Pagina 2 van 6
Geplaatst: 16.09.2011 - 21:22
door jan weemering
bart simpson schreef:een korte S80 is heden ten dage al niet de makkelijkste
qua lente heb je gelijk, maar een S90 draait wel erg kort een bochtje, daar kan een S80 niet aan tippen.
Geplaatst: 16.09.2011 - 21:44
door OGA244
klopt, dat komt door de dwarsgeplaastse motor
Geplaatst: 17.09.2011 - 07:38
door jan weemering
OGA244 schreef:klopt, dat komt door de dwarsgeplaastse motor
het is niet zo zeer dat de motor dwars geplaatst is, maar voorwiel of achterwiel aandrijving daar zit de kneep.
Geplaatst: 17.09.2011 - 08:44
door bart simpson
een dwarsgeplaatste motor drijft toch altijd de voorwielen aan?
Geplaatst: 17.09.2011 - 08:56
door jan weemering
bart simpson schreef:een dwarsgeplaatste motor drijft toch altijd de voorwielen aan?
Ja, helemaal gelijk Bart, maar het zijn de aandrijfassen die de stuuruitslag beinvloeden, en niet de dwars geplaatste motor (denk ik).
en de aard van de stelling was waardoor het verschil van stuuruitslag kwam.
Geplaatst: 17.09.2011 - 10:14
door Marc O.
jan weemering schreef:bart simpson schreef:een dwarsgeplaatste motor drijft toch altijd de voorwielen aan?
Ja, helemaal gelijk Bart, maar het zijn de aandrijfassen die de stuuruitslag beinvloeden, en niet de dwars geplaatste motor (denk ik).
en de aard van de stelling was waardoor het verschil van stuuruitslag kwam.
Als dat waar zou zijn dan zou de draaicirkel van alle S80's gelijk zijn. En da's niet zo.
Geplaatst: 17.09.2011 - 11:34
door bart simpson
Dat is te zeggen een T6 blok is langer dan een 2.9, de draaicirkel is daardoor van de T6 meer dan een meter groter, size does matter....
Eens trouwens dat die aandrijfassen de boosdoener zijn
Geplaatst: 17.09.2011 - 19:52
door Volvo-Sverige
Wow, wat een mooie auto! Ik wist niet dat die executives ook zo´n stuk langer waren. Weet iemand hoeveel ervan zijn gebouwd?
In ieder geval een auto waar ik op de zondag van de VKB mijn Top Executive graag naast parkeer!

Geplaatst: 17.09.2011 - 20:05
door jan weemering
Volvo-Sverige schreef:Wow, wat een mooie auto! Ik wist niet dat die executives ook zo´n stuk langer waren. Weet iemand hoeveel ervan zijn gebouwd?
In ieder geval een auto waar ik op de zondag van de VKB mijn Top Executive graag naast parkeer!

Ik weet niet beter, dan 450 stuks totaal, waarvan de meeste naar aziatische landen zijn gegaan.
Er rijden er een stuk of 26 bij mijn weten in Nederland.
ik heb via dit forum weleens een oproep gedaan maar er werd weinig op gereageerd door de huidige eigenaren.
Bij de VKB zie je er soms 1 of 2
Geplaatst: 17.09.2011 - 20:08
door bart simpson
in 1997 zijn er in NL 5 verkocht
Geplaatst: 17.09.2011 - 20:10
door jan weemering
Voor de echte puristen.
er bestaat van deze uitvoering een Level 1, 2 en level 3
Level 1, vaste achterbank
Level 2, 2 aparte achterstoelen welke electrisch verstelbaar zijn
Level 3, als level 2 met een doorlopende middenconsole en een koelkast achter een vak tussen de achterstoelen
ze hebben allemaal de 3.0 liter 6 cilinder, met automaat
Geplaatst: 17.09.2011 - 20:13
door bart simpson
level 3 had el verstelbare achterstoelen
Geplaatst: 17.09.2011 - 20:14
door jan weemering
bart simpson schreef:level 3 had el verstelbare achterstoelen
stond er ook bij, maar wellicht was ik iets sneller Bart!!
Geplaatst: 17.09.2011 - 20:19
door bart simpson
Geplaatst: 17.09.2011 - 20:52
door Renkel
Nu in Volvodrive nr. 3 de S90/960 Executive, mooi verhaal, 6 pagina's.
Geplaatst: 17.09.2011 - 21:00
door Msuidgeest
Wat een prijzen zeg, ook voor die tijd.
Lang geleden heb ik in een level III gezeten. Een van de ere-leden van de 700-vereniging heeft een groot aantal Volvo's waaronder een S90. En laat hij nou net die dag gekomen zijn naar een sleuteldag bij Hooftman in Woerden.
Geplaatst: 18.09.2011 - 12:50
door piet22
Het is een heel mooi exemplaar!
In andere landen werd hij S90 Royal genoemd geloof ik.
Hier een volvo reclame filmpje van de Royal:
http://www.youtube.com/watch?v=xqzzNvh8_34
En in Japan had je dan nog de super-exclusieve Hermes uitvoering van de Royal:
http://www.volvolife.jp/volvo/index.htm.
Met google translate is deze site redelijk leesbaar:
http://translate.google.nl/translate?sl ... Findex.htm
En hier staat er een te koop:
http://www.gooworld.jp/usedcar/spread/g ... 03001.html
Piet
Geplaatst: 18.09.2011 - 13:24
door jan weemering
Ja, mooie level 3 in hermes uitvoering.
Jammer van de stuur positie
Geplaatst: 18.09.2011 - 17:48
door whitehorsekart
Ik heb nét een prijslijst 1987 bemachtigd ivm mijn " nieuwe" 780 Bertone met B280E motor en die staat erin voor Fl 148.250,-...
De 760's kosten dan Fl 90.995 (760GLE); Fl 98.995(760 Turbo diesel) en Fl 100.495 (760Turbo). De estate 760GLE kost in 1987 Fl 98.495,- Meerprijs voor: leren bekleding:Fl 2170,-;ABS Fl 7635,- en elektrisch bedienbare voorstoel Fl 1900,-
De goedkoopste 740 kost Fl 47.995,- maar de bij te betalen opties beslaan metallic lak, LM velgen, ACC, Leren bekleding, elektrische ruiten, elektrische spiegels, ABS. Als je dat allemaal bestelde, kwam er nog een slordige Fl Fl 9000 bij! De duurste 740's zijn de 740 turbo estate met overdrive: Fl 76.975,- en de 740 turbo diesel sedan Fl 71.175,-
Er staan ook 2 verlengde 760's in: de Executive voor Fl 136.200,- en de Limousine voor Fl 160.645,-
Als je dan de S90 opvolgers bekijkt is er in de jaren weinig inflatie geweest?
Geplaatst: 18.09.2011 - 21:20
door Broabander
Bizar eigenlijk, hoe weinig 'echt' verschil is tussen level 1, 2 en 3 en hoe veel het prijsverschil is!