Geplaatst: 25.07.2011 - 19:59
Ben blij dat hij jouw woorden begrijpt. 

Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
:thumbup:JosW schreef:OK, IEDEREEN bedankt!
Hoezo te bange, hoe weet ie dat noe? Ik goa emn vedan, kerreven inpakn en vanof morgn brekn en angoan!.Hans oet Twent schreef:Jos Vaak bin ie te bange! Zeggenw ehier in Twente vaak. gewoon je buikgevoel volgen en beter hogere toeren dan te lage.... Fijne vakantie Goed goan en Ait Vedan.
Ik denk dat het iets anders betreft, want het is fysiek gewoon onmogelijk dat de toerental anders is na tuning. De koppeling is precies dezelfde, overige overbrengingen in de motor zijn anders. Alleen is de koppel bij een elk toerental (vanaf een x aantal toeren) verhoogd zodat de motor meer kracht heeft.V480-S60 schreef:JosW goede vakantie hou de boel heel. En hou de boel op toeren![]()
Maaaaaaar: ik kan in dit geval wel meegaan met onze Groniger met V70/2.4D. Er is iets veranderd want de toerentallen met corresponderende snelheden die JosW opgeeft kloppen niet met de standaard toeren en aangegeven snelheden!. (ook niet met de standaardwaarden van een standaard 163 pk uitvoering) Dus let a.u.b. wel op!
Doet verder niets af aan de vraag dus de overige adviezen gelden gewoon.
Dan moet ook de computer verteld zijn dat de wielen kleiner zijn, anders blijft de snelheidsmeter gewoon de snelheid van de grote wielen aangeven.945i schreef:Kleinere wielen.
Ok, maar dat staat natuurlijk los van de tuning.945i schreef:Kleinere wielen.
Standaard toeren gelden volgens mij als het voertuig geen last trekt. Als dat wel het geval is dan heeft dat toch invloed op het toerental? Of denk ik nu verkeerd?V480-S60 schreef:JosW goede vakantie hou de boel heel. En hou de boel op toeren![]()
Maaaaaaar: ik kan in dit geval wel meegaan met onze Groniger met V70/2.4D. Er is iets veranderd want de toerentallen met corresponderende snelheden die JosW opgeeft kloppen niet met de standaard toeren en aangegeven snelheden!. (ook niet met de standaardwaarden van een standaard 163 pk uitvoering) Dus let a.u.b. wel op!
Doet verder niets af aan de vraag dus de overige adviezen gelden gewoon.
=low-budget tuning.945i schreef:Kleinere wielen.
Nee hoor, dat is verkeerd gedacht. Als ik met of zonder caravan in zijn 5, 1900 toeren maak dan rij ik 95 op de teller. Evenzo als ik in zijn 4 zit dan draai ik met 95 km op de teller, 2400 toeren met of zonder caravan.JosW schreef:Standaard toeren gelden volgens mij als het voertuig geen last trekt. Als dat wel het geval is dan heeft dat toch invloed op het toerental? Of denk ik nu verkeerd?V480-S60 schreef:JosW goede vakantie hou de boel heel. En hou de boel op toeren![]()
Maaaaaaar: ik kan in dit geval wel meegaan met onze Groniger met V70/2.4D. Er is iets veranderd want de toerentallen met corresponderende snelheden die JosW opgeeft kloppen niet met de standaard toeren en aangegeven snelheden!. (ook niet met de standaardwaarden van een standaard 163 pk uitvoering) Dus let a.u.b. wel op!
Doet verder niets af aan de vraag dus de overige adviezen gelden gewoon.
Right!Rippie V70 schreef:hoger in toeren levert ook nog meer koeling op omdat je pomp harder draait.
totale motorbelasting is dan dus gunstiger.
Verder : tuning heeft 0,niks te maken met je versnellingsbakratio. een ander toerental bij dezelfde snelheid door tunig is dus totaal onmogelijk.
"dat krijg je dus niet met dat getune "