Pagina 2 van 5
Geplaatst: 16.09.2011 - 12:49
door Thijs
Aha! Je had me ermee in verwarring gebracht! Had het in eerste instantie niet gezien..
Sponsoren is altijd goed! Heb ik afgelopen jaar ook gedaan! Voelt goed!
Geplaatst: 19.09.2011 - 11:02
door edraket
Oiei dat is lastig als je je forumnaam verandert. Je bent voor mij nu opeens een ander persoon. Het is namelijk het enige waar je iemand aan kunt herkennen. Of dit nu handig is...
Geplaatst: 19.09.2011 - 11:31
door BlackcurrantV70
De Avatar heb ik dezelfde gehouden, dus herken je me daar wel mee

Geplaatst: 05.05.2012 - 21:51
door Cygnus
Dit topic even omhoog. Heeft TS al een oplossing voor het veelvuldig regenereren gevonden?
Bij mij is het de laatste weken ook weer raak. Heb het idee dat het niet altijd even erg is. Bij iedere langere rit gaat hij regeneren zodra het blok warm is. Het verbruik ging vandaag bij dezelfde snelheid van 3.9 naar 7.6 op de BC.
Denk je een zuinig ritje te hebben gaat dat ding weer schoonbranden. Word nu en dan wanhopig van.
Ik denk er over om roetfilter en eventueel EGR traject handmatig te laten reinigen. Zou dat een tijdje soelaas bieden? Of is het een idee om de laatste software update te laten instaleren? Ik heb deze bij de beurt geweigerd ivm met de Rica tuning. Net als TS heb ik niet veel zin om op de gok onderdelen te gaan vervangen.
Geplaatst: 19.05.2012 - 23:44
door mvho123
Kun je alleen aan het verbruik zien wanneer de auro regenereert?
Geplaatst: 20.05.2012 - 07:23
door Thijs
Ja, alleen aan het verbruik. (helaas)
Geplaatst: 20.05.2012 - 09:38
door 4wielen
Bij mij regeneert hij ook best frequent; op een volle tank (1100-1200 km) toch zeker 3 a 4 x. Mijn S60 D3 doet het precies 1 x per 900 km.
Naast het hogere gebruik als je rijdt, zie je het ook makkelijk als je het gas los laat. Zonder regeneren verbruikt de auto 0,0 l en met regeneren komt hij niet onder de 1,0 l.
Geplaatst: 20.05.2012 - 10:39
door Quota
Zo, dat is best vaak, bij mij meen ik elke 1500 km wat te merken in een hoger verbruik wat zou kunnen duiden op een regeneratie... Hangt er wel vanaf hoe je de auto gebruikt, ik rij vooral lange stukken maar wel veel op de cc.
Geplaatst: 20.05.2012 - 10:43
door Thijs
Korte stukjes is funest!
Geplaatst: 20.05.2012 - 19:00
door Fore
Dank voor de reset tip. Ik ga er eens scherp op letten.
Geplaatst: 20.05.2012 - 21:42
door Turbodesk
Die van mij regenereert naar mijn idee ook veel te vaak.
Ik zou graag het roetfilter eronder uit halen en de software laten aanpassen.
Ik heb nog niemand gevonden die dat kan met een 185pk euro4 motor.
Iemand die het wel weet?
Geplaatst: 20.05.2012 - 21:45
door Fore
Rica niet Turbodesk?
Geplaatst: 20.05.2012 - 21:50
door Turbodesk
Fore schreef:Rica niet Turbodesk?
Volgens mij heb ik ze gebeld met die vraag. Ik heb er meerdere gebeld, ook bv Fasttech. Die kunnen dat niet.
Ook zo vreemd, ze kunnen niet de regeneratie aanpassen omdat ze geen gegevens van de motor hebben. Maar ze kunnen hem wel tunen, rara.
Geplaatst: 20.05.2012 - 21:50
door V70/2.4D/2003
Krijg je gedonder mee met de APK volgens mij
Geplaatst: 20.05.2012 - 21:55
door Fore
Ik heb ergens gelezen dat met de katalysator en de roetfilter eruit, je zelfs schoner zou verbanden. Op dit forum,....
Geplaatst: 20.05.2012 - 21:57
door Turbodesk
Volgens mij is er iemand hier op het forum die het ook heeft laten doen. Alleen heeft hij een ouder type motor. Hij had geen problemen met de apk.
Ik heb een mail wisseling gehad met een tuning bedrijf in Belgie die het wel kan. Deze verzekerde mij dat ik vlekkeloos door de roetmeting zou komen.
Het was me alleen te ver rijden. En ik geloof bijna 1000 euro.
Het filter wordt dan opengemaakt en leeg gehaald en weer dicht gemaakt.
En de software wordt aangepast.
Geplaatst: 20.05.2012 - 21:57
door 4wielen
Turbodesk schreef:Die van mij regenereert naar mijn idee ook veel te vaak.
Ik zou graag het roetfilter eronder uit halen en de software laten aanpassen.
Wat is TE vaak? Het is toch niet slecht voor de auto? Het verbruik is iets hoger, maar volgens mij is dat marginaal. Ik zit op +/- 6,0l / 100 km (volgens de BC), niet zo slecht toch?
Overigens heb ik deze tank een additief van STP in de tank gegooid wat ook goed zou moeten zijn voor de EGR. Of dat zo is weet ik niet, maar ik heb de indruk dat de motor (nog) veel mooier loopt. Ik hou het verbuik i.i.g. in de gaten!
Geplaatst: 20.05.2012 - 21:58
door Turbodesk
Fore schreef:Ik heb ergens gelezen dat met de katalysator en de roetfilter eruit, je zelfs schoner zou verbanden. Op dit forum,....
Dat meen ik dus ook ergens gelezen te hebben.
Geplaatst: 20.05.2012 - 22:00
door Turbodesk
4wielen schreef:Turbodesk schreef:Die van mij regenereert naar mijn idee ook veel te vaak.
Ik zou graag het roetfilter eronder uit halen en de software laten aanpassen.
Wat is TE vaak? Het is toch niet slecht voor de auto? Het verbruik is iets hoger, maar volgens mij is dat marginaal. Ik zit op +/- 6,0l / 100 km (volgens de BC), niet zo slecht toch?
Overigens heb ik deze tank een additief van STP in de tank gegooid wat ook goed zou moeten zijn voor de EGR. Of dat zo is weet ik niet, maar ik heb de indruk dat de motor (nog) veel mooier loopt. Ik hou het verbuik i.i.g. in de gaten!
Te vaak vind ik minimaal zo`n twee keer per tankbeurt.
En mijn BC geeft gemiddeld 7,6 aan. Ook na een aantal keer dat ding gereset te hebben. Het echte verbruik is nog hoger. 1 op 12,2 gemiddeld.
Geplaatst: 20.05.2012 - 22:08
door sbv
Ergens in Belgie heeft een forumlid dat laten doen