Geplaatst: 12.10.2011 - 09:17
Wel raar dat we niets meer hebben vernomen van de TS. Eerst het ene bericht na het andere en nu blijft het helemaal stil.
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Dan moet je de diesel wel gaan gebruiken waar hij voor is. Lange afstanden rijden ipv veel korte stukjes waarbij de motor niet goed op temperatuur komt. :Ramon&Ramon schreef:Waarom niet gewoon orgineel laten en eventueel de defecte klep vervangen,dan ben je van het probleem af.
Probleem is niet alleen bij de 1,6 HDi motoren bekend.Iroll schreef:Ze raden aan om regelmatig deze motoren te verwennen door met Forté motorreiniger te spoelen om ellende te voorkomen. Dit advies ben ik nog nergens anders tegen gekomen.
Het ligt dus niet perse aan te korte stukjes rijden maar ligt hoofdzakelijk aan lekkende injectoren. Het lijkt een inherent probleem te zijn van de 1.6i HDI motoren.
Jé Lé schreef:Defecte klep kost 300€, afdekken kost je een aluminium plaatje, half uurtje en vuile handen.Ramon&Ramon schreef:Waarom niet gewoon orgineel laten en eventueel de defecte klep vervangen,dan ben je van het probleem af.
Ik weet wel wat te kiezen hoor
En zo'n simpele methode veranderd je hele motor.
Rij nu al twee maand terug met de EGR klep (moest naar de keuring) en heb niks dan probleme...
Dit weekend terug dicht doen, kijk er al naar uit
Dat is zelfs geen vergelijking...Ramon&Ramon schreef:Jé Lé schreef:Defecte klep kost 300€, afdekken kost je een aluminium plaatje, half uurtje en vuile handen.Ramon&Ramon schreef:Waarom niet gewoon orgineel laten en eventueel de defecte klep vervangen,dan ben je van het probleem af.
Ik weet wel wat te kiezen hoor
En zo'n simpele methode veranderd je hele motor.
Rij nu al twee maand terug met de EGR klep (moest naar de keuring) en heb niks dan probleme...
Dit weekend terug dicht doen, kijk er al naar uit
Als je uitlaat er onderuit valt,ga je naar de Gamma voor een stuk pvc pijp zeker?