Pagina 2 van 2

Geplaatst: 03.10.2011 - 20:43
door 945i
Is dat niet in tegenspraak met elkaar, een open luchtfilter?

Geplaatst: 03.10.2011 - 20:46
door Laguna-S60
ik snap dat dat geen openlucht filter is :roll:

maar jullie riepen dat het geen winst boekt (als het goed aangelegd is misschien wel...), en BSR riep meteen dat ik beter dit kon monteren :wink:

Wie heeft nog een leuk adresje met OPEN luchtfilters voor me is bijna niks te krijgen voor een NA s60/v70...?

Geplaatst: 03.10.2011 - 20:55
door 945i
Het heeft geen zin jongen, voor het geluid misschien, maar hij wordt er geen halve seconde sneller van, echt niet.
Maar als je een sonore brom kan waarderen onder het rijden en een boel meer kleine stof en zanddeeltjes in de motor ook wel fijn vind, dan moet je het doen.

Geplaatst: 03.10.2011 - 21:43
door Broabander
Houd dan het geld voor de filter in je (vader's) zak en spaar voor 'n tsjippie. Daar ga je tenminste echt harder van ;-)

En natuurlijk roept BSR dat, gevalletje 'wij van wc eend adviseren wc eend'.

Geplaatst: 03.10.2011 - 21:46
door 945i
Chippie is ook zonde van de centen.

Geplaatst: 03.10.2011 - 22:04
door Laguna-S60
Broabander schreef:Houd dan het geld voor de filter in je (vader's) zak en spaar voor 'n tsjippie. Daar ga je tenminste echt harder van ;-)

En natuurlijk roept BSR dat, gevalletje 'wij van wc eend adviseren wc eend'.
tja, chippen hij is zo snel zat :D

maar BSR kan ons zelfs duurdere dingen aan raden hoor ;)

Geplaatst: 22.10.2011 - 21:29
door cabra246
Mee eens 945i. Voor atmosferische motoren maakt de tuning van 140pk naar 170 pk geen merkbaar verschil. tenzij je graag rond 3700 rpm schakelt en rijdt, dan komen de theoretische koppelvermeerdering los. Maar goed als je er in gelooft ( vooral na aanschaf) dan is het ook waar.
In het geval van turbo driven motoren dan ben je spekkoper met een chippie, als een banaan.
De queeste voor meer lucht is voldoende beschreven in bovenstaande topics en is ook allemaal waar. Ook hier zijn we allemaal op zoek naar een "then a miracle occurs" invulling, maar dat gaat niet gebeuren denk ik.
Desondanks blijf ik dergelijke topics graag volgen, je weet maar nooit. :evil:

Geplaatst: 17.11.2011 - 13:10
door sju_art
Ik graaf dit topicje even op; ik ben toe aan een luchtfilter wissel.

Nou heeft een vriend van mij een keer het luchtfilter uit de kast gehaald en ik moet zeggen dat ik het erg mooi vond klinken :D!

Die K & N inlegfilters of die BSR inleg filter, zorgen die ook voor een mooiere dieper geluid?

Of moet je dan toch zo'n openlucht filter inbouwen?

Het geluid maakt het in ieder geval waard, voor pk's komt er wel een T5 :P.

Geplaatst: 17.11.2011 - 14:18
door BM
Ik ga er volgende week toch een optiflow van BSR inleggen. Ik mis het sportieve geluid in mijn T5 ( en al helemaal het geluid van mijn vroegere 850 )

Geplaatst: 17.11.2011 - 14:24
door Laguna-S60
Met een inleg filter heb je wel de "power" maar niet het sound, voor de sound zul je een open filter moeten hebben.

ik denk dat ik een BSR optiflow filter ga kopen voor m'n vaders verjaardag :P :)

Geplaatst: 17.11.2011 - 16:54
door sju_art
Die BSR optiflow, die kan ik in plaats van mijn luchtfilterkast inbouwen, in mijn 2.4 NIET t :P? Die is gedesigned naar dezelfde vorm en montage plekken?

Zou ideaal zijn, kan ik meteen de luchtinlaat herstellen met die van een turbo versie (daar is de optiflow immers voor gemaakt).

Geplaatst: 17.11.2011 - 17:14
door Laguna-S60

Geplaatst: 18.11.2011 - 07:41
door snowryder
samengevat dus als ik het goed begrijp,

Hoe korter de weg van open filter naar ETM/LMM hoe beter.
Hoe meer en kouder de luchttoevoer hoe beter.Belangrijk om het filter af te schermen van de warmte onder de kap.
Resultaat eigenlijk meer op geluid dan vermogen, tenzij het een turbo betreft.
Moet dan toch wat te in elkaar te knutselen zijn voor niet al te veel geld toch?

Geplaatst: 18.11.2011 - 08:54
door Laguna-S60
snowryder schreef: Moet dan toch wat te in elkaar te knutselen zijn voor niet al te veel geld toch?
Voor weinig geld kun je dit doen:
als je nou het hele binnenwerk uit je luchtfilterhuis haalt,plus de aanzuigslang, wel het filter laat zitten, de vacuumslangetjes loskoppelt en afsluit, heb je een heel mooi geluid...vooral bij kort gassen...kwartiertje werk..kost nix...klinkt retevet ...

Geplaatst: 01.12.2011 - 08:36
door cabra246
Het citaat klopt en dan kun je nog: a. 30 tal gaatjes (3mm) boren in de bak (koude zijde/volg luchtstroom vanaf grille), of b. de hoek + wanden rechtsachter weg halen (gegarandeerd diep geluid bij het intrappen van het pedaal). Het aanbrengen van een extra luchtslang (40mm diam) op de voorwand van de luchtfilterbak levert boven de 80km p/u extra koude lucht, dus theoretisch vermogen. Dus een opengemaakte bak levert een diep geluid (whooop), een inlegfilter levert wat meer (zuivere) lucht/vermogen/minder verbruik (theorie). en hoe kouder hoe beter.

Geplaatst: 23.12.2011 - 16:40
door BM
Optiflow ligt er inmiddels een paar weken in. Heerlijk geluid als je het gas intrapt. Bij normaal , rustig rijden, hoor je weinig verschil. Ook hoor je het afblazen van de turbo.

Erg tevreden, klusje van 20 minuten.

Geplaatst: 23.12.2011 - 19:29
door blastaway
Jep,

Heb hem al een aantal maanden en is nog steeds leuk om ff met hety gas te spelen. Hij is er ook zuiniger mee geworden! Naar parijs 1 op 13. Erg netjes voor mijne!