Pagina 2 van 2
Geplaatst: 27.11.2011 - 09:39
door Oceanracer
Die slijtage aan de binnenkant van het profiel was ontstaan op de zomerbanden...
Geplaatst: 27.11.2011 - 09:43
door 945i
Je hebt gelijk.
Ik zat in de WB modus....

Geplaatst: 19.12.2011 - 12:38
door Pritchard
Zaterdag de Fulda's op de Modus laten leggen en eens raad gevraagd bij de bandenboer over mijn winterbanden. Zij zetten alle banden, winter of normaal, op 2,3. Bij alle wagens...
Geplaatst: 30.12.2011 - 12:28
door Mantis
Dat doen de meeste bandenboeren, maar wil niet zeggen dat dat goed is, meer uit gemak voor hun zelf. Gewoon aanhouden wat de sticker zegt, als je twijfelt over belading e.d. kies dan tusssen 'licht en zwaar'of lage/hoge snelheid (gem. 2.4./ 2.5) dan zit je altijd goed. 2.3 is aan de softe kant merk ik en wordt de auto niet stabieler van, echter..met sneeuw is een lagere spanning beter (meer grip) dan een hogere.
Geplaatst: 04.02.2012 - 14:00
door chris2
2.5 rondom, weer blij met de michelin wintersloffen in deze sneeuw vandaag

Geplaatst: 10.02.2012 - 18:09
door 1993SAAB900
Bandenspanning winterbanden = bandenspanning normale banden + 0,4 bar.
Geplaatst: 11.02.2012 - 14:00
door MarioC70
2.5 is toch mooi,zo doen we het hier ook,wel speciale dikke lucht in winterbanden doen.

Geplaatst: 11.02.2012 - 18:26
door Carlsson 900
MarioC70 schreef:2.5 is toch mooi,zo doen we het hier ook,wel
speciale dikke lucht in winterbanden doen.

Kan ik die bij de Volvo dealer kopen?
(m'n mail doet het weer)
Geplaatst: 11.02.2012 - 18:54
door BartS
1993SAAB900 schreef:Bandenspanning winterbanden = bandenspanning normale banden + 0,4 bar.
Vaker gehoord dat de spanning bij winterbanden iets omhoog kan. Zal wel samenhangen met iets afnemende spanning bij vriestemperaturen (dit laatste is een eigen vermoeden).
Geplaatst: 11.02.2012 - 18:56
door Oceanracer
1993SAAB900 schreef:Bandenspanning winterbanden = bandenspanning normale banden + 0,4 bar.
Kunt u dit ook onderbouwen?
Geplaatst: 11.02.2012 - 19:03
door BartS
Ik heb gehoord + 0,1 / 0,2.
Geplaatst: 22.02.2012 - 20:57
door 1993SAAB900
Oceanracer schreef:1993SAAB900 schreef:Bandenspanning winterbanden = bandenspanning normale banden + 0,4 bar.
Kunt u dit ook onderbouwen?
Sneeuwbanden hebben een ander, dieper profiel, andere (zachtere) samenstelling dan normale banden. Deze combinatie zorgt ervoor dat de winterbanden “soepeler” zijn bij lagere temperaturen en zodoende voor meer grip geven in de sneeuw, dit geeft echter wel het gevoel van een “weke” band. Door de druk iets op te voeren is het “weke” gevoel wat minder.
Temperaturen zijn in de winter doorgaans lager dan zomers. Door de lagere omgevingstemperatuur loopt de temperatuur en daardoor de druk in de band minder op, 0,4 bar extra zorgt er dan weer voor dat de bedrijfsdruk weer normal is.
Geplaatst: 22.02.2012 - 21:21
door Oceanracer
Volgens mij is juist de insteek van de winterband dat deze weker/soepeler is. Als je die eigenschappen vervolgens teniet doet door het te hard oppompen van die banden, kun je net zo goed je zomersloffen laten zitten...
Geplaatst: 28.02.2012 - 11:28
door Mantis
winternbanden zelfde spanning als zomerbanden, gaat niet om profiel, maar om de spanning. Zeker niet hoger als aangegeven. Gewoon sticker kijken.