Pagina 2 van 2
Geplaatst: 19.09.2011 - 22:18
door gold
Gut ... Kl&te wordt automatisch balen.... Grappig... (ehhhhhh waarom eigenlijk? :roll: )
Geplaatst: 20.09.2011 - 07:12
door liquid_force
gold schreef:(ehhhhhh waarom eigenlijk? :roll: )
omdat misschien sommige mensen zich kunnen storen aan zulks taalgebruik?
Geplaatst: 20.09.2011 - 10:14
door BlackcurrantV70
Als dit het enige probleem is met je C70, zou ik eens diep ademhalen en terug naar de dealer.
betreffende mijn C70 en V70, ik vind beiden even goed gebouwd, de C70 zelfs veel modernere look, ik zou het geen straf vinden als ik mijn V70 zou moeten inruilen voor een 2e C70.
Geplaatst: 20.09.2011 - 10:17
door 945i
Heb dat met Peugeot 206 eens gehad, die zelfde storing kwam steeds terug.
Bleek later (na veel zoekwerk) het achterklepslot te zijn, als de achterklep uit het slot gaat, stopt de kap...
Geplaatst: 20.09.2011 - 10:21
door BlackcurrantV70
Tja met een goeie ouwe 240 heb je nooit zulke problemen, dit soort problemen is inherent aan de steeds meer complexe autos, ongeacht het merk vrees ik.
Toen ik mijn eerste probleempje had met mijn v70 sprak ik ook met de dealer erover (rustig) en die zei ook, tja als er niks instaat, kan het ook niet stuk.
De tijd dat autos zonder zorgen 20 jaar meegingen is gewoon niet meer denk ik.
Geplaatst: 23.09.2011 - 14:20
door joku
Sinds ik deze thread gelezen heb durf ik mijn dak bijna niet open te doen.
Voor het geval dat het mij overkomt, hoe haal je die druk er eigenlijk af?
Geplaatst: 23.09.2011 - 14:49
door liquid_force
je dealer / volvoassistance bellen, niet zelf beginnen te klooien.
Geplaatst: 23.09.2011 - 15:09
door gold
Helemaal eens met Liquid, maar in geval van nood heb je twee opties:
1) de bijgeleverde regenjas gebruiken (standaard toch?)
2) de hydrolische druk aflaten, staat beschreven in je usermanual
Optie 2 lijkt me een echt een gevalletje waterschade (:roll:) en uiterste middel. Volvo assistance/ANWB/KNAC zijn idd betere mogelijkheden
Geplaatst: 23.09.2011 - 15:14
door gold
Overigens: misschien iets voor een poll? (geen idee hoe je die opzet, maar dat weet iemand vast)
"Wie heeft er uberhaubt wel of niet problemen gehad met sluiten dak?"
Om Joku wat vertrouwen te geven, volgens mij valt dat namelijk best optimistisch uit..
Je hebt tenslotte niet een "2008 c70 t5 summum mobility line, Passion Red/black sovereign hide" (wat een prachtige auto dreigt te zijn) gekocht om het dag dicht te laten hoop ik?
Die koop je om het open te laten
PS hadden we daar al foto's van gezien van die, ehhh "2008 c70 t5 summum mobility line, Passion Red/black sovereign hide"?
Geplaatst: 23.09.2011 - 16:20
door liquid_force
een poll is niet nodig, heb sinds maart 2009 nog nooit een enig probleem gehad met het dak.
Geplaatst: 23.09.2011 - 16:34
door bart simpson
Wij hebben er echt wel een paar geleverd en ook geen enkel probleem op dat vlak, dit is echt bad luck...
Het is dus absoluut niet structureel
Geplaatst: 23.09.2011 - 21:31
door C70Geert
Nee, tot nu toe(en dat blijft hopelijk ook zo) geen probleem gehad met het dak, ook niet nadat het dak half geopend was en de stroom eraf ging. Nadat de stroom er weer op stond kon de procedure gewoon voortgezet worden. Dikke pech hoor, zo'n haperend dak, sterkte ermee.
Wel vandaag lege accu (dak niet gebruikt de afgelopen dagen). En dan blijkt zo'n iets verhoogde veerpootbrug wel makkelijker (klopt: was ander topic). Nu moest eerst de veerpootbrug losgeschroefd worden om de afdekkap van de accu te kunnen verwijderen om de accuklemmen er op te zetten.
Geplaatst: 23.09.2011 - 22:26
door robemer
Zet zelf het dak vaak half open zodat ik raam achter goed kan reinigen en rubbers dak vetten.
Dak daarna open of dicht en nimmer probleem gehad.
Had laatst 206CC van vriendin geoetst(verjaardagskado!) maar dit dak bleef niet stabiel open.... Klep zaktte langzaam dat ie tegen dak aankwam
Hoezo kwaliteitverschil??!!
Geplaatst: 24.09.2011 - 07:12
door Andre C70
Hier ook geen enkel probleem, dus gewoon open rijden. Gisteren nog gedaan

Geplaatst: 24.09.2011 - 07:55
door Mandello
Wellicht nog toelichting op dichtdoen dak via Volvo Assistance. Dat is een klucht op zich, gebaseerd op de eerste keer dat de storing zich voor deed. De verkorte versie:
- Melding op dashboard: storing in dak, raadpleeg manual;
- Raadplegen manual: "bel de dealer";
- Dealer: "bel Volvo Assistance";
- Volvo Assistance: "We sturen een bergauto";
- Ik "Daar heb je niet veel aan, want eerst moet achterklep dicht anders waait ie er af"
- Volvo Assistance""Dat mag alleen de dealer doen (dat dichtdoen, niet het afwaaien

";
- Ik "Daar moet ie juist naar toe!";
- Volvo Assistance "We gaan overleggen" (en nooit meer iets gehoord)
- Bergauto "Zo kan ik de auto niet meenemen ivm wegwaaien klep"
- Ik "Oud nieuws. Bel Volvo Assistance maar"
- Volvo Assistance "Dat mag alleen de dealer doen"
- Dealer inmiddels niet meer bereikbaar
- Bergauto "Ik bel de ANWB, die weten wel hoe dit moet";
- ANWB (Let op, daar is de tip) "Onder de achterbank zit een bowdenkabel waarmee de druk er af kan"
En dat hebben we dus gedaan. Ik weet nu dus zelf ook hoe het werkt (en geloof me, na 6x is dat handig). Nadeel is dat de auto erg voorzichtig (dak ligt los op de achterbak) naar de dealer gereden moet worden om te herstellen/resetten. Rol ducktape is dus handig. Dat gaat gepaard met een enorme waarschuwingspiep zodat vele medeweggebruikers denken dat je een auto hebt gestolen en het alarm in werking is getreden.
Hoe denken jullie over het betalen van de facturen? De dealer beroept zich op de inspanningsverplichting, ik ben geneigd meer naar het resultaat te kijken ......
Geplaatst: 24.09.2011 - 08:25
door Broabander
Ja zou ik ook hebben. 'Fix dat dak eerst maar 'ns, gaan we daarna wel over de facturen praten...'
Maargoed ik snap de dealer uiteindelijk ook wel, zij moeten aan het eind van de maand ook de monteur betalen, maar zij mogen bést iets meer inspanning doen (ook richting Volvo Beesd) om dit verholpen te krijgen, en niet zomaar dingen gaan vervangen en maar fingers crossed dat het opgelost is.
Geplaatst: 24.09.2011 - 09:16
door gold
Klinkt alsof die "procedure" die je beschrijft enkele uren in beslag neemt.
Heeft die kap in jouw bezit van begin af aan die nukken gehad?
Of is het ineens opgekomen?
Ik neig ook naar resultaat hoor.... Sowieso, ook als het om kleinere zaken gaat...