Pagina 2 van 4
Geplaatst: 22.07.2011 - 20:35
door V70/2.4D/2003
TUUUUUT, te laat John, Morgenstond is de winnaar van de dag!
O maar even te bevestigen waar je beter niet kunt gaan shoppen.
Tot zover, on topic maar weer.
Geplaatst: 22.07.2011 - 20:38
door Morgenstond
Ik zou trouwens ook eens uitrekenen of diesel voordeliger is. Nadeel is wel dat deze er niet met automaat zijn.
Geplaatst: 22.07.2011 - 20:45
door Jermo
Morgenstond schreef:Ik zou me weinig tot geen zorgen maken over de automaten, in elk geval niet over de vierbakken. Die draaien probleemloos vier ton of meer. Let wel, er zijn natuurlijk uitzonderingen

Automaten van de 1.8 en 2.0 zijn vierbakken? Dan heeft de handbak in elk geval mijn voorkeur
945i schreef:V70/diesel/Groningen, dat zijn oplichters!
Jermo, die laatste vind ik een hork.
Op LPG kan zo'n blok beste kilometerstanden halen, als er maar onderhoud gepleegd is...
Laatste hoor ik graag
Uiterlijk van de auto staat niet bovenaan mijn lijstje, gaat me erom dat hij me goedkoop en enigszins comfortabel van A naar B en weer terug brengt en het liefst zo lang mogelijk.
Sportief rijden en mooi maken is voor de motor
V70/2.4D/2003 schreef:Laat ik het dan zo netjes mogelijk zeggen:
Er zijn bedrijven waar je slechts moet kijken.

Maar als je wel in bent voor een gokje.....Laat me raden: proefrit meneer? Neen, dat doen wij hier niet.
Dan doen wij daar het 'kopen-spelletje' niet :twisted:
Geplaatst: 22.07.2011 - 20:47
door Morgenstond
Ja, de vijfbak is er pas vanaf Phase II. Ik vind het overigens geen straf om met een vierbak te rijden (ja, ik heb er zelf een).
Geplaatst: 22.07.2011 - 20:49
door V70/2.4D/2003
Jermo, U is een wijze mensch ende zuinig op uwe euro's.
Geplaatst: 22.07.2011 - 20:57
door Jermo
Morgenstond schreef:Ik zou trouwens ook eens uitrekenen of diesel voordeliger is. Nadeel is wel dat deze er niet met automaat zijn.
Ik zal zo een 4000km per maand moeten rijden aan alleen al woon-werk verkeer dus ik dacht in eerste instantie ook aan diesel (golfje ofzo) maar LPG G3 is een stuk goedkoper dan diesel in wegenbelasting. Komt bij dat diesel iets meer dan 2 keer zo duur is per liter dus zou de diesel minimaal 2 keer zo zuinig moeten rijden om op gelijke kosten uit te komen.
Wat ik zo las moet 1:10 tot 1:12 haalbaar zijn met snelwegwerk op LPG en komt een diesel niet veel verder dan 1:18.
Kostenplaatje bij 1:10 op LPG is 320-333 euro per maand bij 4000km (afhankelijk of de auto in de tot 1250kg klasse of hoger valt) en bij 1:12 is dit 277-290 euro.
Een diesel van gelijk gewicht komt bij 1:18 al op 400 euro in de maand.
Gezien ik in de praktijk wel meer dan 4000 per maand zal rijden zou gas alleen maar nog voordeliger zijn.
Geplaatst: 22.07.2011 - 21:03
door Jermo
Morgenstond schreef:Ja, de vijfbak is er pas vanaf Phase II. Ik vind het overigens geen straf om met een vierbak te rijden (ja, ik heb er zelf een).
Mijn ouders hebben een 4 traps automaat in hun Subaru Forester (zowel in hun vorige, oudere, als hun huidige, het nieuwe model) maar ik heb vaak het idee dat de versnellingen net wat te lang zijn.
V70/2.4D/2003 schreef:Jermo, U is een wijze mensch ende zuinig op uwe euro's.
(nog eventjes) student met een andere dure hobby (2 wielers) dus het is prioriteiten stellen

Geplaatst: 22.07.2011 - 22:52
door Jermo
Indien de km stand aanvaardbaar is lijkt dit me een mooie:
http://link.marktplaats.nl/467577136
Alleen die km stand...
Geplaatst: 23.07.2011 - 00:22
door Ramon&Ramon
Je kunt er beter 1000 euro bij sparen,dan ben je wijzer af dan met die sloopkogels die ik tot nu voorbij heb zien komen!
Geplaatst: 23.07.2011 - 00:50
door Ramon&Ramon
V70/2.4D/2003 schreef:Jermo, U is een wijze mensch ende zuinig op uwe euro's.
Inderdaad,als je aan zo,n sloper nog is 1500 euro uit moet geven om hem een beetje knap rijdend te krijgen,dan ben je natuurlijk verkeerd bezig!
Geplaatst: 23.07.2011 - 03:24
door Jermo
Ramon&Ramon schreef:V70/2.4D/2003 schreef:Jermo, U is een wijze mensch ende zuinig op uwe euro's.
Inderdaad,als je aan zo,n sloper nog is 1500 euro uit moet geven om hem een beetje knap rijdend te krijgen,dan ben je natuurlijk verkeerd bezig!
Dat begrijp ik maar ik zit wat betreft het zoeken met het volgende probleem:
Zelfs als ik in prijzen richting de 4000 euro ga zoeken op een LPG V40 of S40 om te kijken hoeveel verschil hierin zit zie ik enkel de bouwjaren omhoog gaan. Kilometerstanden zitten hierbij alsnog tussen de 2 en 3 ton in.
Waar zit dan de scheidslijn tussen een 'sloper' zoals jij ze (misschien geheel terecht) noemt en een voor zijn leeftijd normaal geprijsde maar goed onderhouden auto?
Als ik iets te koop zet bepaal ik mijn prijs vrijwel altijd ook aan de hand van wat de prijzen van de 'concurrenten' met gelijkwaardige specificaties en gelikte foto's zijn.
Dit hierboven moet je overigens niet zien als in 1 keer vol in de verdediging schieten maar ik begrijp het oprecht niet.
Als ik puur op specificaties in de advertenties af ga zie ik ze niet staan met
A) veel minder kilometers bij bouwjaren <2000
B) duidelijk andere prijscatagorie bij gelijk bouwjaar en kilometers.
Moet ik hier dan uit concluderen dat er in de bouwjaren <2000 geen redelijke LPG V40's en S40's te koop zijn of dat ik precies de verkeerde advertenties heb laten zien?
(sorry dat ik er alweer zo een lap tekst van heb gemaakt)
Geplaatst: 23.07.2011 - 07:50
door V70/2.4D/2003
Als je iets wil, dan moet je betalen. En als je iets wil waar je nog jaren wat aan (zou kunnen/kan) hebben.
2 stuks ter overweging maar 2 dingen zijn zeker:
1: ADO wint nooit de beker (slaat helemaal nergens op trouwens :crazy: )
2: Je budget moet omhoog :-k
At your service (again)
http://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/v40/7976201
http://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/s40/8008659
Geplaatst: 23.07.2011 - 09:06
door 945i
Als ik eerlijk ben, zou ik je niet eens een V/S40 aanraden voor dat budget.
Voor 1500€ koop je een knappe Citroen Xsara met G3 erin, die dingen lopen goed op gas en evt reparaties zijn niet duur, uiterst comfortabel en afschrijving heb je niet.
Geplaatst: 23.07.2011 - 11:59
door Ramon&Ramon
Inderdaad,je kunt het idee Volvo beter laten varen en op zoek gaan naar een ander merk auto,of toch even doorsparen!
Geplaatst: 23.07.2011 - 12:02
door Ramon&Ramon
Als je toch Volvo wilt rijden ,kun je ook nog op zoek gaan naar een 440&460 met G3 erin,al zijn de goeie ook schaars aan het worden.
Die dingen staan er genoeg op MP voor weinig.
Geplaatst: 23.07.2011 - 15:16
door Jermo
S40 2.0 190K km waarvan de LPG er pas vanaf 2009 in zit. Deze lijkt me veruit het interessantst van wat ik tot nu toe tegen ben gekomen. Budget zal ik (alweer) iets moeten oprekken maar als ik hier nog 1,5 ton zelf op zou kunnen zetten (ik rijd erg techniek-vriendelijk en voornamelijk 100km per rit) lijkt het me wel waard.
http://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/s40/8009028
Geplaatst: 23.07.2011 - 21:23
door Jermo
I heb even contact gehad met de verkoper vanmiddag. Gas zit er nu 45k in (aantoonbaar), tank onder de kofferbak dus meeste kilometers zijn op benzine gemaakt. Banden hebben nog 6+mm en ik begreep dat de volledige onderhoudsgeschiedenis bekend is. Hij heeft de auto bij inruil even laten nakijken en volgens de garage heeft hij wel een beurtje nodig wat bij de garage zo een 400-500euro zou kosten dus dat zal ik zelf voor minder kunnen. Iemand een idee wat voor beurtje dat kan zijn bij die kilometers?
Er zitten verder enkele doffe plekjes op de motorkap waarvan hij niet durfde te zeggen of ze er met poetsen uit te krijgen zijn.
Omdat hij de auto pas kort had staan heeft deze dus nog niet deze beurt en schoonmaak/poetsbeurt gehad, daarom staat deze onderaan er los bij vermeld.
De verkoper was in elk geval open over de staat van de auto en wekte een goede indruk, iemand hier toevallig ervaring met deze zaak?
Wat de prijs betreft kon er nog wel iets aan gedaan worden al zal er geen 500 af gaan. Ik vermoed dat ik inclusief zelf (of met eventueel wat hulp) een beurtje geven na aanschaf voor zo een 2500 klaar zal zijn.
Uiteraard sta ik open voor commentaar en alternatieven maar op dit moment heb ik er een goed gevoel over.
Geplaatst: 23.07.2011 - 21:41
door 945i
Vind het nog steeds niks eigenlijk...
Rijdt goed en zit lekker
http://link.marktplaats.nl/466108319
Veel auto en lekker comfortabel
http://link.marktplaats.nl/466022374
Stijlvol!
http://link.marktplaats.nl/462012916
enz.
enz.
Geplaatst: 23.07.2011 - 21:56
door Jermo
Waarom vinden jullie het niets?
Hoe makkelijk loopt die 406 coupe 3,5 ton op gas? Heb zelf om eerlijk te zijn niet zo denderende ervaring met Peugeot maar dat is natuurlijk een andere klasse auto (206 1.6 benzine).
Geplaatst: 23.07.2011 - 22:02
door 945i
Niks mis mee, lopen goed op gas en onderdelen zijn te betalen.
En met zo'n coupe heb je een sjieke bak!
En "jullie" is een groot woord, dit is mijn mening..
edit; trouwens, een 205 1.6 dat was toch een automaat met zo'n bult op de motorkap/ Kan je niet vergelijken met deze 406-en, compleet andere auto's
