Geplaatst: 29.02.2012 - 14:24
Of het zo simpel is weet ik niet, maar je moet nog wel even delen door 2 omdat het een 4 takt is waarbij de cilinders 1x per 2 omwenteling lucht aanzuigen.
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Een 2.0d heeft toch geen inspuiting van brandstof om te regenereren maar een tankje met een aditief wat bijgemengd wordt?volvoovlov schreef:Het was een 2.0d.
Software update was gedaan. Auto van de hand gedaan. Nu trotse bezitter van een v50 maar dan grijs ipv zwart.
Bij een diesel durf ik eraan te twijfelen of er nog een flinke overdruk gehaald wordt bij 5000+ rpm, ik heb weinig ervaring met diesels. Benzinemotoren in ieder geval wel, mijn 2.4T heeft 0,7 bar in het rood.EVV schreef:De vraag is alleen of bij het op hol slaan de turbo gaat meeblazen, er komt immers geen signaal van de bestuurder dat er vermogen nodig is, wordt er dan wel turbo druk opgebouwd? Levert een turbo überhaupt genoeg lucht om ook bij 5000+rpm nog iets van betekenis overdruk te generen?