Pagina 2 van 3

Geplaatst: 12.09.2011 - 12:22
door V70 T5 assen
@foxtrot
Wat betreft de onderhoudskosten , in mijn geval niet afwijkend van een "normale"V70
Dit betreft in mijn geval ,
Km stand bij aankoop 105000 ,uitlaat vervangen distririem met waterpomp ect. 2x draagarmrubber , bovenste motorsteun(zwakpunt) en setje banden en afgelopen winter de thermostaat.
Nu kilometerstand 145000 en 3 jaar verder .
Er is in de latere bouwjaren ook nog een 260 pk variant.
Verder op jou vraag terug te komen wat er na 250000 km gebeurt , ik denk niets met goed onderhoud alleen vergeet niet dat de risico,s wel groter worden dat er iets vaker wat stuk gaat.

En ga voor een complete auto er is aanbod genoeg achteraf optie,s inbouwen is peperduur.

Geplaatst: 12.09.2011 - 12:54
door foxtrot
Daarom ben ik ook advies aan het inwinnen of het een goede keus is.
Ik ben in de mogelijkheid om zelf een aantal zaken zelf te onderhouden/vervangen.
Ik ga er niet veel mee rijden. Ik denk ongeveer 10.000km per jaar. Vandaar dat 1 met wat meer Km een optie is (denk Ik) Zodat de aanschaf prijs wat lager valt.
Het gaat er ook wat vanaf hangen wat ze voor mijn V50 gaan geven. Deze heeft niet veel Km nog (tegen die tijd denk ik rond de 150.000km) en zitten veel opties op.
Het is ook een stukje hobby en niet zozeer het geld dat ik terug ga naar benzine. Ik heb de mogelijkheid om een paar jaar benzine te rijden voor ik weer diesel ga rijden, en wil daarom een T5. Maar het moet niet duurder gaan worden dan nu met een diesel.

Geplaatst: 12.09.2011 - 15:50
door blaastoeter
Hallo,
Ik heb heb ook een T-5 van hyet bouwjaar 2001 hweb deze in april 2009 gekocht bij de dealer met een km stand van 76495km. Nu ruim twee jaar verder en de teller op 173700km moet ik zeggen dat ik buiten regulier onderhoud niet extra veel kosten heb gemaakt. Had last van een storing in de electronica deze heeft wat extra gekost met name tijd dan.
Verder een heerlijke auto kan ik je zeggen.

veel rijplezier

Geplaatst: 12.09.2011 - 16:53
door jpwg001
Ik rijd zelf een 2.4T. Heerlijk blok. Ik kan hem wel aanraden. Maar ga proefrijden en vergelijk de motoren en prestaties eens. Dat zal je wel soelaas bieden...

Geplaatst: 12.09.2011 - 19:26
door Edwin
jpwg001 schreef:Ik rijd zelf een 2.4T. Heerlijk blok. Ik kan hem wel aanraden. Maar ga proefrijden en vergelijk de motoren en prestaties eens. Dat zal je wel soelaas bieden...
Je haalt me de woorden uit de mond, haha. Rijden, rijden en rijden lijkt mij het beste. Advies is één ding maar over smaak valt niet te twisten.
Wellicht vind jij het soepele, gelijk oppakkende karakter van een LPT fijner dan de plotselinge duw-in-de-rug van een HPT? M.i. Hoe dan ook een lekker luxe "probleem".

En tja, psychologisch gezien, kàn de lettercombinatie T5, natuurlijk ook effect hebben. Iedere béétje autokenner weet gewoon dat de cobinatie van Volvo & T4/5/6 serieus snelle auto's betekent...

Toys voor de echte boys zeg maar.... :wink:

Maar zo'n 2.5T-tje kan ook leuk meespelen hoor..... :twisted: :wink:

Gr. Edwin.

Geplaatst: 12.09.2011 - 20:07
door elianmars
Het is lastig om te zeggen welke motor het best geschikt zal zijn voor jou. Iedereen heeft een andere manier van rijden.

Ik ben heel tevreden met mijn T5. Ik kan er heerlijk mee cruisen, maar ook af en toe flink doorstampen.

Het verbruik valt me alles mee. Met stevig doorrijden ligt het gemiddeld verbruik rond 1 op 9.
Dat was bij mijn 850 T-5 wel anders. Dat lag rond 1 op 5..... Nu was dat wel een automaat, dus die verbruikt wel wat meer.

Ik moet zeggen dat ik af en toe de automaat wel mis.

Geplaatst: 15.09.2011 - 11:52
door piotrV70
FrankS60 schreef:IReken er wel op dat een T5 het topmodel is (de R buiten beschouwing gelaten) en dat de gemiddelde verkoper daar een slaatje uit probeert te slaan.
Tot je'm weer komt inruilen, dan is het opeens een moeilijk exotisch model.

Geplaatst: 16.09.2011 - 11:07
door powerrr
Niet om het een of het ander hoor, maar heb nog een mooi exemplaar in de aanbieding: http://auto.marktplaats.nl/volvo/483134 ... grijs.html

Geplaatst: 16.09.2011 - 11:16
door M@rcel
powerrr schreef:Niet om het een of het ander hoor, maar heb nog een mooi exemplaar in de aanbieding: http://auto.marktplaats.nl/volvo/483134 ... grijs.html
Waar is de "T" gebleven in de type-aanduiding achterop?

Geplaatst: 16.09.2011 - 11:18
door 945i

Geplaatst: 16.09.2011 - 11:19
door BlackcurrantV70
Turbo stuk, dus T eraf gehaald ? :-)

Geplaatst: 16.09.2011 - 11:21
door powerrr
De vorige belgische eigenaar was daar waarschijnlijk niet Tuk op?

Maar om eerlijk te zijn: geen idee, heb me er zelf ook nooit aan gestoord. Ik wist gelukkig aan de hand van de motorcode welke auto ik reed...

Geplaatst: 16.09.2011 - 11:24
door powerrr
@945i: daar staat hij idd ook te koop, nog zonder foto's en bij nader inzien overvraagd

Maar omdat ook anderen naar advertenties verwezen, waarom dan ik niet...

Geplaatst: 16.09.2011 - 11:41
door 945i
Tja, als je er nu niet bijgezet had dat het je eigen auto was......

Op deze site mag je gewoon niet adverteren met je eigen auto, Ben's rule.

Geplaatst: 16.09.2011 - 11:42
door powerrr
Advertentie op Volvo Plaza aangepast en voorzien van foto's met nieuwe (vraag)prijs!!: http://www.volvo-plaza.nl/index.php?opt ... &Itemid=32

Geplaatst: 16.09.2011 - 11:45
door powerrr
@i945 sorry, duizendmaal excuses, wist ik echt niet....onze berichten hebben elkaar gekruist....Ben rules...

Geplaatst: 16.09.2011 - 12:00
door 945i
Je hoeft je bij mij niet te verontschuldigen, ik wil je alleen behoeden voor een berisping van de grote baas. (want dan ben je nog niet jarig!) ;)

Geplaatst: 16.09.2011 - 12:05
door powerrr
Heb gewoon respect voor mensen met 5000+ postings :wink:

Geplaatst: 16.09.2011 - 15:19
door jpwg001
powerrr schreef:Heb gewoon respect voor mensen met 5000+ postings :wink:
En voor den mensch met minder dan 5000 niet dan? :P

Geplaatst: 16.09.2011 - 16:14
door foxtrot
Je bent een dagje internetloos en vervolgens staat de topic vol berichten :)
powerr je hebt een PM.
Eenieder tot nu toe bedankt voor de reacties. Mijn voorkeur blijft een T5. Ik ben nu opzoek naar dealers in de buurt om eens wat testritten te maken. Uiteraad ga ik ook in een 2.4T rijden, daar heb je iets meer keus in en zijn wat goedkoper.
Als iemand tips heeft, die blijven welkom :)