Pagina 2 van 3
Geplaatst: 13.10.2011 - 15:50
door Carfreak
Grappig die verschillende meningen over leer/ stof. Zelf heb ik twee kinderen en ben zielsgelukkig met mijn makkelijk te reinigen lederen interieur.
Geplaatst: 13.10.2011 - 15:59
door V70/2.4D/2003
Ik vind persoonlijk leder alleen de eerste paar jaar mooi. Als het ouder wordt krijg je altijd van die lelijke plooien erin. En ik vind het altijd koel aanvoelen, bah. Maar goed, als voor de rest alles klopt is het geen no-go.
Het beest is dood maar moet nog wel eten! Voeden dus dat leer en daar zijn hele goede spullen voor.
En leer zonder stoelverwarming is not done.
Geplaatst: 13.10.2011 - 19:11
door toppertje
Carfreak schreef:Grappig die verschillende meningen over leer/ stof. Zelf heb ik twee kinderen en ben zielsgelukkig met mijn makkelijk te reinigen lederen interieur.
zo ben ik dolgelukkig met een dochter die ik zo heb opgevoed,dat ze de auto
schoonhoud.

Geplaatst: 13.10.2011 - 20:32
door Fat Rat
V70/2.4D/2003 schreef:
En leer zonder stoelverwarming is not done.
Dan moet jij eens kijken hoeveel voor de rest mooie wagens er te koop staan met de leer en zonder kontkachel.
Voor mij is dat dus ook de gewenste combo, maar lijkt er soms op dat ik het leer maar moet laten lopen voor eentje met kontkachel en velours oid.
Geplaatst: 13.10.2011 - 21:55
door Bakboord1
@vier wielen: nivomat onder je auto is ook wel lekker. Zit geloof ik niet standaard op een edition I maar wel op II. Let overigens op dat de advertenties ook niet altijd kloppen. Mijn auto stond bij de dealer ook als een Edition I te koop. Uiteindelijk blijken het drie pakketten ofzo en heb ik gelukkig wel nivomat. Overigens staat een sportonderstel de V70 ook een stuk mooier maar dat is persoonlijk. Net als de hierboven genoemde dynamic stoelen (met wang) versus de comfort stoelen (plat).
Overigens vindt ook mijn normaal nogal kritische vader van 65 de dynamic stoelen prima zitten.
Geplaatst: 13.10.2011 - 22:54
door w.stif
Ach ja stof of leer, de mijne heeft van beide een beetje, mijn kinderen eten nml niet in de auto, ze zitten er nooit langer dan een uur in[behalve met de vakantie]Stoelverwarming vind ik wel een lekkere.
En laat je niet gek maken door het branstof verbruik ik zelf heb 163pk geartronic en ja dat drinkt idd iets meer dan een zuinig polootje.
Wie sportief en luxe wil rijden die moet dat ook betalen
Geplaatst: 13.10.2011 - 23:33
door 4wielen
Wat houdt 'nivomat' dan in?
En kan er iemand iets zinnigs zeggen over de auto waar ik nu dus naar kijk; goede prijs?
Geplaatst: 13.10.2011 - 23:54
door DawnBlueED
Een nivomat is een speciaal soort schokbreker die de auto op het juiste niveau houdt bij zwaardere belasting. Als ze stuk gaan zijn ze wel behoorlijk duur om te vervangen.
Advies over de auto waar je naar kijkt ..........
deze?
"Ik heb nu een V70 2.4d 126 pk edition I met o.a. RTI op het oog uit 2006. Nog geen 150.000 km op de teller en nét een nieuwe distributiriem. Vraagprijs is net geen E 15.000. Wat denken jullie, is dat een scherpe deal?"
Nee zou ik niet doen, vanaf my 2006 minimaal naar 163 pk kijken, anders is de techniek anders dan van de D5 (gezien je wil chippen naar D5)
Geplaatst: 14.10.2011 - 00:15
door DawnBlueED
Ik zou gewoon op je gemak gaan zoeken naar een 2006 2.4D van 163 pk, die hoeft ook niet gechipt, loopt hard zat van zichzelf.
Wel even op de wervelklep letten bij een euro 4 motor
Naar de winter toe zakken de prijzen altijd, gewoon even geduld hebben, maar wel af en toe even ergens gaan kijken om wat feeling met de markt te krijgen.
Geplaatst: 14.10.2011 - 21:36
door 4wielen
Een 2.4D5 uit 2006 met vergelijkbare kilometerstand kan ik niet vinden. Wel een uit 2004. Wat zijn de verschillen behalve pk's? M.a.w. maakt het veel uit of ik een 2.4D5 163 pk uit 2004 of een 2.4D 126 pk uit 2006 (beide < 200.000 km ) koop m.b.t. vooral kosten en betrouwbaarheid?
Geplaatst: 14.10.2011 - 22:07
door MN-NL
Ik wel hoor: net achter Keulen bijv.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... =150397430
Staat in NL op kenteken voor om en nabij de 14000 schat ik?
In prijs omlaag - iemand die hem kwijt moet, prive en met historie. Afgeleverd op winterbanden, met standverwarming, paar duurdere reparaties net uitgevoerd (dus bel de dealer waar hij in onderhoud is geweest). Ik vrees alleen dat je er een distributie bij moet tellen.
Marc
Geplaatst: 16.10.2011 - 21:34
door 4wielen
Tja, maar dat is dan weer in Duitsland. Lijkt me zo'n gedoe, ik ga toch het liefste zelf kijken en heb ook even een goed gesprek met de verkopende partij. Daarbij moet je dan transport regelen enzo. Nee, liever een NL-se variant.
Ik zal deze week eens gaan kijken naar de versie die ik heb gezien en er eens mee rijden, kijken hoe 5 versnellingen (niet) bevalt. En ik heb nog wat tijd, wil er dit jaar een kopen (i.v.m. het niet meer prive rijden van mijn lease-auto vanaf 2012).
Als jullie nog tips hebben...
Geplaatst: 16.10.2011 - 21:48
door wezelt4ever
Zoveel mensen, zoveel meningen. je moet zelf gaan rijden en ervaren. Ik zou zeker ook in andere Volvo's gaan rijden. Dus een Volvo met bijv. 163 pk. Misschien heb je nu het geld nog niet, maar dan ken je het verschil en kun je zelf het best beslissen. Hier zal niemand de knoop voor je doorhakken.
En Volvo 2.4D 126 pk is topauto. Het is de tweede editie. V70 startte al in 1999. Dus 7 jaar later zijn de kinderziekten eruit. Ik heb zelf eentje uit 2006 en dat werd mij toen geadviseerd.
Wil je meer power, dan zijn de 163pk's natuurlijk een voordeel. maar 126 is echt ook meer dan genoeg.
Leer of geen leer. Als de auto je aanspreekt komt je daar ook wel mee klaar. Heeft allebei zijn voordelen.
succes ermee. Proefritten maken en rustig kijken.
Geplaatst: 19.10.2011 - 14:09
door BlackcurrantV70
Een 163PK van voor 2006 is een andere motor dan 163PK vanaf 2006.
De nieuwe motor heeft een rustigere motor, niet zo aggressief, maakt ook minder lawaai.
Met de 6 traps geartronic helemaal heerlijk i.v.m. de 5 traps.
Wel effe opletten met de wervelklep, die ging bij mij na 47000km al stuk, het neiwe type klep zit er nu 60.000km in zonder problemen
Geplaatst: 21.10.2011 - 17:54
door 4wielen
Vandaag met een 2006 V70 2.4D5 (163 pk) gaan rijden. Reed op zich prima, maar ik had wel verwacht dat ik het grote vermogen iets meer zou merken t.o.v. mijn 407SW 2.0hdi (136 pk). Ik denk dat de tip om dus niet voor een motor met minder vermogen te gaan, wel opgevolgd gaat worden.
Nou heb ik ook een fraaie D5 gezien uit 2004. Zelfde kilometerstand, maar kost in aanschaf wel E 4.000 minder (namelijk E 12.000). Wat denken jullie dat verstandig is met het oog op betrouwbaarheid en kosten?
Geplaatst: 21.10.2011 - 18:53
door crackedtooth
4wielen schreef:Vandaag met een 2006 V70 2.4D5 (163 pk) gaan rijden. Reed op zich prima, maar ik had wel verwacht dat ik het grote vermogen iets meer zou merken t.o.v. mijn 407SW 2.0hdi (136 pk). Ik denk dat de tip om dus niet voor een motor met minder vermogen te gaan, wel opgevolgd gaat worden.
Nou heb ik ook een fraaie D5 gezien uit 2004. Zelfde kilometerstand, maar kost in aanschaf wel E 4.000 minder (namelijk E 12.000). Wat denken jullie dat verstandig is met het oog op betrouwbaarheid en kosten?
V70 zal zwaarder zijn dan de 407SW denk ik, dus neem niet te lichte motor
en heb je ook over de grens gekeken? in dld kan je ook aankoop bij nette bedrijven doen met verklaring dat ie niet betrokken is geweest bij ongeval
import zelf doen of laten doen(kost geld) maar zelfs bij iets goedkopere/meer afgeschreven autos kan nog interessant zijn ivm gewoon meer keuze
Geplaatst: 21.10.2011 - 20:17
door 4wielen
crackedtooth schreef:V70 zal zwaarder zijn dan de 407SW denk ik, dus neem niet te lichte motor
Dat zei de verkoper ook al, maar de 407 SW weegt net zo goed 1535 kg, dus zelfs nét iets zwaarder dan de V70 met 1522 kg... Daarom had ik dus ook wel iets meer verwacht.
V.w.b. import verwacht ik nou niet dat dat zoveel scheelt. Je moet toch weer een tussenpersoon inschakelen die ook iets wil verdienen. De geïmporteerde V70's die ik op internet kan vinden, zijn amper goedkoper dan Nederlandse auto's. Maar als er iemand tips heeft: graag!
Geplaatst: 21.10.2011 - 20:19
door Bakboord1
2004 of 2006 zal niet al te veel uitmaken qua betrouwbaarheid lijkt me. De kinderziektes zullen uit een 2004 model ook wel uitzijn. Km is gelijk geef je zelf al aan.
Als het geen onderscheid maakt tussen facelift dan zou ik voor de 2004 gaan en die euro's in mijn zak houden.
Geplaatst: 21.10.2011 - 20:29
door MN-NL
Als je de auto sowieso naar de 3 ton + wilt rijden, neem dan de goedkopere want aan het eind zijn ze waard wat de staat van de auto is.
2004 kan MY2005 zijn, dan heb je zelfs al de facelift, toch?
Marc
Geplaatst: 22.10.2011 - 09:38
door Misha
DawnBlueED schreef:Er zullen vast wel mensen zijn die zelfs willen bijbetalen voor een vol leer interieur tegen inwisseling van hun stoffen interieur.
Nee hoor, die zijn er niet.
Ik heb mijn nette lederen interieur zelfs een tijd hier te ruil aangeboden tegen stof -dus zonder bijbetaling- en daar kwam net 1 halve reactie op.
Ik heb daarom toen zelf mijn bekleding gestript en verbouwd zodat het alcantara met een lederen rand geworden is.
Als je handig bent is dat te doen, ik heb het voor een appel en een ei laten naaien bij een meubelmaker en het resultaat is prachtig, het zit beter, je glijdt niet meer door de bochten heen en je verbrandt je benen niet meer in de zomer.