Pagina 2 van 2

Geplaatst: 19.08.2011 - 12:06
door RHS
945i schreef:
V-king schreef: Ik moet zeggen dat ik dan leeftijd verkies boven afmeting,
Het mooie bij Volvo is dat je die twee kan combineren, hoe ouder en groter, des te beter is de Volvo.
Juist! Ik voel me superveilig - en comfortabel - in mijn 164 en hij komt echt nooit in een garage. Mijn 245 is ook stevig en betrouwbaar maar helaas vind ik hem lelijk...

Robert

Geplaatst: 19.08.2011 - 12:08
door Quota
Ga eens in beiden rijden, mijn vrouw wilde eerst persé ook "terug" naar een V50, wij hadden zo'n grote bak immers niet nodig....

Na eerst met de V50 gereden te hebben, zijn we in de V70 gestapt, na ongeveer 30 meter was het commentaar van mijn vrouw "Ik ben waarschijnlijk toch meer een V70 meisje"....

Geplaatst: 19.08.2011 - 12:11
door RHS
V-king schreef:....
En aangezien we in de toekomst meer gaan rijden, wilde ik gaan dieselen, zonder dat de maandlasten de pan uit rijzen..
Is onder die omstandigheden LPG geen haalbare optie in Nederland? Dan rijd je een fatsoenlijke voiture in plaats van een locomotief...

PS Niemand boos worden hier; ik rijd ook een 240 D met ster (1980), met plezier maar alleen voor zwaar werk (aanhanger).

Robert

Geplaatst: 19.08.2011 - 12:14
door V-king
he ja jongens, val ik daar ff gigantisch door de mand! :)

het was ook niet voor niets afscheid nemen met pijn in het hart, en het gevoel wat oceanracer omschrijft kan ik alleen maar beamen.
De keuze voor een v50 is ook puur rationeel (cententechnisch dan), ik had zelfs al gechecked of ik mijn oude wintebanden kon hergebruiken! Verder is het inderdaad op veel vlakken een tweede keus..

anyway, ik hou jullie op de hoogte

Geplaatst: 19.08.2011 - 12:18
door Oceanracer
We wachten met spanning af...

Geplaatst: 19.08.2011 - 12:21
door Quota
nee hoor.... Als er met allebei de auto's op dezelfde dag proef word gereden, dan weet ik het wel, dan gaat de emotie toch regeren... :twisted: :D

Geplaatst: 19.08.2011 - 13:07
door V480-S60
RHS schreef:
V-king schreef:....
En aangezien we in de toekomst meer gaan rijden, wilde ik gaan dieselen, zonder dat de maandlasten de pan uit rijzen..
Is onder die omstandigheden LPG geen haalbare optie in Nederland? Dan rijd je een fatsoenlijke voiture in plaats van een locomotief...

PS Niemand boos worden hier; ik rijd ook een 240 D met ster (1980), met plezier maar alleen voor zwaar werk (aanhanger).

Robert
Ik zou LPG ten zeerste, maar dan ook ten zeerste afraden. Het kan goed gaan, maar ook verschrikkelijk fout! En heb je ooit wel eens een D5 gereden?

En nee wij worden niet boos op een trage slak als die 240 D uit 1980. (Er zijn er hier meer die daar een bepaalde band mee hebben 8))

Geplaatst: 19.08.2011 - 13:17
door Walter
V-king, bereken eens wat je bespaart als je een V50 neemt ipv een V70. Of, andersom gerekend, hoe weinig je bij moet betalen per maand om een V70 te rijden. Dat heeft bij ons ook de omslag gegeven (al zit ik in een V50 niet zo lekker als in de V70 en was benzine AT bereikbaarder)

Geplaatst: 19.08.2011 - 14:18
door RHS
V480-S60 schreef: .......
Ik zou LPG ten zeerste, maar dan ook ten zeerste afraden. Het kan goed gaan, maar ook verschrikkelijk fout! En heb je ooit wel eens een D5 gereden?
Nee, maar wel een Buick, een Range Rover, een 164 en een 245 op LPG en ik heb alleen maar uitstekende ervaringen. Maar dat kan best aan mij liggen natuurlijk ;-) Bovendien kost het hier en nu rond de 70 ct, dus pakweg de helft van diesel.
Kun je iets uitvoeriger zijn in je toelichting/afkeuring?
RHS

Geplaatst: 19.08.2011 - 15:12
door Richard
Tsja, blijft lastig. Persoonlijk zou ik, na mijn eigen ervaringen, meteen weer een v70 doen. Na wat omzwervingen na de verkoop van mijn v70 heb ik nu een hele leuek classic. Welliswaar als tweede'gezinsauto' maar ik ben wel bewust weer gaan zoeken naar een v70. Een v50 is toch een stuk kleiner en zit, ivm mijn lengte, minder prettig. Hij rijdt wel lekker moet ik zeggen maar tegen een v70 kan hij echt niet op. Qua comfort dan. De D5 motor is echt heerlijk, als je voor een diesel zou gaan zou ik je die echt aanraden. Veel succes.

Geplaatst: 19.08.2011 - 15:32
door Walter
RHS schreef:
V480-S60 schreef: .......
Ik zou LPG ten zeerste, maar dan ook ten zeerste afraden. Het kan goed gaan, maar ook verschrikkelijk fout! En heb je ooit wel eens een D5 gereden?
Nee, maar wel een Buick, een Range Rover, een 164 en een 245 op LPG en ik heb alleen maar uitstekende ervaringen. Maar dat kan best aan mij liggen natuurlijk ;-) Bovendien kost het hier en nu rond de 70 ct, dus pakweg de helft van diesel.
Kun je iets uitvoeriger zijn in je toelichting/afkeuring?
RHS
De auto's die jij noemt hebben allemaal een gietijzeren blok, tegenwoordig is er heel veel aluminium en dat is wat minder bestand tegen het schrale lpg. De auto's waar V480S60 denk ik aan refereert, zijn modernere Volvo's.

Geplaatst: 19.08.2011 - 16:18
door Richard
Het moet ook je ding zijn, om op gas te rijden. Mijn schoonvader heeft twee mercedessen op gas lopen maar ik vind het toch niks. Dat gedoe met die nippels er op zetten met tanken etc. Geef mij maar benzine of diesel. Is gewoon mijn eigen gevoel.

Geplaatst: 19.08.2011 - 16:44
door Discovery

Geplaatst: 19.08.2011 - 16:50
door V70/2.4D/2003
Discovery, +1

En dat alles onder het motto: eens een V70 met een D5, nooit iets anders meer.

Waarvan akte.

Geplaatst: 19.08.2011 - 18:20
door RHS
Richard schreef:.... Dat gedoe met die nippels er op zetten met tanken etc. .
Dat is een kwestie van installatie. Hier MOET de aansluiting aan de zijkant zitten en kiest men dan vaak voor een priegelbuisje dat onzichtbaar achter de klep zit maar een verloopnippel nodig heeft. Bij mijn 245 zit er gewoon een 5 cm gat met dop in het spatbord waar het pistool zo in past. Bij mijn Nederlandse 164 op LPG zit het ding achter de nummerplaat en dus ook onzichtbaar ongeacht de maat.
Overigens kan ik nu 2 164s vergelijken en eigenlijk loopt die op LPG soepeler.

RHS

Geplaatst: 19.08.2011 - 19:59
door mad
Dat is nou net het probleem, het slechtste wat je kan overkomen is een aanrijding met een andere Volvo.... :-)

Geplaatst: 20.08.2011 - 15:13
door V480-S60
VolvoMafia schreef:
RHS schreef:
V480-S60 schreef: .......
Ik zou LPG ten zeerste, maar dan ook ten zeerste afraden. Het kan goed gaan, maar ook verschrikkelijk fout! En heb je ooit wel eens een D5 gereden?
Nee, maar wel een Buick, een Range Rover, een 164 en een 245 op LPG en ik heb alleen maar uitstekende ervaringen. Maar dat kan best aan mij liggen natuurlijk ;-) Bovendien kost het hier en nu rond de 70 ct, dus pakweg de helft van diesel.
Kun je iets uitvoeriger zijn in je toelichting/afkeuring?
RHS
De auto's die jij noemt hebben allemaal een gietijzeren blok, tegenwoordig is er heel veel aluminium en dat is wat minder bestand tegen het schrale lpg. De auto's waar V480-S60 denk ik aan refereert, zijn modernere Volvo's.
Even verder op doorgaan. Ik doel inderdaad op de moderne volvo's. Daar zoekt TS ook naar. En dus raad ik vanwege vele redenen, onder andere bovenstaande, en de problemen die hier met moderne Volvo's op LPG bekend zijn. Waarbij het meest sprekende voorbeeld is dat Volvo vanaf circa 2000 geen LPG meer toestaat af fabriek (Behalve bij hun eigen Bi-Fuel maar dat is CNG).

Nog even verder. Ik zou het zo in een 245 of ouder durven leggen hoor.

En nu als moderator: weer on topic