Pagina 2 van 8

Geplaatst: 17.10.2011 - 21:37
door tvc15
Ik overweeg serieus een V70 Ocean Race D5 M6. Een D5 GT is voor mij als leaseauto niet interessant, in onze regeling is het heel aantrekkelijk om onder de 140 gr/km te blijven en redelijk aantrekkelijk om onder de 150 gr/km te blijven. Vandaar mijn dilemma: een V70 D5 M6 of een V70 D3 GT start-stop. Beide (nog) niet beschikbaar voor proefritten in Twente :(

Geplaatst: 17.10.2011 - 21:41
door bart simpson
ook bij Volvo NL zijn die er niet en dealers zetten D3 Limiteds neer

Geplaatst: 17.10.2011 - 21:57
door tvc15
Die feedback kreeg ik ook van mijn dealer, ik sta in ieder geval op de lijst voor een proefrit voor een Limited D3 GT start-stop, die zal binnenkort wel beschikbaar komen hoop ik. Bevalt die niet, in vergelijking met mijn huidige D5, dan kan ik altijd "blind" een OR D5 M6 bestellen natuurlijk. Ik wil in december de knoop doorhakken, begin maart 2012 loopt mijn huidige contract af.

Geplaatst: 18.10.2011 - 06:53
door lemmer
tvc15 schreef:@Lemmer, heb jij een proefrit kunnen regelen in een D5 215 PK handgeschakeld in een V70 of XC70? Ik zit al sinds 30 september te wachten op een berichtje van mijn dealer, schijnt niet eenvoudig te zijn hier in Twente.
nee is er niet, wel een xc70 d5 gt in Beesd

Geplaatst: 18.10.2011 - 14:24
door Thom
De 185pk versies kom je nog wel eens tegen met een handbak. Maar dat was ver voor de 'facelift' en de Limited Editions 'hype'.

Men moet zich niet blind staren op zo'n D3 FWD, het rijdt wezenlijk anders dan een D5 AWD die in het geval van de XC70 goedkoper, zuiniger en sterker is geworden met het nieuwe modeljaar (dat is totaal naar de achtergrond verdwenen door die stuntaanbieding LE). Een handbak zou ik ook wel eens willen proberen, al is de nieuwste Geartronic niet meer te vergelijken met die in de eerste 185pk's. Hij schakelt heel mooi vlot door en kiest bij een constante snelheid een mooi hoog verzet.

Geplaatst: 18.10.2011 - 14:48
door diesel01
Thom schreef:Een handbak zou ik ook wel eens willen proberen, al is de nieuwste Geartronic niet meer te vergelijken met die in de eerste 185pk's. Hij schakelt heel mooi vlot door en kiest bij een constante snelheid een mooi hoog verzet.
Dat is info waar ik blij van wordt, tegen de tijd dat wij gaan vervangen(2 jaar) komt een demo of nieuwe Volvo ook in bereik.

Geplaatst: 18.10.2011 - 15:54
door Thom
Die brochure is btw sowieso slordig, er wordt ook een 3.2 AWD beschreven, terwijl die al enige tijd niet meer leverbaar is. Ook zijn er nog foto's in Oyster Grey, die is intussen vervangen door Twilight Bronze.

Geplaatst: 18.10.2011 - 20:34
door lemmer
Thom schreef:De 185pk versies kom je nog wel eens tegen met een handbak. Maar dat was ver voor de 'facelift' en de Limited Editions 'hype'.

Men moet zich niet blind staren op zo'n D3 FWD, het rijdt wezenlijk anders dan een D5 AWD die in het geval van de XC70 goedkoper, zuiniger en sterker is geworden met het nieuwe modeljaar (dat is totaal naar de achtergrond verdwenen door die stuntaanbieding LE). Een handbak zou ik ook wel eens willen proberen, al is de nieuwste Geartronic niet meer te vergelijken met die in de eerste 185pk's. Hij schakelt heel mooi vlot door en kiest bij een constante snelheid een mooi hoog verzet.
Kijk dat wil ik wel eens ervaren, ga er binnenkort in rijden. Weet jij welk toeretal hij heeft bij bv. 140?

Geplaatst: 18.10.2011 - 20:46
door Gast
diesel01 schreef:
Thom schreef:Een handbak zou ik ook wel eens willen proberen, al is de nieuwste Geartronic niet meer te vergelijken met die in de eerste 185pk's. Hij schakelt heel mooi vlot door en kiest bij een constante snelheid een mooi hoog verzet.
Dat is info waar ik blij van wordt, tegen de tijd dat wij gaan vervangen(2 jaar) komt een demo of nieuwe Volvo ook in bereik.
Ik kan dit na 1½ week V60 GT alleen maar beamen. Vind het een behoorlijk verschil met vorige GT's.
Ook het afremmen op de motor is apart.

Geplaatst: 18.10.2011 - 21:13
door Thom
Het blijft een Aisin bak, en daarmee een ietwat trage, luie transmissie. Het wordt nooit een ZF. Als je je daarop instelt, kan je enkel Volvo prijzen om de vooruitgang die is geboekt.

De toerentallen van een XC70 D5 GT zal ik één dezer dagen eens exact aflezen.

Geplaatst: 20.10.2011 - 14:36
door Wim J
Ik rij tot volle tevredenheid met een 185 pk XC70 met handgeschakelde 6-bak (MY 2008) Het ding schakelt perfect en is zeker geen straf om mee te rijden.
Bovendien schakelt het ding alleen als ik het wil :-) . Bovendien ik moet de eerste automaat nog tegen komen die verkeersituaties kan inschatten en echt op de motor kan remmen.

Geplaatst: 20.10.2011 - 14:46
door Thom
Kwestie van voorkeur inderdaad, alleen is in NL een XC70 D5 met handbak praktisch onverkoopbaar, en voor iemand die koopt dus eigenlijk geen optie m.i.

Geplaatst: 20.10.2011 - 15:01
door bart simpson
+1

Geplaatst: 20.10.2011 - 15:03
door 945i
+2

Geplaatst: 20.10.2011 - 15:28
door Wim J
Markten verschillen van land tot land. Ik heb al twee maal XC70 gekocht en verkocht met handbak, (2.5T, en D5) en hoewel meer automaten in omloop zijn is er wel degelijk vraag naar een handbak maar dat is weerom afhankelijk van de markt. De wagen is er ook zuiniger, sneller, minder storingsgevoelig, minder duur en veelzijdiger door.

Geplaatst: 20.10.2011 - 15:44
door bart simpson
en ik ruil hem niet in

Geplaatst: 20.10.2011 - 16:16
door t5power
bart simpson schreef:en ik ruil hem niet in
Dus?

Geplaatst: 20.10.2011 - 16:24
door 945i
Slecht te verkopen, niet populair, lagere inruilprijs.. Nog even doorgaan?

Geplaatst: 20.10.2011 - 17:02
door DrRossi
Van de ca 1000 volvo's die in NL geregistreerd zijn in augustus is de helft handbak.
85 C30
1 C70
8 S40
47 S60
4 S80
107 V50
129 V60
111 V70
10 XC60
7 XC70 waarvan 5 D3 Summum zijn
Dus zal het best wel mee vallen met zijn inruil verhaal

Geplaatst: 20.10.2011 - 17:08
door 945i
We hebben het over XC en 200+ PK apparaten.