Pagina 2 van 2

Geplaatst: 27.07.2011 - 01:58
door JeroenSpock
mini2 schreef:Wat je kan proberen ( heb ik gedaan en werkt nu al een paar maanden zonder storing) is de sensor uit elkaar halen inspuiten met contactspray. Vervolgens de contactbanen, en sleepcontacten schoonmaken met wattips ( gaf behoorlijk zwart af). Vervolgens zaakje weer in elkaar zetten en terug monteren. Werkje van niks. Succes
Heb je nog een beschrijving van vadis of vida of wat dan ook, hoe zoiets moet?
Of is het zo simpel en zit dat ding niet verstopt en moeilijk bevestigd?

Geplaatst: 27.07.2011 - 09:26
door mini2
De kunststof kap (onderzijde) weghalen zit met 2 tork schroeven vast. Op deze wijze kan je er beter bij. Vervolgens bij je koppelingspedaal het stekkertje van de sensor verwijderen. De sensor zit richting je schutbord op een rond uiteinde geklemd (sensor zelf is van kunststof) op het koppelingspedaal ook op een rond uiteinde geklemd deze kan je er zo aan beide zijden aftrekken. Op koppeling naar beneden en van schutbord naar je toe, spreekt voor zich.

Geplaatst: 12.09.2011 - 16:21
door peekvanbeek
Ik heb het zelfde gehad, en bij mijn was het de ETM, na de vervanging hier geen last meer mee gehad.

Geplaatst: 10.10.2011 - 11:38
door Welles
Update: nu pas gelegenheid gehad de auto weg te brengen en te laten uitlezen (schaam). Waar ik al bang voor was: het gasklephuis (originele zit er nog in) is aan het sterven. Over 2 weken gaat 'ie weer naar Ruud Mulder, die gaat het gasklephuis laten reviseren.

Een nieuwe laten plaatsen zou misschien verstandiger zijn, maar voor de helft van het geld, en dat op een (bijna) 11 jaar oude auto neem ik de gok wel...

Geplaatst: 10.10.2011 - 15:31
door Maus-met-Volvo
Ik heb ook zoiets gehad, effe checken: versnellingsbak in vrij, motior starten en als het goed is geen melding, koppeling intrappen of inschakelen GT en voila, daar is de melding = koppelingspedaalstandsensor (bij mij dan....)

Geplaatst: 14.10.2011 - 20:42
door willumpie82
mini2 schreef:Wat je kan proberen ( heb ik gedaan en werkt nu al een paar maanden zonder storing) is de sensor uit elkaar halen inspuiten met contactspray. Vervolgens de contactbanen, en sleepcontacten schoonmaken met wattips ( gaf behoorlijk zwart af). Vervolgens zaakje weer in elkaar zetten en terug monteren. Werkje van niks. Succes
pas op met "schoonmaken'van deze strips, uiteraard geven deze zwart af, dat is de koolstofbaan (het is gewoon een schuif potmeter net als bv een mengpaneel.

dit zouden de waardes moeten zijn
Unaffected pedal=1400-2400 ohms
Fully Depressed pedal= 200-800 ohms

als de waarde van de sensor teveel afwijkt of vreemde sprongen maakt tijdens het "sliden" markeert de boordcomputer de sensor als slecht en schakelt de CC uit, ik heb hetzelfde gehad, als test had ik de veer uit de sensor gehaald en deze binnen het bereik 1400-2400Ohm gezet, de CC bleef aan, safety is uiteraard belangrijker en ik heb een nieuwe besteld bij de VOD ~50euro