Pagina 2 van 2
Geplaatst: 02.09.2011 - 07:39
door bart simpson
je hebt gelijk, maar dat had ik reeds eerder gecorrigeert, Volvo doet meer V70's in Zweden dan in om het even welk ander land, jammer dat in je tabelletje 2008 mist..
Geplaatst: 02.09.2011 - 08:55
door ruuds70
Was dat niet het overgangsjaar van 'model 2' naar 'model 3', of vergis ik me nu/
Geplaatst: 02.09.2011 - 10:52
door Discovery
Dat was 2007.
Geplaatst: 02.09.2011 - 11:53
door bart simpson
ruuds70 schreef:Was dat niet het overgangsjaar van 'model 2' naar 'model 3', of vergis ik me nu/
V70/285 liep idd t/m 2008, maar de V70/135 liep al in 2007, ik trof ergens iets van 100.000 Volvo's voor Zweden aan in dat jaar...
Geplaatst: 02.09.2011 - 14:03
door DawnBlueED
Peptalk is altijd leuk maar het moet niet worden overdreven
Het totaal aantal verkochte Volvo's in Zweden voor 2008 was: 47.775
Het totaal aantal verkochte V70's wereldwijd voor 2008 was 59,152
http://www.volvocars.com/intl/top/about ... 10_ENG.pdf
Geplaatst: 02.09.2011 - 14:23
door bart simpson
ik heb de exacte getallen niet in mn bezit en moet deze ook van het net plukken, kwam die onwaarschijnlijke 100.000 voor 2008 in een zweeds tijdschrift tegen en miste hem in de opsomming.
Geplaatst: 02.09.2011 - 14:58
door Thom
Volvo's zijn ook nog steeds behoorlijk duidelijk aangepast op de thuismarkt, kijk maar naar bv. de aankomende 'Eland detectie', de versterkte A stijlen, en de breed leverbare standkachel. Minder positief is dat soms wel duidelijk merkbaar is dat je in Zweden nergens hard kan en mag rijden, anders was het weggedrag en toerental van de GT's wel anders op Autobahn snelheden..
Geplaatst: 02.09.2011 - 16:43
door DawnBlueED
De topsnelheid valt in de regel samen met het motortoerental waarbij het maximale vermogen geleverd word. Dat is een natuurkundig dingetje.
Persoonlijk vind ik het met een Volvo goed toeven op de Autobahn

Geplaatst: 02.09.2011 - 17:18
door diesel01
Mwoh, een kleine 220 vindt ik voor een dieseltje hard zat.
Maar jij schijnt iets met snelheid en remmen te hebben, in NL ben je het rijbewijs en voor sommige hun mannelijkheid

zo kwijt.
Ik lees in het plaatselijk sufferdje
http://www.dvhn.nl/ regelmatig invorderingen.
Geplaatst: 02.09.2011 - 17:42
door 480DenniS
Was met mijn C30 in Zweden inderdaad een bijzonderheid, zeker ook nog eens met bodykit en dubbele uitlaat. Ik heb meer 740-pickups omgebouwd tot brommobiel gezien dan C30's met alles er op en er aan.
Geplaatst: 02.09.2011 - 20:04
door Thom
DawnBlueED schreef:De topsnelheid valt in de regel samen met het motortoerental waarbij het maximale vermogen geleverd word. Dat is een natuurkundig dingetje.
Persoonlijk vind ik het met een Volvo goed toeven op de Autobahn

Waar ik op doel is het toerental van bv. een D5 Geartronic bij bv. 130km/u. Dat is substantieel hoger dan bv. bij één van de 'Duitse Drie' of een Jaguar XF. Ik heb het dan over uitvoeringen met ongeveer gelijk vermogen. Volvo kiest voor relatief korte overbrengingen, en dat heeft miss te maken met dat je in Zweden anders rijdt dan bij 'ons'. Een korte '1' is in de Fjorden vast fijn, maar hier en in Deutschland is een langere 6 weer prettiger

Geplaatst: 02.09.2011 - 22:12
door DawnBlueED
De marge voor de keuze van de oversbrengverhouding van de hoogste versnelling is beperkt. In de lagere versnellingen zijn er meer mogelijkheden tot het maken van keuzes.
Wijkt een fabrikant te ver af van de ideale overbrengingsverhouding dan word de topsnelheid niet meer gehaald. Je hebt dan een overdrive ........
Geplaatst: 02.09.2011 - 22:39
door Thom
De techniek geloof ik wel, het is gewoon jammer omdat minder toeren ook minder geluid en verbruik/uitstoot tot gevolg heeft. Concurrenten doen dat beter.
Geplaatst: 04.09.2011 - 21:00
door sanco
Thom schreef:De techniek geloof ik wel, het is gewoon jammer omdat minder toeren ook minder geluid en verbruik/uitstoot tot gevolg heeft. Concurrenten doen dat beter.
Dat is maar net de vraag... want zo simpel werkt het dus echt niet.
Ik heb persoonlijk een hekel aan te lange eindoverbrengingen, ik vind de huidige 6 lang zat. Nog langer en het haalt alle levendigheid uit een auto, of het verlangd vaker terugschakelen, en dat is ook niet per definitie comfortabeler of zuiniger autorijden. Kortom, voor de dagelijkse praktijk heb ik er geen probleem mee, en bij 150-160 op de autobahn gaat het nog prima. De momenten dat het veilig en langdurig nog sneller kan, zijn immers maar zeer zelden.
Geplaatst: 04.09.2011 - 21:04
door bart simpson
hoe goed die concurrenten ook zijn, in zweden breken ze geen potten als je de aantallen van volvo ziet
Geplaatst: 04.09.2011 - 21:17
door 945i
Nu helemaal, Volvo krijgt er een flink stukje Saab kopers bij.
Geplaatst: 04.09.2011 - 21:59
door guidof
De meeste SAAB rijders stappen overigens niet over naar Volvo, maar eerder naar Volkswagen en Audi. Dit zie ik om mij heen en is ook zichtbaar in de verkoopcijfers in Zweden.
Verkoopcijfers 2007
1 VOLVO V70 22466
2 SAAB 9−3 14185
3 VOLVO V50 11772
4 SAAB 9−5 10699
5 VW PASSAT 9325
6 VW GOLF 9274
7 VOLVO V70II 9203
8 FORD FOCUS 8658
In 2011 (t/m augustus)
1 VOLVO V70II 13872
2 VW PASSAT 9558
3 VW GOLF 8923
4 VOLVO V60 6661
5 VOLVO V50 6349
6 KIA CEE’D 4460
7 VOLVO XC60 4293
8 AUDI A4 4197
Geplaatst: 04.09.2011 - 22:06
door 945i
Dat waren er toch een kleine 25000 in Zweden....die zitten niet allemaal in die 1000 meer Passats en Golfjes.
Volvo pakt daar zeker een flink aantal van mee...