nd Gear member

Razende Roeland schreef:In overleg met m'n garage komen er progressieve veren onder m'n V40. De garage adviseerde veren van MET (of dit juist gespeld is weet ik niet)., maar deze firma fabriceerd voornamelijk progressieve veren. Overigens is het nooit mijn intentie geweest om nivoregeling op de V40 te zetten.
Dit zijn MAD veren en die zijn duurder dan de originele volvo veren!
Live begins at 8.000 rpm....maar een Turbo is ook leuk!!!
groover
1st Gear member

ja,vreemd he! maar toch echt waar.
ik kon ze natuurlijk niet vergelijken maar origineel leek mij wel oke.

ps: schokbreker zijn ok, net nagekeken.(ik bedoelde dat het zwevend rijgedrag verholpen is bij rijden met een caravan).
dit komt omdat de auto te veel inveerd met standaard veren.en dus gaat zoeken.
de werking van de veren treed pas op als je gaat beladen!!

en mad veren koste mij vorig jaar 260 incl montage dus mijn keus was toen snel gemaakt.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”