Pagina 2 van 2
Geplaatst: 27.10.2011 - 22:41
door snowryder
heb nu een 3/4 jaar met 12000 km Cinturato van Pirelli voor gereden en Conti sport 3 achter. Pirelli destijds ook gekozen nav diverse testberichten.
Mij bevallen ze goed, zoek echter nooit de grens op van wat nog kan met de auto. Denk wel dat gelijke banden rondom inderdaad uiteindelijk de beste keus zal zijn.
Geplaatst: 28.10.2011 - 00:43
door Thijs
945i schreef:Die bij Vredestein werkzaam is..

Verandert toch niets aan wat hij beweerd?
Geplaatst: 28.10.2011 - 08:19
door 945i
Zeg ik dat dan?
Geplaatst: 28.10.2011 - 20:47
door Msuidgeest
Mijn topic wordt wel steeds leerzamer.
Geplaatst: 28.10.2011 - 21:44
door Hans oet Twent
t_w schreef:Het is niet alleen het profiel / hardheid van het loopvlak, maar ook de constructie van de band heeft hier veel invloed op.
Wat ik zo lees zal de conti een erg 'directe' band zijn, die een goed aanspreek gedrag heeft (bij kleine stuuruitslag netjes snel en lineair van richting veranderen)
De Pirelli lijkt dan wat minder direct te zijn.
Doe je de conti's dan voor en de pirelli's achter, bouwt de vooras snel kracht op bij stuurinput terwijl de achteras moeite heeft om te volgen. Resulteert in het 'zwabberende' gevoel wat jij omschrijft.
Doe je het andersom, dus de indirecte banden voor, moet je relatief veel stuurinput geven voordat er wat gebeurt. Op de achteras zitten dan de 'directe' banden die dan geen enkele moeite meer hebben om te volgen.
Op droog kan dit al erg 'tricky' worden in grens situaties (uitwijken op snelheid) maar wanneer er wat minder grip is (nat wegdek) kan dit zelfs gevaarlijk worden (wederom bij uitwijken op snelheid) omdat de stabiliteit dan ver te zoeken is.
Dus ook al combineer je twee 'A' merken op 1 auto, je merkt nu al dat dit een niet gewenst resultaat oplevert...
Geen speld tussen te krijgen. 2 Verschillende types band op dezelfde auto is not done. Maar dat verschillend profiel met zelfde type band ook het karakter van de auto negatief beinvloed merk ik ook aan de auto. Net als bijv. 14"inch achter en 15"voor, werkt ook niet plezierig. Ik probeer dan ook altijd de banden gelijkmatig te laten slijten door ze regelmatig van voor naar achter en vice versa te leggen. Maar goed ik ben dan ook enorme zeikerd daarin en eigenlijk niet representatief.
Geplaatst: 28.10.2011 - 21:50
door Msuidgeest
Dat voor-achterwisselen hoeft met een achterwielaandrijver niet echt: voor slijt door te remmen en achter slijt doordat het de aangedreven wielen zijn.
Geplaatst: 29.10.2011 - 01:48
door Thijs
945i schreef:Zeg ik dat dan?
Uit deze opmerking maak ik op van niet dus

Geplaatst: 30.10.2011 - 10:23
door crackedtooth
Even uit het V70 R bandendraadje
MyDJ schreef:Heb de banden binnen productiedatum 2511 (3e week Juni 2011).
Vrij 'vers' dus.
Consumentengids zeker niet zaligmakend
maar daar komen in de november 2011 test ook de hierbovengenoemde (en gekochte) banden als beste eruit
Beste uit test () - Continental Witnercontact TS800/TS830
Beste koop () - MIchelin Alpin A4
(Michelen A4: goede score op alle veiligheidsaspecten gecombineerd met de hoogste score voor slijtvastheid (dat laatste betekent ook de laagste prijs per kilometer van de goedscorende banden, ondaks de iets hogere aanschafprijs)
Komt dus wel overeen met oa ANWB tests
"
Van mijzelf
Michelin Alpin A4 225/45 R17 94 V XL
vier stuks in totaal voor 768,- inclusief verzending vanuit duitsland via
www.shop4tyres.com
ook productiedatum week 25 van jaar 2011. Lekker vers dus ook.
Vrijdag besteld, vandaag woensdag dus via DPD koerier afgeleverd.
"
Zelf bewust de Michelin A4 gekocht omdat relatief nieuw model is pas sinds 2012 op de markt, dus bij aankoop online geen kans op erg oude band. (en bij mijn verkoper zelfs gewoon juni/juli 2011 productie datum (DOT))
Geplaatst: 06.12.2011 - 21:09
door Msuidgeest
Vandaag ook de andere banden laten vervangen door Pirelli's. Volgens moeders de vrouw rijdt de auto goed.
Komende zaterdag moet ik even heen en weer naar Maastricht dus dan kunnen we even testen.
Geplaatst: 10.12.2011 - 21:47
door Msuidgeest
Even naar Maastricht gereden en weer terug. In die 502 km had ik niet het idee dat mijn auto van de weg zou vallen of rijden.
Maar die rubbers vervangen ga ik wel een keer uitvoeren.