Pagina 2 van 2
Geplaatst: 12.09.2011 - 18:57
door rnstreng
Mijn vorige volvo liep nog probleemloos met 390.000, de huidige staat op 190.000 en doet het ook nog perfect.
De enige reden om voor mij nooit meer gas achteraf in te laten bouwen is de volgende: Als er wat mis is met de auto wijzen de volvodealer en de gasboer naar elkaar als de schuldige (tijdens de garantieperiode dan)
Geplaatst: 12.09.2011 - 20:08
door bart simpson
het is de schuld van de gasboer, Volvo geeft aan dat gas problemen geeft
Geplaatst: 27.09.2011 - 20:13
door HSRN850
Na enige maanden van afwezigheid, kom ik hier weer een 'LPG-in-moderne-Volvo'-topic tegen.
Met alle respect voor de keuzes van Volvo zelf en eenieder die voor Volvo werkt, ook positieve ervaringen:
M'n vader rijdt sinds 2008 (vanaf 70.000km) een V50 (MY06) 2.4 op LPG met flashlube, zonder noemenswaardige problemen. Kilometerstand op het moment; tegen de 180.000.
Onderhoudskosten zijn zelfs een stuk lager dan de vorige (VAG) TDI's in de afgelopen 10 jaar. Maargoed, je moet het maar net treffen natuurlijk... Het enige echte nadeel wat wij ervaren is de actieradius.
Ik weet dat de problemen met 'moderne' Volvo's op gas een stuk groter zijn dan voor 2000, ik ken de verschillen, maar vergeet niet dat je de tevreden LPG-gebruikers minder snel op een forum treft.
Geplaatst: 27.09.2011 - 20:15
door bart simpson
ik respecteer ieders keuzes en stuur daarbij ook best erg graag rekeningen
Geplaatst: 27.09.2011 - 20:22
door HSRN850
bart simpson schreef:ik respecteer ieders keuzes en stuur daarbij ook best erg graag rekeningen
Jij tevreden Bart, en ik ook
Offtopic: M'n 850 op gas is reeds de 340.000 voorbij. Maar nee, ik vergelijk dit niet met modernere Volvo-motoren. Ik ben er gewoon zeer content mee, ik kan met 20.000 km per jaar bijna niet goedkoper rijden. Al denk ik nog wel eens aan een belastingvrije 240...