Pagina 2 van 2
Geplaatst: 24.09.2011 - 16:35
door Thijs
Als het bij 160 a 180 K km een koprevisie scheelt is het afkopen van die BPM premie de moeite nog waard ook!
Sorry, off topic... bart simpson, Kan jij iets zinnigs vertellen over de stuk lopende motoren? (Je hebt de terzake doende topics vast wel voorbij zien komen?)
Geplaatst: 24.09.2011 - 16:48
door bart simpson
Zie niet zo veel koprevisies, het scheelt bij de C30/S50/V50 op de 4 cil diesels bij 120K en 240K natuurlijk wel een nieuw RPF, dat is ook het BPM bedrag.
Het milieu is imho best een zuiver doel om het ding wel te hebben....
Geplaatst: 24.09.2011 - 16:54
door Thijs
Geplaatst: 24.09.2011 - 17:06
door 945i
Thijs, niet in paniek raken, komt allemaal goed.
(ik zou een 2.5D kopen) 
Geplaatst: 24.09.2011 - 17:41
door Schorpioen
bart simpson schreef:Het milieu is imho best een zuiver doel om het ding wel te hebben....
Een roetfilter goed voor het milieu? Vergeet het maar.
Bij o.a. Fiat bepaald de electronica wanneer de motorolie ververst moet worden.
Als niet veel langere afstanden rijdt moet de olie veel eerder ververst worden dan wanneer je regelmatig naar bijv. Italiƫ heen en weer ridt.
I.p.v. de voorschreven 40.000 km komt een klant nu al na 13.500 km voor nieuwe motorolie omdat er een waarschuwing op het display verschijnt. Zou je deze waarschuwing negeren en de olie laten zitten heb je kans op het reduceren van het motorvermogen.
Wat nu goed voor het milieu. ibinnen 40.000 km 3x olie verversen ipv 1x
( Auto's die bij TNT veel korte stukjes rijden hebben kans dat de olie al na 600 km ververst moet worden )
Geplaatst: 24.09.2011 - 18:29
door bart simpson
dus euro 6 is haalbaar zonder rpf?
Geplaatst: 24.09.2011 - 20:21
door sbv
Thijs schreef:sbv schreef:Wat mij stoort is dat de auto gewoon zuipt met het roetfilter etc. Helaas geeft het verwijderen ervan een hoop ellende
Ik zit ook na te denken over verwijderen:
-Filter er tussen weg, recht stuk pijp er tussen. Wat betreft de inspuiting: Die zal niet gaan regenereren als de dP (drukverschil) over het filter niet te hoog wordt. Dus afblinden van de druk meetleidingen zou daarin voldoende moeten zijn. Hij zal geen extra brandstof meer inspuiten voor de regeneratie.
Zie ik nu wat over het hoofd?? Te simpel gedacht?
Waarschijnlijk schiet je motor in de noodloop. Denk dat je het motormanagement moet laten herprogrammeren. Op het forum hier zit iemand die het in Belgie heeft laten doen op een (dacht ik) S60.
Voor het optische dient er wat te zitten en je uitstaat dient binnen de specs te vallen
Geplaatst: 24.09.2011 - 20:31
door Thijs
945i, No panic hier! Ik maak me sterk om de oorzaak proberen te vinden, thats all. (En die 2.5D stijgt steeds hoger/verder in mijn achting!! Respect voor dat "oude" ding!)
sbv, waarom zou het management aangepast moeten worden? De enige metingen op het roetfilter zijn druk metingen. En als je die gelijk aan elkaar maakt zal hij nooit extra in gaan spuiten voor regeneratie toch? Of regenereert het filter ook zonder het drukverschil?
Ik heb even zitten zoeken naar diegene die het had laten uitschakelen. Nog niet terug gevonden. Dan kunnen we daar om ervaringen tot nu toe vragen!
En de emissienormen qua roetuitstoot zouden zonder hindernissen met positief resultaat gehaald kunnen worden (APK roetmeting) Dat kunnen D5's zonder roetfilter nl ook!
Geplaatst: 24.09.2011 - 20:34
door 945i
Dat is een Antraciet kleur S60 dacht ik.......Van die Belgische medeforummer.
Geplaatst: 24.09.2011 - 20:34
door Thijs
Belgisch herinner ik me ook idd
Kan alleen het topic niet terug vinden..
Geplaatst: 24.09.2011 - 20:52
door sbv
Forumlid is wtr_s60 de tuner die het heeft aangepast is APEC
Geplaatst: 24.09.2011 - 21:32
door edraket
Thijs schreef:waarom zou het management aangepast moeten worden? De enige metingen op het roetfilter zijn druk metingen. En als je die gelijk aan elkaar maakt zal hij nooit extra in gaan spuiten voor regeneratie toch? Of regenereert het filter ook zonder het drukverschil?
Ik heb even zitten zoeken naar diegene die het had laten uitschakelen. Nog niet terug gevonden. Dan kunnen we daar om ervaringen tot nu toe vragen!
Het filter regenereert ook op een km interval en aantal starts, dus zeker niet alleen op de drukverschil meting.
Geplaatst: 24.09.2011 - 21:32
door Thijs
Aha! Ook al nagevraagd om het te laten doen? Weet jij toevallig meer?
Geplaatst: 25.09.2011 - 12:55
door mightyspawn
Schorpioen schreef:bart simpson schreef:Het milieu is imho best een zuiver doel om het ding wel te hebben....
Een roetfilter goed voor het milieu? Vergeet het maar.
Bij o.a. Fiat bepaald de electronica wanneer de motorolie ververst moet worden.
Als niet veel langere afstanden rijdt moet de olie veel eerder ververst worden dan wanneer je regelmatig naar bijv. Italiƫ heen en weer ridt.
I.p.v. de voorschreven 40.000 km komt een klant nu al na 13.500 km voor nieuwe motorolie omdat er een waarschuwing op het display verschijnt. Zou je deze waarschuwing negeren en de olie laten zitten heb je kans op het reduceren van het motorvermogen.
Wat nu goed voor het milieu. ibinnen 40.000 km 3x olie verversen ipv 1x
( Auto's die bij TNT veel korte stukjes rijden hebben kans dat de olie al na 600 km ververst moet worden )
Fabel, motorolie kan heel lang mee, meer dan 100.000. Zolang je de filter maar netjes op tijd vervangt. Denk je nu echt dat ze bij dieselschepen iedere 40.000 km de olie verversen. Dan praat je niet over 5 liter, maar over honderden liters. Bij die schepen vervangen ze natuurlijk wel de filters op regelmatige basis, maar niet de olie zelf. En dat kun je ook prima met je auto doen.
Geplaatst: 25.09.2011 - 13:12
door Schorpioen
Is geen fabel maar praktijk en bevestigigd oor Fiat Auto Nederland.
Is zelfs een extra inlegvel bij de gebruikershandleiding voor toegevoegd.
Geplaatst: 25.09.2011 - 13:17
door 945i
Een scheepsdiesel blijft ook constant draaien, dat scheelt een slok op een borrel..
Maar er zit wel verschil tussen de werkelijkheid en de werkelijkheid die men de consument wil doen laten geloven, maar dat geldt voor veel meer zaken..
Geplaatst: 25.09.2011 - 13:21
door Thijs
Denk je nu echt dat ze bij dieselschepen iedere 40.000 km de olie verversen. Dan praat je niet over 5 liter, maar over honderden liters. Bij die schepen vervangen ze natuurlijk wel de filters op regelmatige basis, maar niet de olie zelf. En dat kun je ook prima met je auto doen.
Je geeft het zelf al aan, het gaat om honderden liters. En in mijn auto zit geen seperator om al het fijne vuil te verwijderen. Op schepen heb je complete olie reinegingsinstallaties. Dus 100000 km op een olievilling met alleen filters wisselen zou ik niet aanraden..