
2.4D rijden met caravan.
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10707
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Jos Vaak bin ie te bange! Zeggenw ehier in Twente vaak. gewoon je buikgevoel volgen en beter hogere toeren dan te lage.... Fijne vakantie Goed goan en Ait Vedan.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed
MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed
MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
Hoezo te bange, hoe weet ie dat noe? Ik goa emn vedan, kerreven inpakn en vanof morgn brekn en angoan!.Hans oet Twent schreef:Jos Vaak bin ie te bange! Zeggenw ehier in Twente vaak. gewoon je buikgevoel volgen en beter hogere toeren dan te lage.... Fijne vakantie Goed goan en Ait Vedan.
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20788
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
JosW goede vakantie hou de boel heel. En hou de boel op toeren
Maaaaaaar: ik kan in dit geval wel meegaan met onze Groniger met V70/2.4D. Er is iets veranderd want de toerentallen met corresponderende snelheden die JosW opgeeft kloppen niet met de standaard toeren en aangegeven snelheden!. (ook niet met de standaardwaarden van een standaard 163 pk uitvoering) Dus let a.u.b. wel op!
Doet verder niets af aan de vraag dus de overige adviezen gelden gewoon.

Maaaaaaar: ik kan in dit geval wel meegaan met onze Groniger met V70/2.4D. Er is iets veranderd want de toerentallen met corresponderende snelheden die JosW opgeeft kloppen niet met de standaard toeren en aangegeven snelheden!. (ook niet met de standaardwaarden van een standaard 163 pk uitvoering) Dus let a.u.b. wel op!
Doet verder niets af aan de vraag dus de overige adviezen gelden gewoon.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Ik denk dat het iets anders betreft, want het is fysiek gewoon onmogelijk dat de toerental anders is na tuning. De koppeling is precies dezelfde, overige overbrengingen in de motor zijn anders. Alleen is de koppel bij een elk toerental (vanaf een x aantal toeren) verhoogd zodat de motor meer kracht heeft.V480-S60 schreef:JosW goede vakantie hou de boel heel. En hou de boel op toeren![]()
Maaaaaaar: ik kan in dit geval wel meegaan met onze Groniger met V70/2.4D. Er is iets veranderd want de toerentallen met corresponderende snelheden die JosW opgeeft kloppen niet met de standaard toeren en aangegeven snelheden!. (ook niet met de standaardwaarden van een standaard 163 pk uitvoering) Dus let a.u.b. wel op!
Doet verder niets af aan de vraag dus de overige adviezen gelden gewoon.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Ok, maar dat staat natuurlijk los van de tuning.945i schreef:Kleinere wielen.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
Standaard toeren gelden volgens mij als het voertuig geen last trekt. Als dat wel het geval is dan heeft dat toch invloed op het toerental? Of denk ik nu verkeerd?V480-S60 schreef:JosW goede vakantie hou de boel heel. En hou de boel op toeren![]()
Maaaaaaar: ik kan in dit geval wel meegaan met onze Groniger met V70/2.4D. Er is iets veranderd want de toerentallen met corresponderende snelheden die JosW opgeeft kloppen niet met de standaard toeren en aangegeven snelheden!. (ook niet met de standaardwaarden van een standaard 163 pk uitvoering) Dus let a.u.b. wel op!
Doet verder niets af aan de vraag dus de overige adviezen gelden gewoon.
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
=low-budget tuning.945i schreef:Kleinere wielen.
maar idd kan dit in een andere maat wielen liggen(rolomtrek)
ik heb dit jaar naar mijn vakantie bestemmingeen afstand van 1580km
terwijl dit vorig jaar over exakt dezelfde weg nog 1644 km was.
dit komt voor 100% door een grotere rolomtrek.
225/50/17 ipv 215/55/16
geen glans zonder wrijving
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Eigenlijk is de volgende vuistregel aan te houden bij bergje op met belasting:
Als je gas bijgeeft, en je ziet alleen de verbruiksmeter op de BC oplopen, maar het toerental niet, of amper, zit je in een te hoge versnelling.
Dan is het tijd om een versnelling lager te kiezen.
De motor moet redelijk vlot reageren op je gas intrappen, dan zit je goed.
En elke motor vindt een beetje extras toeren fijn met bergje op icm een caracan. Diesel >2000, en benzine >3000 is normaal.
nog een vuistregel: kies de versnelling met het gunstigste verbruik op de BC om dezelfde snelheid te houden
Als je gas bijgeeft, en je ziet alleen de verbruiksmeter op de BC oplopen, maar het toerental niet, of amper, zit je in een te hoge versnelling.
Dan is het tijd om een versnelling lager te kiezen.
De motor moet redelijk vlot reageren op je gas intrappen, dan zit je goed.
En elke motor vindt een beetje extras toeren fijn met bergje op icm een caracan. Diesel >2000, en benzine >3000 is normaal.
nog een vuistregel: kies de versnelling met het gunstigste verbruik op de BC om dezelfde snelheid te houden
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20788
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Nee hoor, dat is verkeerd gedacht. Als ik met of zonder caravan in zijn 5, 1900 toeren maak dan rij ik 95 op de teller. Evenzo als ik in zijn 4 zit dan draai ik met 95 km op de teller, 2400 toeren met of zonder caravan.JosW schreef:Standaard toeren gelden volgens mij als het voertuig geen last trekt. Als dat wel het geval is dan heeft dat toch invloed op het toerental? Of denk ik nu verkeerd?V480-S60 schreef:JosW goede vakantie hou de boel heel. En hou de boel op toeren![]()
Maaaaaaar: ik kan in dit geval wel meegaan met onze Groniger met V70/2.4D. Er is iets veranderd want de toerentallen met corresponderende snelheden die JosW opgeeft kloppen niet met de standaard toeren en aangegeven snelheden!. (ook niet met de standaardwaarden van een standaard 163 pk uitvoering) Dus let a.u.b. wel op!
Doet verder niets af aan de vraag dus de overige adviezen gelden gewoon.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
hoger in toeren levert ook nog meer koeling op omdat je pomp harder draait.
totale motorbelasting is dan dus gunstiger.
Verder : tuning heeft 0,niks te maken met je versnellingsbakratio. een ander toerental bij dezelfde snelheid door tunig is dus totaal onmogelijk.
"dat krijg je dus niet met dat getune "
totale motorbelasting is dan dus gunstiger.
Verder : tuning heeft 0,niks te maken met je versnellingsbakratio. een ander toerental bij dezelfde snelheid door tunig is dus totaal onmogelijk.
"dat krijg je dus niet met dat getune "

V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
Right!Rippie V70 schreef:hoger in toeren levert ook nog meer koeling op omdat je pomp harder draait.
totale motorbelasting is dan dus gunstiger.
Verder : tuning heeft 0,niks te maken met je versnellingsbakratio. een ander toerental bij dezelfde snelheid door tunig is dus totaal onmogelijk.
"dat krijg je dus niet met dat getune "
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 10.08.2008 - 14:11
- Locatie: friesland
net terug van vakantie in kroatie met een getunede D5 geweldig wat een koppel praktisch hele route in 5de versnelling gereden met cruise control erop.
Verbruik 1:11,73 snelheid volgens navigatie 100 km, 110 op de teller toerental ongeveer 2200 rpm
Verbruik 1:11,73 snelheid volgens navigatie 100 km, 110 op de teller toerental ongeveer 2200 rpm
Volvo V70 D5, Triumph TR6
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 10.08.2008 - 14:11
- Locatie: friesland
P.S. met caravan
Volvo V70 D5, Triumph TR6
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
Mijn 2.5D kijkt nu uit op de Dordogne. Op de heen weg vrijwel constant in de 4e versnelling. In de 5e had wel gekund maar dan toch te vaak te weinig toeren en dus ook onvoldoende power. Bovendien een hoger verbruik.