Pagina 2 van 3
Geplaatst: 23.10.2011 - 10:38
door bart simpson
945i schreef:Maar bij Westerse producten made in China, staat er een bedrijf achter die weet hoe het moet, chingcheng int. weet dat niet.
die afsluiter is een stuk beter
Geplaatst: 23.10.2011 - 11:36
door diesel01
Ik heb mijn xenonlampen vervangen bij de dealer voor het astronomische bedrag van €320 incl montage.
Ik mocht kiezen tussen Phillips en Osram en heb de Osram gekozen doordat deze witterlicht uitstraalt dan Phillips.(hogere kelvinwaarde)
Afgelopen woensdagavond tussen Frankfurt en Neurenberg zeer slecht weer gehad op de autobahn waarbij het voordeel van A-kwaliteit xenon lampen het verschil maakt.
Als mij morgen een lamp kapot gaat rijdt ik naar de dealer en reclameer ik de lamp...
Geplaatst: 23.10.2011 - 12:04
door mschoenm
Beste diesel01, dat heet bolsteren van cognitieve dissonantie. Als ik een lieve 705 gulden uit zou hebben gegeven aan het vervangen van twee koplampjes (de oerhollandse nuchterheid kent daar maar één woord voor = gaatjeindekop) dan zou ik ook op fora schreeuwen dat de A-kwaliteit duidelijk zichtbaar is. En reclameren is leuk, maar je bent toch weer in de weer met afspraak maken, autootje brengen, autootje halen etc. etc.
Ik ben redelijk bekend met dealer automatisering en ik kan je verzekeren dat de dealer een lekker biefstukje eet van jouw opdracht. Nog even inhakend op een eerdere opmerking over Hollandse Waar... als dat zo zou zijn hebben alleen Volvo 340/440/460/480 en oude S40s recht van spreken op dit forum. En nog even over de bekendheid met chinese en europese kwaliteitsnormen, ik vind het nogal aanmatigend om over chingcheng int. te roepen dat zij geen kwaliteitsbesef hebben. a. Wie is ChingCheng of roep je zo maar wat leuks? b. Wat weet je nu helemaal van het europese kwaliteitsbesef? Mind you: het is 2011, we zijn geen kolonialiserende mogenheid meer, kennis in India en China groet 1000x sneller dan in Europa, al is het maar door de "winst van de aantallen".
However: ik beloof hierbij plechtig dat ik in alle eerlijkheid over mijn gebruikservaringen met mijn Xenon lampen verslag zal doen.
Groet aan allen en geniet van de zon vandaag!!!

Geplaatst: 23.10.2011 - 12:13
door 945i
http://www.autokompas.nl/2007/09/duitse ... se-banden/
Dit is niet abnormaal en is anno 2011 niet veel anders...En geldt voor andere producten ook, herinner je het speelgoed, babymelk, matrassen debacle nog?
Lonen stijgen ook 1000x sneller in die landen, om de winst gelijk te houden zal je toch concessies moeten doen.... Ik geloof er niet in...
Geplaatst: 23.10.2011 - 13:34
door Iroll
Precies dezelfde discussies werden in de 70er jaren gevoerd over de Japanse kwaliteit. Dat was niets en zou ook nooit wat worden.
Het westen stelde kwaliteitseisen en de Japanners wilden maar wat graag verkopen en zorgden dus dat de kwaliteit top was. En walsden vervolgens de hele westerse auto, motor en electronica industrie plat. Omdat die niet aan de Japanse kwaliteit konden tippen. Over een jaar of 5-10 zal het met de Chinese producten niet veel anders gaan heb ik zo'n donkerbruin vermoeden aangezien ze de Japanse aanpak als voorbeeld hebben genomen.
Geplaatst: 23.10.2011 - 13:37
door bart simpson
Ze kunnen het zeer waarschijnlijk wel goed maar doen het alleen niet... ze gaan met veel inferieur spul voor grote winsten
Geplaatst: 23.10.2011 - 13:39
door 945i
@ Iroll, ik hoor dat al een jaar of tien over de Chinese auto's... de Jappen hadden het (de kwaliteit) sneller voor elkaar....
Geplaatst: 23.10.2011 - 13:45
door bart simpson
Wie heeft er hier naast zijn SAAB zo'n superbetrouwbarevaakookdoodsaaie Japanner?
Geplaatst: 23.10.2011 - 13:46
door Iroll
Neem van mij aan dat er heel snel resultaten zullen komen. Het grote geld zit nu eenmaal in het oosten en niet meer in het westen.
Geplaatst: 23.10.2011 - 13:48
door bart simpson
945i schreef:@ Iroll, ik hoor dat al een jaar of tien over de Chinese auto's... de Jappen hadden het (de kwaliteit) sneller voor elkaar....
ze kopen een jaar of wat terug het toen failliete Rover, productielijnen, mallen, technisch personeel (vergeten wel de merknaam mee te kopen) en tot op de dag van vandaag heb ik nog niets gezien van ze, de Rover klanten zijn er ondertussen echt niet meer voor dat roemruchte merk, de dealerinfrastructuur is er niet meer... waar wachten ze dan op?
Geplaatst: 23.10.2011 - 13:48
door 945i
bart simpson schreef:Wie heeft er hier naast zijn SAAB zo'n superbetrouwbarevaakookdoodsaaie Japanner?
Ikke..?!
Geplaatst: 23.10.2011 - 13:49
door Iroll
bart simpson schreef:Wie heeft er hier naast zijn SAAB zo'n superbetrouwbarevaakookdoodsaaie Japanner?
De OpelSaabs zijn net zo doodsaai als de Jappie's, alleen de superbetrouwbaarheid ontbreekt!
Geplaatst: 23.10.2011 - 13:51
door bart simpson
945i schreef:bart simpson schreef:Wie heeft er hier naast zijn SAAB zo'n superbetrouwbarevaakookdoodsaaie Japanner?
Ikke..?!
is een C1 een japanner?
Geplaatst: 23.10.2011 - 13:53
door bart simpson
Iroll schreef:bart simpson schreef:Wie heeft er hier naast zijn SAAB zo'n superbetrouwbarevaakookdoodsaaie Japanner?
De OpelSaabs zijn net zo doodsaai als de Jappie's, alleen de superbetrouwbaarheid ontbreekt!
Dat is dus niet zo....
Geplaatst: 23.10.2011 - 14:01
door Iroll
bart simpson schreef:945i schreef:@ Iroll, ik hoor dat al een jaar of tien over de Chinese auto's... de Jappen hadden het (de kwaliteit) sneller voor elkaar....
ze kopen een jaar of wat terug het toen failliete Rover, productielijnen, mallen, technisch personeel (vergeten wel de merknaam mee te kopen) en tot op de dag van vandaag heb ik nog niets gezien van ze, de Rover klanten zijn er ondertussen echt niet meer voor dat roemruchte merk, de dealerinfrastructuur is er niet meer... waar wachten ze dan op?
Ja, er kan weleens wat fout gaan. Zo gaat dat nu eenmaal in deze belabberde economische tijden.
Geplaatst: 23.10.2011 - 14:04
door Iroll
bart simpson schreef:Iroll schreef:bart simpson schreef:Wie heeft er hier naast zijn SAAB zo'n superbetrouwbarevaakookdoodsaaie Japanner?
De OpelSaabs zijn net zo doodsaai als de Jappie's, alleen de superbetrouwbaarheid ontbreekt!
Dat is dus niet zo....
Wat is dus niet zo? De doodsaaiheid, de superbetrouwbaarheid of beide en zo ja waarom niet?
Geplaatst: 23.10.2011 - 14:09
door bart simpson
SAAB is een charismatisch merk wat een grote mate van tijdloosheid heeft, SAAB kent net als Volvo een bovengemiddeld lang leven en astronische kilometerstande (en ik geen geen Japans merk dat dat ook zo heeft) de slechtste motor die men daar ooit leverde was een Isuzu diesel (dat is een japans merk)
Geplaatst: 23.10.2011 - 14:12
door 945i
bart simpson schreef:945i schreef:bart simpson schreef:Wie heeft er hier naast zijn SAAB zo'n superbetrouwbarevaakookdoodsaaie Japanner?
Ikke..?!
is een C1 een japanner?
Voor 75% wel ja....
Geplaatst: 23.10.2011 - 14:14
door Iroll
Dat charismatische en tijdloosheid ging op voor Saab, 100% mee eens. Maar je wil toch niet vertellen dat het ook geldt voor OpelSaab?
Geplaatst: 23.10.2011 - 14:16
door bart simpson
Het is een wat onnozele aanname dat omdat Japanners goede producten leveren de Chinezen dat ook wel een keer zullen gaan doen