Pagina 2 van 4
Geplaatst: 08.09.2011 - 21:18
door Oceanracer
Misha schreef:Ha Oceanracer,
In de eerste post stond al dat ik de gasklep brandschoon heb, daar kan het echt niet aan liggen.
...
Kortom: eigenlijk is alles wat er na de V70 Classic uit de Volvo-fabrieken is gerold compleet Volvo-onwaardig.
Mijn excuses, daar heb ik overheen gelezen. Ik zag wel dat je ETM 1,5 jaar oud was, maar de toevoeging over het reinigen even gemist. :oops:
Heb je al eens andere (kwaliteit) brandstof getankt? Shell VPower of BP Ultimate bijvoorbeeld? En zo'n injectie-reiniger van Forté al geprobeerd?
En ja, de kwaliteit is bij Ford keihard achteruit gerold.
Geplaatst: 08.09.2011 - 21:21
door Misha
Geeft niks.
Mijn LMM en lambdasonde zijn 1,5 jaar oud, de ETM van Bosch is toen volledig gereinigd door mijzelf en met nieuwe pakking teruggeplaatst.
Brandstof maakt niet uit, Forté is er ook al 5x doorheen gemikt.
Misschien het druklager.
Geplaatst: 08.09.2011 - 22:01
door Oceanracer
Ik heb bij 2 ton een nieuwe ETM geplaatst en schrok afgelopen winter hoe vuil hij bij 3 ton alweer was geworden. Het blijft toch een probleemkind...
Druklager heb ik geen ervaring mee, dus kan ik je helaas niet verder helpen.
Geplaatst: 09.09.2011 - 07:38
door EVV
Oceanracer schreef:Misha schreef:...
Kortom: eigenlijk is alles wat er na de V70 Classic uit de Volvo-fabrieken is gerold compleet Volvo-onwaardig.
...
En ja, de kwaliteit is bij Ford keihard achteruit gerold.
Het erge is dat de S80/S60/V70N van voor het Ford tijdperk zijn. Ik vind de kwaliteit van mijn S60 toch behoorlijk tegenvallen, heb nog geen APK keuring gehad waar die normaal doorheen ging. Ik dacht dat dat misschien kwam omdat ik wel een hele vroege S60 heb, maar zo te lezen zijn nieuwere niet veel beter. Ik ben het dus volledig me Misha eens, mijn volgende wordt in ieder geval geen Volvo meer.
Geplaatst: 09.09.2011 - 09:08
door Rippie V70
Ik dacht dat dat misschien kwam omdat ik wel een hele vroege S60 heb, maar zo te lezen zijn nieuwere niet veel beter. Ik ben het dus volledig me Misha eens, mijn volgende wordt in ieder geval geen Volvo meer
Helaas zijn de alternatieve merken niks beter. Net zo veel, cq nog meer kostbare problemen mee.
We hebben ook nog een atos, en daar is nooit iets aan kapot, maar om daar nu 45k per jaar mee te gaan rijden.... Dank je.
Geplaatst: 09.09.2011 - 11:28
door V70/2.4D/2003
Hey
MISHA,
Er is er nog eentje met, volgens mij, hetzelfde gedoe.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=901183#901183
Geplaatst: 09.09.2011 - 11:52
door Morgenstond
Dit is niet dezelfde klacht, V70. Dit gaat puur om het pendelen van het toerental op constante snelheid tussen de 50 en 90 km/u. Daarnaast gaat dit om een automaatbak, terwijl Misha een handbak heeft.
Ik heb het probleem zelf ook gehad en het was pas opgelost na het vervangen van het kleppenhuis. Dat gaat dus in dit geval helaas niet op.
Geplaatst: 09.09.2011 - 12:01
door Carfreak
Het klinkt als exact dezelfde storing die ik had. De onderdruksensor moest vervangen worden. Dat is de sensor die links van het blok bovenin zit. (soort stekker)
Onderdeel kost rond de 30 euro. Probleem was meteen verholpen.
Geplaatst: 09.09.2011 - 19:10
door Misha
Carfreak schreef:Het klinkt als exact dezelfde storing die ik had. De onderdruksensor moest vervangen worden. Dat is de sensor die links van het blok bovenin zit. (soort stekker)
Onderdeel kost rond de 30 euro. Probleem was meteen verholpen.
Kijk, dat klinkt ook logisch !
Dankjewel, ik zal dat ding maar eens preventief vervangen dan.
Geplaatst: 09.09.2011 - 20:42
door toppertje
EVV schreef:Oceanracer schreef:Misha schreef:...
Kortom: eigenlijk is alles wat er na de V70 Classic uit de Volvo-fabrieken is gerold compleet Volvo-onwaardig.
...
En ja, de kwaliteit is bij Ford keihard achteruit gerold.
Het erge is dat de S80/S60/V70N van voor het Ford tijdperk zijn. Ik vind de kwaliteit van mijn S60 toch behoorlijk tegenvallen, heb nog geen APK keuring gehad waar die normaal doorheen ging. Ik dacht dat dat misschien kwam omdat ik wel een hele vroege S60 heb, maar zo te lezen zijn nieuwere niet veel beter. Ik ben het dus volledig me Misha eens, mijn volgende wordt in ieder geval geen Volvo meer.
afgelopen week rolde mijn V70 weer zonder op-en aanmerkingen
door de APK,en wel met 435.000km.
dir wil niet zeggen dat dit een superieure auto is,maar er zijn
kwalitatief zeker mindere.
Geplaatst: 09.09.2011 - 20:56
door 945i
Maar er zijn er ook weinig die de aandacht van het baasje krijgen zoals de jouwe krijgt... =D>
Geplaatst: 09.09.2011 - 22:43
door V70/2.4D/2003
435.000 km, daar droom ik van (met bijna 190.000 op het klokje) Maar goed, ik ben ook drie jaar jonger.
Geplaatst: 09.09.2011 - 23:10
door BlackcurrantV70
Mijn V70N van 2006 gaat al elke keer vlekkeloos door de keuring.
Elke auto gaat stuk, er zit nu eenmaal en pak meer electronica en snufjesn in een V70 van 2006 dan in mijn vorige Volvo (240 estate van 1987), ik ben uiterst tevreden tot nu toe.
Het enige echte probleem dat ik gehad heb is met de kl.te Powershift van Ford in onze eerste C70, maar dat is door Volvo Belgium en de dealer prachtig opgelost door een inruil voor een D3 geartronic, puur Volvo nu.
Geplaatst: 10.09.2011 - 13:05
door toppertje
945i schreef:Maar er zijn er ook weinig die de aandacht van het baasje krijgen zoals de jouwe krijgt... =D>
dank je :razz:
wat stuk of versleten is,word vervangen.
zo simpel is dat.
maar ik sta er soms wel van te kijken dat sommige onderdelen
na 435.000km nog steeds orgineel zijn en nog niet aan vervanging toe zijn.
enkele belangrijke dingen die nog steeds orgineel zijn is:turbo-drukgroep+koppeling-verstuivers-uitlaat!
dus van een slecht produkt wil ik niet spreken.
Geplaatst: 15.09.2011 - 14:51
door Misha
Ik vond het volgende :
http://volvoforums.com/forum/volvo-v70- ... post144605
en dat is echt 100% dezelfde set van symptomen als bij mijn V70.
Vond ook nog een recall :
2004 Volvo V70 Recall ID from NHTSA: 07V226000
Auto Recall Date: 06/05/2007
Vehicle Component: ENGINE AND ENGINE COOLING
Estimated Vehicles Affected: 38700
2004 VOLVO V70 Defect Summary:
ON CERTAIN PASSENGER VEHICLES, THE FUEL PRESSURE SENSOR LOCATED ON THE LEFT END OF THE FUEL RAIL MAY, AT TIMES, TRANSMIT INCORRECT SIGNAL REGARDING THE FUEL PRESSURE TO THE ENGINE CONTROL MODULE. IF THE SIGNAL IS OUTSIDE OF THE PRE-PROGRAMMED ALLOWABLE LIMITS, A DIAGNOSTIC TROUBLE CODE MAY BE SET AND THE CHECK ENGINE LIGHT WILL COME ON. THE SOLDERED JOINTS ON THE CIRCUIT BOARD OF THE FUEL PRESSURE SENSOR MAY CRACK DUE TO TEMPERATURE CHANGES AND EXCESSIVE VIBRATIONS.
Defect Consequence:
MISFIRE MAY OCCUR DURING DRIVING THAT, IN TURN, WILL REDUCE THE ENGINE TORQUE AND IN THE WORST CASE SCENARIO, THE ENGINE MAY STALL WITHOUT WARNING. IN CERTAIN TRAFFIC SITUATIONS THIS COULD CAUSE AN UNSAFE SITUATION AND POSSIBLY A CRASH.
Remedy:
DEALERS WILL REPLACE THE FUEL PRESSURE SENSOR FREE OF CHARGE. THE RECALL BEGAN ON JUNE 29, 2007. OWNERS MAY CONTACT VOLVO AT 1-800-458-1552.
Notes: VOLVO CARS OF N.A. LLC., R181
Geplaatst: 15.09.2011 - 18:18
door Oceanracer
Dus op naar de dealer voor een gratis reparatie?
Geplaatst: 15.09.2011 - 18:26
door Thijs
Recall date is 2007, dus dat zal wel niet meer gelden? :?
Geplaatst: 15.09.2011 - 18:31
door Laguna-S60
Thijs schreef:Recall date is 2007, dus dat zal wel niet meer gelden? :?
meestal is er nog wel wat te regelen met de kosten...,
Geplaatst: 22.09.2011 - 17:33
door Misha
Nou, we zijn wat verder: aangezien alle voor de hand liggende zaken in orde zijn (vacuum, gasklep, bougies, bobines, luchtfilter etc) en de auto wel normaal rijdt is het niet waarschijnlijk dat het die sensor is.
Uitgelezen: geen enkele foutmelding.
Adaptie Gereset: auto blijft af en toe dippen.
Daarna is de laatste motor-software geladen van Volvo zelf. Dat betekent dat de RICA-tuning nu dus weg is. Afgesproken om er 2 weken mee te rijden en te kijken of het probleem weg is.
Ik heb er nu 2 dagen mee gereden en ik heb geen enkele dip meer ervaren.
Ook verloopt het afbouwen van de RPM nu anders: hij zakt nu snel naar +/- 900 rpm om dan even te stabiliseren en zakt dan naar 750 rpm. Voorheen zakte hij direkt snel naar 750 rpm om dan af en toe weg te dippen.
Ik blijf er nog mee rijden voorlopig, maar het lijkt alsof het in de RICA-software zit; danwel dat het RICA-softwarepakket gebouwd is op een oudere VOLVO-software release.
Als dat zo is zullen we eens kijken wat er verder mee kan gebeuren, ik heb natuurlijk betaald voor de tuning en ga er van uit dat dat fatsoenlijk opgelost gaat worden.
Groet,
Misha
Geplaatst: 22.09.2011 - 18:19
door Broabander
Stond ook in dat topic wat je gepost hebt: de originele software gaf fouten, dus de CEM/ECM/'computer' was leeggehaald bij de betrokkenen en helemaal opnieuw geinstalleerd en dat was de oplossing. Want bij hen werd (in die terugroepactie) de brandstofdruksensor vervangen maar dit bleek niet de oplossing.