Pagina 2 van 2
Geplaatst: 17.08.2011 - 21:38
door Gast
Dat zou toch een niet al te groot bezwaar moeten zijn. Er zijn diverse fabrikanten die verlengde versies van hun modellen leveren voor de Europese markt. In basis is het toch gewoon een iets verlengde S80? Ik vind het een plaatje van een auto iig.
Geplaatst: 17.08.2011 - 21:40
door bart simpson
ja en nee, een individuele typegoedkeuring is niet gratis, CO2 tax zal op een jonge auto ook best geld kosten daar de feitelijke CO2 uitstoot wordt gemeten (en voor de mrb ook het feitelijke gewicht)
Maar ik vind het een mooi ding dus neem er eentje mee naar NL
Geplaatst: 17.08.2011 - 22:02
door ArieV40R
Laguna-S60 schreef:ArieV40R schreef: zal hij bij een inruil meer waarde opleveren -dan een 'gewone s80', denk ik.
juist niet, de unieke auto's in nederland worden altijd lager getaxeerd omdat ze de verkoopprijs niet weten omdat er geen ervaring is met dat model...
Waarop baseer je dat?
Het is misschien kort door de bocht geredeneerd, maar in dit specifieke geval weten we toch dat een verlengde s80 duurder zal zijn dan de gewone s80? Of denk je nu werkelijk dat deze goedkoper is.
Ik denk dat er genoeg volvo liefhebbers zullen zijn die deze verlengde auto willen rijden en dan wel wat meer dan een gewone s80 zullen willen betalen.. Persoonlijk schaar ik me ook in dat rijtje.
De co2 tax zal zoals Bart ook net schreef misschien wel een obstakel vormen.
Geplaatst: 17.08.2011 - 22:05
door bart simpson
een S90 exe is een object dat nu al heel veel langer te koop staat dan een niet exe, de "man achterin" moet doorgaans nu ook zelf rijden
Geplaatst: 17.08.2011 - 22:05
door Paul
Er zitten ook wat specifieke andere onderdelen in die auto. Waarmee hij volgens mij niet zo snel die goedkeuring krijgt.
Geplaatst: 17.08.2011 - 22:06
door bart simpson
het is een gok om hem naar hier te halen
Geplaatst: 17.08.2011 - 22:09
door Paul
Maar wel leuk, ben benieuwd! Ik volg het graag.
Geplaatst: 17.08.2011 - 22:11
door ArieV40R
Paul schreef:Er zitten ook wat specifieke andere onderdelen in die auto. Waarmee hij volgens mij niet zo snel die goedkeuring krijgt.
Dat kan kloppen, ik heb me wel eens laten vertellen dat je in China blij moet zijn als een auto langer dan 8 jaar meegaat. Dat kan wat zeggen over de kwaliteit van de onderdelen, die op de lokale markt worden gefabriceerd.
Misschien is het wel niet te vergelijken met Europese auto's.
zit er niet iemand op het forum die al een poging heeft gewaagd met importeren?
Geplaatst: 17.08.2011 - 22:16
door Laguna-S60
ArieV40R schreef:Laguna-S60 schreef:ArieV40R schreef: zal hij bij een inruil meer waarde opleveren -dan een 'gewone s80', denk ik.
juist niet, de unieke auto's in nederland worden altijd lager getaxeerd omdat ze de verkoopprijs niet weten omdat er geen ervaring is met dat model...
Waarop baseer je dat?
bedrijven weten niet wat voor bedragen ze voor dat soort auto's kunnen vragen, vandaar dat ze lage bedragen gaan bieden voor inruil....
dus ik betwijfel of je echt meer terug gaat krijgen bij inruil dan een "Standaard" s80...
Geplaatst: 17.08.2011 - 22:35
door ArieV40R
Dat kan een theorie zijn laguna-s60, maar dan is er altijd nog de wet van vraag en aanbod. Stel dat er 2 s80L in Nederland zouden zijn en er 500 kopers zijn, dan zal toch echt de prijs stijgen. Wat zou jij doen Bart, hogere of lagere inruil dan een gewone s80 met hetzelfde pakket?
Geplaatst: 17.08.2011 - 22:37
door OGA244
lagere, sorry.... (heb ervaring met de S90 exe)
Geplaatst: 17.08.2011 - 22:39
door 945i
Ik heet geen Bart, maar ik zeg hoger als hij <1 jaar is, en je bent hem zo kwijt ook nog.
Geplaatst: 17.08.2011 - 22:42
door bart simpson
ik zou hem ook lager inschatten... lastige auto in NL (net als een A8L en een 7serie L) die markt is echt heel klein
Geplaatst: 17.08.2011 - 22:49
door 945i
1 liefhebber/verzamelaar is wel te vinden denk ik..

Geplaatst: 17.08.2011 - 22:50
door bart simpson
voor de goede prijs altijd
Geplaatst: 17.08.2011 - 22:51
door ArieV40R
Dat wordt particulier verkopen dan denk ik
Die a8L heb ik trouwens in Nederland ook nog nooit gezien. Misschien is het verhaal van 945i over de compensatiedrang van de Chinezen juist, haha.