Pagina 2 van 2
Geplaatst: 24.08.2011 - 23:59
door 945i
Dat zijn allemaal achterbanden, als ze voor gaan cuppen is er iets mis met de uitlijning/wielophanging.
Geplaatst: 25.08.2011 - 10:48
door C70Geert
Bij mij waren alle banden gecupt, waarbij juist de voorbanden veruit het meeste lawaai maakten en erg zoekerig waren. Het harder oppompen had nauwelijks effect en bij de uitlijningscontrole bleek alles goed te staan.
Vooral gezien de reacties van anderen over cuppende Pirelli's en veelal goede ervaringen met Michelins heb ik daarom nu voor de Michelins gekozen.
Geplaatst: 28.08.2011 - 13:07
door Frank09
Exact dezelfde ervaring als Geert. Bij mij waren ze allemaal gecupt, alleen is het geluid van de achterbanden veel minder dan voor (inmiddels proefondervindelijk vastgesteld). Uitlijning was in orde.
Geplaatst: 28.08.2011 - 13:08
door 945i
tja, een C70 is waarschijnlijk een "bewegelijke" auto... :?
Geplaatst: 28.08.2011 - 16:22
door C70Geert
Frank,
wat een wereld van verschil maakt dat, nietwaar? Ik ben daarbij ook nog overgegaan van 18 naar 17 inch maar lees uit jouw reactie dat zelfs bij dezelfde velgdiameter het verschil heel groot is.
Nu maar eens kijken of de Michelins inderdaad op de lange duur geen cupvorming laten zien, maar lezende de vele commentaren uit het recente verleden heb ik daar wel vertrouwen in.
Ben uiteraard ook benieuwd naar de ervaring van diegenen die nu wel voor nieuwe Pirelli's gekozen hebben. Als het cuppen merkgebonden is zouden de Pirelli's dit op den duur weer moeten gaan doen tenzij de contructie en/of de rubbersamenstelling van die Pirelli's P Zero inmiddels aangepast is.
Geplaatst: 30.08.2011 - 08:51
door roadrage
edraket schreef:945i schreef:En ook dat zegt niks over die Bridgestones. Denk dat het meer aan de uitlijning cq. stuurhuis lag, bij jouw auto.
Ken hordes.. (nou ja, enkele) mensen die nooit anders willen dan Bridgestone..
Nee dat is zeker niet waar. Het stuurhuis had niets met de uitlijning van doen. En iedereen kan beamen dat de RE050 banden zijn met een keiharde wang (en dus trekken in het stuur) en dat ze niet netjes afslijten. De ene Bridgestone is de andere niet!
Oh?? dus dat flauwe trekken in bochten met beetje vaart erin komt door de bandenkeus ?
Het viel mij ook op dan mijn bandjes nie zo mooi afslijten...
Geplaatst: 01.09.2011 - 22:32
door Frank09
@ Geert, ik heb jarenlang Peugeot gereden met vrijwel altijd Michelins eronder. Alleen maar goede ervaring, zowel qua wegligging als duurzaamheid als afrolgeluid. Ik heb er wel vertrouwen in.
Als ze er een paar 1000 km onder zitten kom ik er nog wel op terug.
Geplaatst: 02.09.2011 - 10:06
door BlackcurrantV70
Onze C70 heeft af fabriek Conti's, op mijn V70 heb ik net Michelin HP Primacy gelegd, en die komen ook op de C70 als de Conti's versleten zijn
Geplaatst: 09.03.2013 - 15:22
door Martijn1234
kzie dat t bij dit topic alweer poosje stil is, maar toch:
nog recente goede ervaringen iemand met banden voor 17 inch velgen?
Ik wil Michelins nemen maar twijfel tussen 235/45 en 225/50
Geplaatst: 09.03.2013 - 18:13
door Volvo T56
Martijn1234 schreef:kzie dat t bij dit topic alweer poosje stil is, maar toch:
nog recente goede ervaringen iemand met banden voor 17 inch velgen?
Ik wil Michelins nemen maar twijfel tussen 235/45 en 225/50
Mijn advies 225 / 50 gebruik ik ook zie fotos hogerop minder spoorvorming en meer comfort.
Geplaatst: 10.03.2013 - 07:29
door Martijn1234
Dank j! Heb je zelf ook met 235 gereden? En geen problemen met ruimte in wielkast? (Stel me voor dat met zwaardere lading de band eerder de kast 'raakt', even sterk gesteld)
Geplaatst: 10.03.2013 - 14:54
door C70Geert
Martijn,
Ik ben in juni 2011 overgestapt van (zwaar cuppende) Pirelli's 235/40 op 18 inch Mirzam velgen naar Michelins HP Premacy 235/45 op 17 inch Sadira velgen. Ik heb toen ook 225 breed overwogen, maar me toch maar gehouden aan Volvo's advies voor 235 breed. (zie Posts in dit onderwerp van 2011).
Heb geen last van "aanloop" tegen de wielkast en deze combinatie geeft een prima (rechtuit) stabiliteit. Heb wel bewust voor 17 inch gekozen met een wat hogere band omdat ik de 18 inch met 40 hoogte wat stug vond en daarmee stoterig en minder comfortabel. Deze 17 inch rijdt duidelijk comfortabeler maar ook bij snelheden van boven de 200 (proefondervindelijk) toch zeer koersvast.
Ik heb er naar schatting(rijdt in de wintermaanden op winterbanden) zo'n 18.000 KM mee gereden en ze bevallen nog steeds prima.
Geplaatst: 10.03.2013 - 15:48
door Volvo T56
Martijn1234 schreef:Dank j! Heb je zelf ook met 235 gereden? En geen problemen met ruimte in wielkast? (Stel me voor dat met zwaardere lading de band eerder de kast 'raakt', even sterk gesteld)
Ja een week mee gereden geen problemen zie fotos
Geplaatst: 10.03.2013 - 21:42
door Martijn1234
Dank je Geert. Jij bent dus van 18 naar 17 inch gegaan en ervaart dat met 235/45 van Michelin als comfortabel (genoeg). Kansje dat 225/50 nog comfortabeler is?
Kheb mijn auto gekocht met huidige banden, combi van Dunlops en Pirellis (235) raar maar waar.
Iets smaller en hoger lijkt me comfortabeler.
Dat aanlopen tegen wielkast bedoelde ik specifiek voor 225/50 vanwege hogere wang dan 235/45
Geplaatst: 11.03.2013 - 20:55
door C70Geert
Martijn,
misschien geen overweging voor je maar ik zie dat zowel bij Kwik Fit als de Autobandenmarkt de 235/45 17 inch (Michelin Primacy 3 97W) toch minimaal ruim € 20 per band goedkoper is dan dezelfde band in 225/50 17 inch.
Tja, en of 225/50 comfortabeler rijdt dan 235/45 zul je denk alleen maar proefondervindelijk vast kunnen stellen.
In ieder geval succes met je zoektocht.