Pagina 2 van 2
Geplaatst: 29.09.2011 - 22:01
door VolvoFaBulous
Leden,
accu-aanbieding in winter 2010
stond vorig jaar in de nieuwsbrief! Dus misschien niet in de wintergids.
Van Euro 120 voor Euro 85. Volgens mij 70Ah.
M.vr.gr.,
Geplaatst: 29.09.2011 - 22:04
door Oceanracer
Dank u! Ik begreep al niet waarom ik geen zoekresultaten kreeg op wintergids.

Geplaatst: 29.09.2011 - 22:14
door ivoandriessen
Dealer gaf aan dat er nog niets bekend is over een aktie. Als dat zo is komt dat pas in november.
Ik ga dat denk ik niet redden, starten duurt steeds iets langer, ook in deze hitte.
Vooralsnog is de link die M@rcel gaf de goedkoopste.
Geplaatst: 29.09.2011 - 22:19
door Fat Rat
Om even op Hoeked in te haken. Ik had pas de mijne stuk, een 100Ah accu met een 720 start vermogen. Die is vervangen door een 74Ah accu, welke ik nog had staan(15 maand uit de auto, aansluiten en starten), met een 750A start vermogen.
Kleinere accu met meer power voor de koude start. Het verschil tussen een no-name en een degelijk merk.
Laat je door een accuboer ook niet overhalen om een iets te kleine accu te plaatsen, goede kans dat die snel overlijd. Allemaal historie met de 940, 2X maal een 55ah van matig merk binnen een jaar stuk, er stond origineel 62ah in. Mogelijk gaat hier ook het startvermogen verhaal op, moet eerlijk zeggen dat ik daar toen niet voldoende op gelet heb.
Geplaatst: 29.09.2011 - 22:29
door M@rcel
Accu is niet alleen om te starten. Een grote capaciteit is óók prettig om bv. met motor uit, je radio een tijd aan te hebben. En geen problemen te hebben na stil staan.
Geplaatst: 29.09.2011 - 22:55
door Fat Rat
uiteraard ook dat telt zeker mee. Kijk ook misschien teveel naar mijn eigen gebruik(zit bijna nooit in de auto met motor uit en verbruikers aan). Daarnaast heeft de kwaliteit van de accu ook te maken met lang stil staan, niet alleen de capaciteit.
Mijn Varta Silver heb ik na een ritje van 40KM uit mijn vorige wagen gehaald, vervolgens 15 maanden in het fietsenhok gestald dus zomer hitte en vorst eroverheen gehad. Ding in de mazda gehangen toen de accu faalde, had de startkabels al klaar liggen, kon starten en wegrijden.
Geplaatst: 29.09.2011 - 23:05
door M@rcel
Een losse accu is heel wat anders dan een accu in een stilstaande moderne auto. De ruststroom zorgt ervoor dat je na een week of vier/vijf/zes stilstaan serieuze startproblemen kunt hebben. En dat heeft toch echt met capaciteit te maken.
Geplaatst: 30.09.2011 - 10:03
door Hoeked
Klopt! Hoe groter de capaciteit, hoe langer je het uit kunt houden. Houd er wel rekening mee dat een start accu (zoals we die waarschijnlijk allemaal hebben) niet dieper dan 20% van zijn max. capaciteit (Ah) ontladen mag worden. Doe je dat wel dan is deze geen lang leven beschoren. Als je dus een hobby maakt van lang naar de radio luisteren zonder dat de motor draait dan kun je beter een semi tractie accu monteren. Deze kan tot wel 50% ontladen worden zonder dat dat nadelige gevolgen met zich meebrengt. Rij dan wel een extra blokje om, om te zorgen dat de accu weer helemaal vol komt.
Geplaatst: 30.09.2011 - 11:54
door GerardV70
M@rcel schreef:Accu is niet alleen om te starten. Een grote capaciteit is óók prettig om bv. met motor uit, je radio een tijd aan te hebben. En geen problemen te hebben na stil staan.
Wat dacht je van als er een caravan in de picture komt, dan is extra vermogen nooit weg.
Geplaatst: 03.10.2011 - 12:01
door ivoandriessen
Via een vriend van me is het de Bosch S4 geworden. 800A en 95Ah. Slechts iets duurder dan die van de dealer, € 165 tegen € 150 (beide ex. BTW) bij de dealer (de S4 is dan wel voorzien van wat meer Ah).
Deze week komt ie mijn kant op en gaat ie erin.