Pagina 2 van 3

Geplaatst: 23.10.2011 - 21:02
door Laguna-S60
dan heeft ie dus 2 jaar in de opslag gestaan zonder kenteken!

MY 2003?

Geplaatst: 23.10.2011 - 21:06
door Marc Apeldoorn
MY 2003 en dan pas in 2005 op kenteken gezet?
Hoe weet ik zeker dat welk model jaar dit is?
Waaraan kan ik dit herkennen?

Geplaatst: 23.10.2011 - 21:07
door bart simpson
het chassisnummer

Chassis nummer

Geplaatst: 23.10.2011 - 21:14
door Marc Apeldoorn
Als ik dat heb, is uiteraard de vervolgvraag waaraan herken ik het model jaar?

Geplaatst: 23.10.2011 - 21:16
door bart simpson
dat is in o.a. vida of tie terug te vinden

Geplaatst: 23.10.2011 - 21:34
door Silver_R
Typ foutje. Kan MY2003/2004 zijn.

Geplaatst: 23.10.2011 - 21:50
door Philken
Silver_R schreef:Typ foutje. Kan MY2003/2004 zijn.
modeljaar 2005 is vanaf juni 2004 geleverd, bouwjaar is dus ouder

is omdat iedere dealer indertijd minstens 1 R moest afnemen bij de lancering

Geplaatst: 23.10.2011 - 22:07
door Morgenstond
Het modeljaar is af te lezen uit het VIN, zoals bart simpson al zegt. Het gaat om het negende cijfer. MY04 = 4, MY05 = 5 enz. Dat weet ik overigens niet van mijzelf, maar van M@rcel, die ook hier actief is :)

Geplaatst: 24.10.2011 - 10:49
door sbv
MY03 is er nooit geweest op een R. Het is of een MY04 zonder radje rond de radio of een MY05 of later, dan zit er wel een (alu) randje rond de radio.
Het kan wel voorkomen dat je een R vindt die in 2005 op kenteken gezet is, maar nog van een ouder modeljaar., waarschijnlijk tijdje bij dealer gestaan.

AWD verschillend tussen de model jaren?

Geplaatst: 24.10.2011 - 10:58
door Marc Apeldoorn
IS de AWD in de opeenvolgende modeljaren van de V70 R verbeterd, of was het direct Haldex koppeling?

Geplaatst: 24.10.2011 - 11:29
door crackedtooth
Bel een dealer en vraag ze hoe het zit
bij mij was het duidelijke antwoord: voor 2003 wel vaker problemen, na die tijd gewoon in orde, niet meer dan gemiddeld problemen

Geplaatst: 24.10.2011 - 11:44
door 945i
Alleen af en toe controleren of de achterkant nog meedoet. :)

Geplaatst: 24.10.2011 - 14:07
door Philken
945i schreef:Alleen af en toe controleren of de achterkant nog meedoet. :)
idd, voor alle bouwjaren (2003> 2007) is het hetzelfde systeem
testen is eenvoudig: voorwielen op 't gras, achterwielen op harde ondergrond en volgas optrekken terwijl je met je hoofd uit je raam hangt

hang je vol modder: haldex kapot
hang je half vol modder: alles ok

nee serieus: indien je voorwielen doordraaien en je gaat nauwelijks vooruit: bus van de haldex kaduuk, kost rond de 1000€ om te herstellen(allez bij mijn garage toch)
indien de auto na een kleine spin wegrijdt: alles ok

Re: AWD verschillend tussen de model jaren?

Geplaatst: 24.10.2011 - 17:09
door sbv
Marc Apeldoorn schreef:IS de AWD in de opeenvolgende modeljaren van de V70 R verbeterd, of was het direct Haldex koppeling?
Altijd Haldex koppeling, enkel de automaat is later een 6-traps geworden ipv 5-traps

Re: AWD verschillend tussen de model jaren?

Geplaatst: 24.10.2011 - 20:11
door Brambo67
sbv schreef:
Marc Apeldoorn schreef:IS de AWD in de opeenvolgende modeljaren van de V70 R verbeterd, of was het direct Haldex koppeling?
Altijd Haldex koppeling, enkel de automaat is later een 6-traps geworden ipv 5-traps
Volgens mij is van MY2006 de Haldex aangepast. Zit een (andere) pomp op die als het ware het Haldex systeem eerder op 'druk' zet. Daardoor komen de achterwielen sneller in actie. Meer gedetailleerde info vind je op het internationale forum; V70R.com. Daar staat ook dat de GT's betere haakse overbrengingen hebben dan de handbakken. Kan ik me iets bij voorstellen aangezien sowieso de GT d.m.v. de slip op de bak een belangrijk deel van de krachten op de haakse overbrenging wegneemt. De HO schijnt echter ook 'zwaarder' van zichzelf te zijn. Ik maak echter een voorbehoud aangezien ik van horen zeggen/lezen heb. Speur zelf even op wat fora en check het in de praktijk. Ikzelf heb een MY2000 V70 R AWD gehad waarbij de HO en de cardanas vervangen moesten worden. Ik heb er anderhalf jaar in gereden en toen moest de automaat worden gereviseerd. Deze auto had bij aanschaf 145 dkm gedraaid en ik verkocht 'm 30 dkm later.

V70 R rijden is gewoon niet goedkoop. Wat je nu niet betaald betaal je later is een redelijk uitgangspunt. Daarentegen zijn er pareltjes te koop maar je moet ze echt zoeken. Er zijn ook R AWD's die maar 80 dkm gedraaid hebben maar wél met een paardetrailer met twee van die knollen erin. Daar zijn de R'en niet echt voor gemaakt, ook niet voor een caravan trouwens.

V70 R rijden vind ik echter ook geweldig. Je weet zeker dat je een auto hebt met vrijwel alle opties die niet alleen hard rijdt maar ook hard stopt. Op Mobile.de staan soms ook hele mooie. Succes met je zoektocht, ook hier geldt; het bezit van de zaak is het einde van 't vermaak.

Geplaatst: 24.10.2011 - 20:41
door Bakboord1
R rijden is heerlijk maar houdt alvast maar rekening met kosten voor het 4wd systeem. Ook zonder paardentrailer kan dit voor 100dkm kapot gaan.

Aankoop met garantie zou ik dus doen.

Re: AWD verschillend tussen de model jaren?

Geplaatst: 24.10.2011 - 20:57
door Gast
Brambo67 schreef: ook hier geldt; het bezit van de zaak is het einde van 't vermaak.
Is wel vaak zo, echter na meer dan een jaar vind ik het altijd weer een genot om in maart de eerste kilometers weer in de R te sturen na de winterslaap.
Lekker om het beest dan voor de eerste keer weer wakker te maken.

Geplaatst: 24.10.2011 - 22:00
door Philken
garage waar de mijne in onderhoud gaat, zegt dat je moet rekenen om elke 75000km de bus van de haakse overbenging te vervangen, zeker als je sportief rijdt
reken op een kost van 1000€ voor de vervanging(werk inbegepen)
de bus van de HO van een geartronic is idd 'beter' dan van de handbak, komt idd door de slip van de automaat, bij de handbak is dit speciaal als 'zwakste schakel' uitgevoerd om de bak en Haldex te sparen

Geplaatst: 25.10.2011 - 00:05
door Ramon&Ramon
Philken schreef:garage waar de mijne in onderhoud gaat, zegt dat je moet rekenen om elke 75000km de bus van de haakse overbenging te vervangen, zeker als je sportief rijdt
reken op een kost van 1000€ voor de vervanging(werk inbegepen)
de bus van de HO van een geartronic is idd 'beter' dan van de handbak, komt idd door de slip van de automaat, bij de handbak is dit speciaal als 'zwakste schakel' uitgevoerd om de bak en Haldex te sparen
1000 euro voor het vervangen van die bus?
Zijn ze niet goed daar?
Het is drie uurtjes werk plus die bus van rond de 100 euro.

Geplaatst: 25.10.2011 - 07:50
door Brambo67
Ramon&Ramon schreef:
Philken schreef:garage waar de mijne in onderhoud gaat, zegt dat je moet rekenen om elke 75000km de bus van de haakse overbenging te vervangen, zeker als je sportief rijdt
reken op een kost van 1000€ voor de vervanging(werk inbegepen)
de bus van de HO van een geartronic is idd 'beter' dan van de handbak, komt idd door de slip van de automaat, bij de handbak is dit speciaal als 'zwakste schakel' uitgevoerd om de bak en Haldex te sparen
1000 euro voor het vervangen van die bus?
Zijn ze niet goed daar?
Het is drie uurtjes werk plus die bus van rond de 100 euro.
Daarom zijn dus de auto's in België goedkoper..... De dealers maken het weer goed bij het onderhoud :D 'Nieuwe remblokken vóór mijheer; allez da's dan €750' en zo zeg maar