Ik overweeg er een te kopen, maar aan de andere kant lijkt een hi-lift jack lijkt me ook wel weer heel handig op reis.
Geplaatst: 09.10.2011 - 23:25
door 945i
Volgens mij heb je aan een hi-lift niet zoveel met een 945...zonder de boel te beschadigen. :?
Zo'n oppomp krik is minder ondergrond afhankelijk en lichter.
Geplaatst: 09.10.2011 - 23:36
door DawnBlueED
Ik ben daar nog niet helemaal uit of ik een hi-lift jack zou kunnen toepassen op de 940. Wat mij i.i.g. wel aanspreekt is dat je er in geval van nood ook mee kan lieren.
Geplaatst: 10.10.2011 - 11:14
door t5power
Zou je niet met fietspompje de boel kunnen oppompen? Om nou voor elk bandje de motor aan te doen als je bijv winterbanden gaat vervangen...
Geplaatst: 10.10.2011 - 11:37
door 945i
Elk bandje? Je zet dat ding in het midden en de hele zijkant komt omhoog, kan je twee wielen tegelijk doen. En de zekere Harry's zetten er dan een steuntje onder natuurlijk
Geplaatst: 10.10.2011 - 11:49
door DawnBlueED
Bij Conrad is de prijs te doen, ook lage verzendkosten vanuit D
Toch zou ik er eerst wel eens één in actie willen zien :s
Geplaatst: 10.10.2011 - 11:58
door 945i
Deze is dan wel op perslucht, maar toch.
Geplaatst: 10.10.2011 - 12:08
door DawnBlueED
Wel sterk die zeg, maar toch een wat andere toepassing.
Geplaatst: 10.10.2011 - 12:10
door t5power
DawnBlueED schreef:Bij Conrad is de prijs te doen, ook lage verzendkosten vanuit D
Toch zou ik er eerst wel eens één in actie willen zien :s
Maar ik verwacht dat hij ook wel via de shop te leveren is, misschien niet in de NL shop.
Geplaatst: 10.10.2011 - 13:37
door Broabander
U vraagt wij draaien
Geplaatst: 10.10.2011 - 13:47
door 945i
Tja, helemaal goed zo'n ding volgens mij.
Geplaatst: 10.10.2011 - 13:49
door DawnBlueED
Goed gevonden - die dingen zijn best sterk zeg.
Geplaatst: 10.10.2011 - 18:12
door elianmars
Oceanracer schreef:Waar moet dan een plankje tussen? Ik neem aan, niet bij het originele krikpunt, want met een plankje wordt dat zeer instabiel.
Ik gebruik een zware garagekrik, waarop een blokje hout ligt. Het krikpunt wordt in het blokje hout gedrukt, waardoor de boel gewoon stabiel blijft.
Geplaatst: 10.10.2011 - 20:04
door RicoK
elianmars schreef:Ik gebruik een zware garagekrik, waarop een blokje hout ligt. Het krikpunt wordt in het blokje hout gedrukt, waardoor de boel gewoon stabiel blijft.
Dank je. Dit is heldere info!
Geplaatst: 10.10.2011 - 20:23
door RicoK
toppertje schreef:voor alleen een (winter)banden wissel voldoet ook de standaard krik.
als je nl. zo erg twijfelt waar je de krik moet plaatsen,is dat mischien de betere
oplossing.
de krik die je laat zien,is ook niet van een bijster professionele kwaliteit.
of je gaat even naar de bandenboer,dat zal de kop ook wel niet kosten.
Voor aankomend seizoen heb ik naast de S60 ook winterbanden voor de 2e auto een Peugeot 206 aangeschaft. En zeker omdat de krik van een Peug 206 geen overtuigend exemplaar is, dacht ik dat het handig zou zijn een garagekrik aan te schaffen.
Deze garagekrik hoeft geen professioneel apparaat te zijn, maar gewoon een makkelijk apparaat die het gebruik van 2x per jaar voor een lange periode volhoudt. Voor de rest zal ik nimmer gaan sleutelen aan de auto en dus ook geen (professionele) krik nodig hebben.
Voor alternatieve betaalbare garagekrikken sta ik wel altijd open natuurlijk.
Geplaatst: 10.10.2011 - 20:33
door Thijs
Is er iemand die iets kan zeggen over de krik van pagina 1? Of andere suggesties? Ik zoek er ook een, maar wel een degelijke.
Geplaatst: 10.10.2011 - 20:44
door JeroenSpock
Die hebben wij hier ook. Hij is nu krom, omdat onze oprit scheef loopt, en ja gewoon doorkrikken he...
Maar bij normaal gebruik zullen ze wel goed zijn hoor. Ik heb er meer vertrouwen in dan de krik die achterin de S60 ligt.
Geplaatst: 10.10.2011 - 20:47
door Thijs
Als hij zo "makkelijk" krom gaan, laat maar zitten denk ik.... Liever iets meer betalen en dan gewoon een goede. Tips iemand?