V70 classic schreef:gsx750r schreef:Het leuke van dit soort topics is dat iedereen argumenteert op zijn manier en sommige zich zelf daar zo in verliezen dat ze helemaal vergeten een duidelijke keuze te maken.
Ook andere merken worden erbij gesleept en die worden dan ook in de keuze betrokken.
V70 classic heeft zelfs alleen voor de kofferklep gekozen ("
ik heb die V70 voor de koffer ( rechte achterklep). de rest kan me rotten"), hetgeen toch zeker wel uniek genoemd mag worden
Maar ......
wtr_s60 schreef:......... en eigenwijze auto's, dit is dan weer iets wat je minder terugvindt bij andere merken, alle auto's beginnen te veel op elkaar te gaan lijken..
LOL
Als je het zo terug leest komt het stom over.
Maar ik kocht de 70 classic omdat er 2 vario kennel's nr5 in konden.
Daar is ook de NN op gekocht.
Vandaar de rechte achterklep.
De classic was de eerste volvo.
Kocht ik als tussen oplossing maar bleef 7 jaar.
Nu is de NN gekocht indeed om deze ruimte.
Vroeger was ik een echte rijder.
Kon niet hard genoeg gaan.
Mijn vrouw vond deze wagen mooi dus wat doe je.
Ik ben echt niet bekocht met deze wagen.
Toch zijn er punten waar de V70 T6 door het ijs gaat.
De GT.
Dit kun je in drie letters omvatten.
Lijkt op kat.
Ben ermee naar het zuiden gereden 1700 km.
Stap je vrolijk uit.
Maar als liefhebber rijdt ik dan in manueel.
Die GT mishandeld die motor niet normaal.
Vooruit kom je niet in D.
Pas boven de 140 voel je dat er leven komt.
Een rijder zoekt dit niet.
Als inmiddels bedaarde 40+ vindt ik het wel goed en pas hier en daar wat aan.
Maar zoek je iets sportiefs.
Laat die T6 voor wat het is.
Hard gaat ie, dat is inmiddels bekent.
Maar sportief, nee.
Voor mij is het de ideale gezinsauto waar die 2 kennels in kunnen.
En die AWD was voor in het bos.
Want anders dan de meeste XC's mijn auto gaat wel off road.
Grts
om nu te zeggen dat Volvo zo vreselijk spectaculair bezig is om elk type een eigen smoel te geven ..................
Rob
Hier ging wat fout met de aai foon.
Als je mijn quoot zo leest denk je wat een flauwekul..
Maar de classic was destijds een tussen oplossing na een grijs kenteken.
Er moest iets anders komen, met de boodschap 4 personen en de mog om 2 vario kennels 5 in de koffer te krijgen.
Dus een V70 met rechte klep kwanm op de dam.
Van moeders moest de 2.5 d weg dit jaar.
Dus boodschap 4 pers. de kennels en AWD was een pre.
komt ze met de NN die we nu rijden.
Een T6 AWD.
Mijn auto ziet meer offroad dan de meeste 4X4 terrein auto's dus, AWd kwam er ook.
Vroeger was ik een rijder in hart en nieren.
Het kon ook nooit hard genoeg gaan.
Nu hoeft dat niet zo meer.
Neemt niet weg dat ik niet van doorrijden houdt.
Want een T6 met 330 Hp ( MTE software) gaat echt wel hard.
Maar het gevoel is er niet.
de GT kan het slecht mannen dus wordt alles begrenst.
Dus wil de T6 pas boven de 140 echt uit de veren.
De meeste petjes zitten dan al ver achter je.
Maar die 300+ komt er niet echt uit.
Tel daarbij op een wazig schakelende GT en dan zit je al gauw in de rode letters te typen.
Ik heb de auto in het italiaanse wegenpark getest (niet op snelheid).
Dan concludeer ik dat het een fantastische reisauto is.
De lange bochten vindt ze heerlijk.
Echter de korte heeft ze een hekel aan.
De GT doet gewoon waar ze zelf zin in heeft, dus houd je van auto rijden zit je zelf die knuppel te beroeren (daar koop je geen automaat voor).
na een lange rit stap je onvermoeid uit.
Maar die GT kun je dan wel de nek omdraaien.
Is ook het enige wat deze auto verpest.
De transmissie is, wel het lijkt op kat.
Verder is er weinig op aan te merken.
BMW is meer van het strakke bochten werk.
Volvo wat minder.
gooi er wat andere schokbrekers tegenaan en het is opgelost.
Maar het gaat om de wagen af fabriek.
V70 T6 leuke auto maar maakt als rijders auto zijn kostprijs niet waar.
Beemer doet dat meer.
Hoe de stoelen zijn op de langere ritten weet ik niet maar rijdt strak.
Ben ik tevreden met mijn auto.
Ja
Ze is dorstig, maar goed het compenseerd weer wat Prius rijders.
Verder dat korte bochten werk hoeft niet zo meer.
Maar ik had wel meer verwacht met deze Pk 's.
Die GT krijgen we nog wel in het gareel.
Verder een kort advies.
Een auto kopen is emotie.
Koop wat je zelf een goed gevoel geeft.
Niet wat ik (of andere ) hier weg kalken.
SK6 met je keuze.
Ik houd het hierbij :roll: .