Welke kleur voor V70 Limited Edition?
-
- 1st Gear member
Ik heb je foto's gevonden. Mooi dat je destijds voor een summum uitvoering gekozen hebt want de chromen randen en meegespoten onderkant (dorpels) maken de auto een stuk fraaier. Ik heb ook nog naar een tweedehands V70 van het huidig model gekeken maar meestal zijn ze zonder chromen raamomlijsting en stoelverwarming. De prijs die Hoeke vraagt vind ik nog steeds fors en is vast veel meer dan je ervoor terug kreeg... Bevalt de T4 t.o.v. de 2.5T?ferretje schreef:Ik had een MY 2008 uit 2007 in de kleur Oyster Grey, met Cranberry interieur en Fortuna Diamond Cuts wielen. Er staan foto's op dit forum onder Ik vond dat de mooiste combi. Topic was iets van "Waar zijn die foto's van MY 2008".
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
Nu is dat Sangiovese wat donkerde rood richting Bordeauw. Mijn meisje vond de Caspian blue een mooie kleur en in combinatie daarmee durfde ik dat Sangiovese niet aan. Het is dus caspian blue met blond geworden. Bij the way bij Hoeke in Delft staat mijn oude V70 te koop, daar staan foto's van Oyster met rood op.
Gr., PB34
- den toerist
- 5th Gear member
Ik zou voor Savile Grey Metallic gaan. Minder donker dan het zwart, en de lijnen komen iets beter tot hun recht dan bij een zwarte kleur dat dit allemaal opslorpt.
En het blond interieur komt evengoed tot z'n recht.
En het blond interieur komt evengoed tot z'n recht.
V70 2.5D 1999
V70 TDI 1998
V70 D3 2011
480 Turbo 1992
V70 TDI 1998
V70 D3 2011
480 Turbo 1992
-
- 1st Gear member
Een verkoper raadde me aan om ipv metallic lak voor zwart solid + een luxury line te kiezen. Kost wel 700 Euro extra maar dan heb je wel een schuifdak + electrische stoelen ed. Weet iemand wat dit voor de leaseprijs betekent?
Gr., PB94
Gr., PB94
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
+/- € 15,- / 20,-- p/mnd, goed advies trouwens, van metaallak rijdt hij geen spat beter
Volvo for life
- least
- 3rd Gear member
vervelend is vaak dat de leasemaatschappij metalic als verplicht aanmerkt, waardoor de prijs zo met minimaal 1000 euries omhoog gaat. Voor mij was een solid lak ook goed genoeg geweest, mits er wat meer keuze was.
nadenkend over weer een Volvo: V90
-
- 1st Gear member
Dit is een pittige extra prijs want de metaallak (catalogusprijs 1295 Euro) kost ong. 16 Euro p.m. en dan zou de luxury line (cat. prijs 1995 Euro) zonder metaallak minimaal het dubbele zijn...? Dit wordt een lastig verhaal richting mijn werkgever omdat ik op een paar euro na de limiet van het budget heb bereiktbart simpson schreef:+/- € 15,- / 20,-- p/mnd, goed advies trouwens, van metaallak rijdt hij geen spat beter
Gr., PB34
PS: Heeft iemand nog tips om de leaseprijs wat te drukken?
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Ik hanteerde € 27,-- per € 1.000,--, de kans is groot dat een leasemaatschappij de restwaarde wat verhoogd door toevoeging van een luxuryline.
Metaallak verhoogde die iig zeker, focus je meer op de toegevoegde waarde die jij hebt met een luxury-line.
(een V50 1.6D Limited Edition drukt de leaseprijs en de bijtelling enorm)
Metaallak verhoogde die iig zeker, focus je meer op de toegevoegde waarde die jij hebt met een luxury-line.
(een V50 1.6D Limited Edition drukt de leaseprijs en de bijtelling enorm)
Volvo for life
-
- 1st Gear member
Mijn keuze lijkt nu toch wel door te slaan naar een black stone met luxury line. En qua interieur denk ik nu meer aan soft beige dan aan blond. Waarom? Omdat het de auto specialer maakt. Van buitenaf zie je het contrast tussen exterieur en interieur beter. Ook oogt te auto binnen extra ruim en ziet het dashboard er erg rustig uit. Ik zag de combinatie zwart metallic met beige interieur bij een XC70 met luxury line (dus met schuifdak). Dat vond ik toch wel erg mooi; typisch Scandinavisch, dwz buiten donker en binnen licht. Natuurlijk vergt zo'n interieur meer onderhoud maar ik heb het idee dat het beige stuur van recente bouwjaren hun kleur beter behouden dan die van de vroegere V70's.
-
- 1st Gear member
Nog even een vraagje voor de echte experts: weet iemand of je bij de Limited Edition een soft beige interieur kunt bestellen met een off-black stuurwiel en pookknop? Of is dit alleen voorbehouden aan de niet Limited Edition auto's?
- den toerist
- 5th Gear member
Een uitstekende keuze, zeker qua interieur.
Volgens de carconfigurator lijkt dit ( off-black stuurwiel of versnellingspook icm met licht beige interieur) niet te kunnen, want telkens vervalt dan de mogelijkheid van de LE editie dan. De enige mogelijkheid is dan voor een blond interieur te kiezen, waar je dan wel weer een zwart dashboard hebt en tevens ook een off-black stuurwiel en versnellingspook.
Het is een persoonlijke keuze... maar ik zou toch voor het licht beige gaan...
ik heb het trouwens zelf ook op onze V70.
Volgens de carconfigurator lijkt dit ( off-black stuurwiel of versnellingspook icm met licht beige interieur) niet te kunnen, want telkens vervalt dan de mogelijkheid van de LE editie dan. De enige mogelijkheid is dan voor een blond interieur te kiezen, waar je dan wel weer een zwart dashboard hebt en tevens ook een off-black stuurwiel en versnellingspook.
Het is een persoonlijke keuze... maar ik zou toch voor het licht beige gaan...
ik heb het trouwens zelf ook op onze V70.

-
- Starter
De kleurkeuze voor de V70 Limited Edition is nog best lastig, ik dacht al een paar keer er uit te zijn, maar twijfel steeds weer opnieuw.
Eerste gedachte was Saville grey, maar die lijkt toch wel erg donker. Daarna Caspian blue, dat is een heel mooie kleur, maar ziet er wel snel wat minder uit als de auto vuil is. Sea shell is mooi, maar mag niet in combinatie met de Limited edition. Er is dus eigenlijk geen enkele moderne pastel kleur te kiezen, alleen 4 donkere, en dan oyster grey en electric silver. De laatste is meerprijs, die valt daarom af. Blijft over Oyster grey. Oyster heeft soms een wat rode schijn, maar op andere momenten ziet het er toch wel aardig uit. Is in ieder geval wat lichter.
Nu staat er bij de dealer een Oyster grey met een Sangiovese Red interieur. Op de plaatjes op de website, in de brochure, en aan het begin van deze thread ziet dat er wel heel erg rood uit, maar bij de delaer leek het toch veel minder rood dan op de plaatjes, eigenlijk wel mooi zelfs in combinatie met Oyster. Stuur en dashboard zijn dan off black.
Over smaak valt natuurlijk niet te twisten, maar het is toch een lastige keuze. Wie heeft deze combinatie (Oyster+Sangiovese) al eens gezien, en kan er iets over zeggen? Hoe ziet Sangiovese leer er na een paar jaar gebruik uit? Verkleurt het?
Eerste gedachte was Saville grey, maar die lijkt toch wel erg donker. Daarna Caspian blue, dat is een heel mooie kleur, maar ziet er wel snel wat minder uit als de auto vuil is. Sea shell is mooi, maar mag niet in combinatie met de Limited edition. Er is dus eigenlijk geen enkele moderne pastel kleur te kiezen, alleen 4 donkere, en dan oyster grey en electric silver. De laatste is meerprijs, die valt daarom af. Blijft over Oyster grey. Oyster heeft soms een wat rode schijn, maar op andere momenten ziet het er toch wel aardig uit. Is in ieder geval wat lichter.
Nu staat er bij de dealer een Oyster grey met een Sangiovese Red interieur. Op de plaatjes op de website, in de brochure, en aan het begin van deze thread ziet dat er wel heel erg rood uit, maar bij de delaer leek het toch veel minder rood dan op de plaatjes, eigenlijk wel mooi zelfs in combinatie met Oyster. Stuur en dashboard zijn dan off black.
Over smaak valt natuurlijk niet te twisten, maar het is toch een lastige keuze. Wie heeft deze combinatie (Oyster+Sangiovese) al eens gezien, en kan er iets over zeggen? Hoe ziet Sangiovese leer er na een paar jaar gebruik uit? Verkleurt het?
- den toerist
- 5th Gear member
Dat Sangiovese Red interieur bestaat eigenlijk nog maar net (introductie modeljaar 2012) dus hoe het er na een paar jaar uitziet is koffiedik kijken.
Je kan het in alle geval uitproberen en je hebt zowiezo iets unieks op jouw V70.
Je kan het in alle geval uitproberen en je hebt zowiezo iets unieks op jouw V70.

- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Sangiovese is een beschaafde donkerrode kleur en lijkt in niets op de kleur uit de brochure
Volvo for life
- Paul
- Geartronic member
Ja heb ik ook bij een dealer hier gezien, ik vind het echt heel sjieeeek!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- den toerist
- 5th Gear member
Die foto's van het interieur worden ook onder speciale omstandigheden genomen.
-
- 2nd Gear member
Zou voor Caspian Blue gaan met beige interieur, ziet er erg mooi uit. Mijn eerste LE (van oktober 2011) was zo en mijn volgende ook weer. Vond en vind het een prachtige combinatie.
Skoda Octavia Combi Business 1.6mpi uit 2006
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, en een gratis start/stop. GESTOLEN!!
Tijdelijk: V70 2.4d GT uit Juni 2009, eindelijk weer volvo.
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, Caspian Blue met Beige interieur.
Range Rover Evoque: Na het SCT debacle geen Volvo meer voor mij.
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, en een gratis start/stop. GESTOLEN!!
Tijdelijk: V70 2.4d GT uit Juni 2009, eindelijk weer volvo.
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, Caspian Blue met Beige interieur.
Range Rover Evoque: Na het SCT debacle geen Volvo meer voor mij.
-
- 2nd Gear member
Caspian Blue en donker grijs van binnen.
Omdat ik een hekel heb aan die glimmende en verblindende aluminium sierranden op het dashboard heb ik die in modern woord genomen. Staat bovenverwachting goed.
Donkergrijs vanwege kids. Een collega had ooit een chocomelk incident in het licht interieur van z'n Jaguar. Heel veel gedoe met verzekering/leasebedrijf.
De vorige kleur donker rood (ruby) vond ik het mooist, die nieuwe (flamingo) is net iets te oranje. Zijn die beesten niet roze? Maar blauw is ook goed.
Metallic idd verplicht door leasebedrijf.
Omdat ik een hekel heb aan die glimmende en verblindende aluminium sierranden op het dashboard heb ik die in modern woord genomen. Staat bovenverwachting goed.
Donkergrijs vanwege kids. Een collega had ooit een chocomelk incident in het licht interieur van z'n Jaguar. Heel veel gedoe met verzekering/leasebedrijf.
De vorige kleur donker rood (ruby) vond ik het mooist, die nieuwe (flamingo) is net iets te oranje. Zijn die beesten niet roze? Maar blauw is ook goed.
Metallic idd verplicht door leasebedrijf.
-
- 3rd Gear member
Voor mij maar 1 kleur: Saville grey. Mooie kleur zeker in combinatie met de velgen en met de alu roofrails en chromen raamomlijsting.
V40 D2 momentum,business pack pro '14
V70 D3 '11 GT, LE, Luxery Line, Driver Support Line, Comfort Pack, R-design styling Pack
V40 D3 my13 Intro
V70 2.5T '10 summum & C30 1.6 '10 momentum
V40 1.9 115pk
V40 1.9 102pk
850 2.5 20V
340 1.4
343 1.4
V70 D3 '11 GT, LE, Luxery Line, Driver Support Line, Comfort Pack, R-design styling Pack
V40 D3 my13 Intro
V70 2.5T '10 summum & C30 1.6 '10 momentum
V40 1.9 115pk
V40 1.9 102pk
850 2.5 20V
340 1.4
343 1.4
-
- Starter
Toch maar besloten voor Oyster grey, en Sangiovese red interieur. Spannend en misschien wat gedurfd, maar ook wel leuk om eens wat anders te kiezen. Oyster grey is in ieder geval een heel practische kleur, en wel in de tijdgeest. Sangiovese red is erg mooi, en donker genoeg om niet té opzichtig te zijn. Vooral mooi in combinatie met Oyster grey. Dus nu maar wachten, wachten, wachten...
V70 D3 LE Geartronic MY2012, Driver support Line, Roof rails, Oyster grey, Sangiovese Red