Pagina 2 van 2

Geplaatst: 12.10.2011 - 09:17
door Iroll
Wel raar dat we niets meer hebben vernomen van de TS. Eerst het ene bericht na het andere en nu blijft het helemaal stil.

Geplaatst: 12.10.2011 - 10:29
door Schorpioen
Ramon&Ramon schreef:Waarom niet gewoon orgineel laten en eventueel de defecte klep vervangen,dan ben je van het probleem af.
Dan moet je de diesel wel gaan gebruiken waar hij voor is. Lange afstanden rijden ipv veel korte stukjes waarbij de motor niet goed op temperatuur komt. ::wink:

Geplaatst: 12.10.2011 - 11:15
door Discovery
Nog een interessant artikel over dit onderwerp: http://www.carrec-technocenter.nl/weblo ... downsizen/

Geplaatst: 12.10.2011 - 11:41
door Iroll
Ze raden aan om regelmatig deze motoren te verwennen door met Forté motorreiniger te spoelen om ellende te voorkomen. Dit advies ben ik nog nergens anders tegen gekomen.
Het ligt dus niet perse aan te korte stukjes rijden maar ligt hoofdzakelijk aan lekkende injectoren. Het lijkt een inherent probleem te zijn van de 1.6i HDI motoren.

Geplaatst: 12.10.2011 - 13:11
door Schorpioen
Iroll schreef:Ze raden aan om regelmatig deze motoren te verwennen door met Forté motorreiniger te spoelen om ellende te voorkomen. Dit advies ben ik nog nergens anders tegen gekomen.
Het ligt dus niet perse aan te korte stukjes rijden maar ligt hoofdzakelijk aan lekkende injectoren. Het lijkt een inherent probleem te zijn van de 1.6i HDI motoren.
Probleem is niet alleen bij de 1,6 HDi motoren bekend.
Ook zwaardere, niet PSA motoren, hebben hier last van.
Het omschreven probleem kan een mede oorzaak zijn of de vervuiling versnellen.
Vervuiling van het uitlaatsysteem komt hoofdzakelijk door een onvolledig verbranding wat je krijgt door een te lage bedrijfstemperatuur.

Geplaatst: 12.10.2011 - 15:03
door Ramon&Ramon
Jé Lé schreef:
Ramon&Ramon schreef:Waarom niet gewoon orgineel laten en eventueel de defecte klep vervangen,dan ben je van het probleem af.
Defecte klep kost 300€, afdekken kost je een aluminium plaatje, half uurtje en vuile handen.

Ik weet wel wat te kiezen hoor :)
En zo'n simpele methode veranderd je hele motor.

Rij nu al twee maand terug met de EGR klep (moest naar de keuring) en heb niks dan probleme...
Dit weekend terug dicht doen, kijk er al naar uit :)

Als je uitlaat er onderuit valt,ga je naar de Gamma voor een stuk pvc pijp zeker? :)

Geplaatst: 12.10.2011 - 15:29
door Jé Lé
Ramon&Ramon schreef:
Jé Lé schreef:
Ramon&Ramon schreef:Waarom niet gewoon orgineel laten en eventueel de defecte klep vervangen,dan ben je van het probleem af.
Defecte klep kost 300€, afdekken kost je een aluminium plaatje, half uurtje en vuile handen.

Ik weet wel wat te kiezen hoor :)
En zo'n simpele methode veranderd je hele motor.

Rij nu al twee maand terug met de EGR klep (moest naar de keuring) en heb niks dan probleme...
Dit weekend terug dicht doen, kijk er al naar uit :)

Als je uitlaat er onderuit valt,ga je naar de Gamma voor een stuk pvc pijp zeker? :)
Dat is zelfs geen vergelijking...
vergelijk appelen met appelen en peren met peren ;) :)

Of je kiest voor je auto "milieuvriendelijk" te maken en te laten stotteren, laat je de klep en vervang je om de x-aantal kms.
Of je kiest om een simpele oplossing om dit te overbruggen.

Als je een gaatje in de uitlaat hebt, vervang jij alles ?
ik niet, ik maak het gaatje toe..

Ma goed, das ieder zijn mening en portemonee. Ik heb het er niet voor over allesinds :)

Geplaatst: 12.10.2011 - 16:06
door Ramon&Ramon
Dacht altijd dat Hollanders de naam hadden zuinig te zijn. :)