Cruise control houdt de snelheid niet constant
- ronniejansen
- 1st Gear member
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 02.12.2011 - 15:14
- Locatie: emmen
mijn v70 2.5t van 1997 heeft precies het zelfde, rij wel is met cc maar ik stoor me der niet zo aan
volvo v70 2.5t 1997
320000km op de teller
320000km op de teller
- redikim
- 2nd Gear member
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 08.09.2007 - 23:14
- Locatie: Noord Brabant
Ook ik heb dit probleem gehad, echter ook zonder cc was het goed te merken.
Ik heb toen de inmiddels beruchte ETM vervangen, en het probleem was bij mij toen weg. De auto heeft sindsdien nog nooit zo lekker gereden.
Ik heb toen de inmiddels beruchte ETM vervangen, en het probleem was bij mij toen weg. De auto heeft sindsdien nog nooit zo lekker gereden.
Volvo V60 2.0T, POLESTAR ENGINEERED, , 6Speed Manual, Momentum, Business Pack Pro, Driver Support Line, Flamingo Red.
S70-2.4i-140pk-20v Mrt-2000 met Perfo/Aluminium inleg, Heldere koplampen en aftermarked Xenon, RICA TUNED 170PK
Nissan Primera 2.0
Nissan Almera 1.4
Mazda 323 Sedan 1.6 LPG
Mazda 323 1.3 Red Ltd Edition LPG
Mazda 323 GLX 1.7Diesel
Renault 11 TD Diesel
Fiat 127 1050
DAF 11OO Marathon Coupé
Life is better lived together
S70-2.4i-140pk-20v Mrt-2000 met Perfo/Aluminium inleg, Heldere koplampen en aftermarked Xenon, RICA TUNED 170PK
Nissan Primera 2.0
Nissan Almera 1.4
Mazda 323 Sedan 1.6 LPG
Mazda 323 1.3 Red Ltd Edition LPG
Mazda 323 GLX 1.7Diesel
Renault 11 TD Diesel
Fiat 127 1050
DAF 11OO Marathon Coupé
Life is better lived together
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Werkt je lockup van je automaat dan nog wel goed?
Als die niet goed werkt dan krijg je toeren verschillen elke keer als de cruise de snelheid wil opvoeren. Als de lock-up van de automaat goed ingeschakeld is moet je er geen last van hebben.
Je kan dit testen door constante snelheid te rijden. Geef iets gas bij. Gaat eerst je toerenteller omhoog en dan pas de snelheid dan staat hij niet in de lock-up.
Als die niet goed werkt dan krijg je toeren verschillen elke keer als de cruise de snelheid wil opvoeren. Als de lock-up van de automaat goed ingeschakeld is moet je er geen last van hebben.
Je kan dit testen door constante snelheid te rijden. Geef iets gas bij. Gaat eerst je toerenteller omhoog en dan pas de snelheid dan staat hij niet in de lock-up.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
-
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 02.07.2012 - 00:57
In dit PDF bestand staat een hoop beschreven over het systeem in een 850, dat moet grotendeels gelijk zijn voor jouw v70:
http://www.volvoclub.org.uk/tech/servic ... System.pdf
Het kan inderdaad de lockup zijn, maar voor zover ik weet moet de lockup juist loslaten als er geaccelereerd wordt, wat dus kan kloppen als de CC gas gaat geven.
http://www.volvoclub.org.uk/tech/servic ... System.pdf
Het kan inderdaad de lockup zijn, maar voor zover ik weet moet de lockup juist loslaten als er geaccelereerd wordt, wat dus kan kloppen als de CC gas gaat geven.
- evert65
- 6th Gear member
- Berichten: 2825
- Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
- Locatie: Gelderse Vallei
bij mijn vorige wagen een peug 406 aut heb ik het ook gehad
net of je onder het rijden constant een duwtje in je rug kreeg
werd er gek van, wagen de volgende ochtend naar de garage gebracht, ondertussen natuurlijk weer proberen of het niet weg was
maar warempel.......... de kwaal was weg..... waarschijnlijk is ie er `s nachts tussenuit geslopen
dus bij de garage konden ze niks meer vinden, ik ook niet , ze dachten aan de brandstofpomp of luchttoevoer......
dus ikke blij naar huis
de kwaal is naderhand niet meer op komen steken.
net of je onder het rijden constant een duwtje in je rug kreeg
werd er gek van, wagen de volgende ochtend naar de garage gebracht, ondertussen natuurlijk weer proberen of het niet weg was

maar warempel.......... de kwaal was weg..... waarschijnlijk is ie er `s nachts tussenuit geslopen

dus bij de garage konden ze niks meer vinden, ik ook niet , ze dachten aan de brandstofpomp of luchttoevoer......
dus ikke blij naar huis
de kwaal is naderhand niet meer op komen steken.
keep calm!, your randomizer is running
- Dirkfries
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 30.12.2012 - 09:54
Enfin. We weten het dus nog steeds niet. Ik heb een v70 van 1998.
Hetzelfde probleem. hij doet het wel maar niet goed dus. Maar als je gewoon met de voet gas geeft is het wel goed.
Het MOET bijna wel vacuüm verlies zijn.
We gaan er voor de zoveelste keer weer naar kijken.
Hetzelfde probleem. hij doet het wel maar niet goed dus. Maar als je gewoon met de voet gas geeft is het wel goed.
Het MOET bijna wel vacuüm verlies zijn.
We gaan er voor de zoveelste keer weer naar kijken.