Pagina 2 van 5
Geplaatst: 04.11.2011 - 15:39
door edraket
Het kan zijn dat de nieuwe dempers de auto iets omhoog brengen. Als het montagepunt van de veerpoot net iets hoger staat krijg je dat ook. Wat is het nummer van de nieuwe dempers? Weet je dat?
Geplaatst: 04.11.2011 - 18:55
door elianmars
edraket schreef:elianmars schreef:edraket schreef:Als je alleen de schokbreker lager ophangt komt de auto nauwelijks lager te staan.
Bij de nivomats doen de veren bijna niks. Die duwen de wagen echt niet omhoog.
De nivomat veren zorgen ervoor dat de auto op normale hoogte staat (iets verlaagd). Ongeveer zoals jouw auto nu staat aan de achterant. De nivomat dempers duwen de auto nog een stuk verder omhoog in statische toestand. In rijdende toestand zorgen ze ervoor dat de auto natuurlijk op werkhoogte komt. Er staat enorm veel kracht op de nivomats, die duw je met de hand niet even in.
De nivomat veren bij de V70N zijn ook nauwelijks minder stug dan origineel, dus ik ben het niet met je eens.
Ok, zou kunnen. Ik weet wel dat de nivomat veren van de classic zeer slap zijn.
Overigens heb ik, in combinatie met de verlagingsbrackets, ook andere veren onder mijn wagen liggen. Zowel aan de voorkant, als de achterkant.
Het zijn speciale verlagingsveren voor de nivomats.
Geplaatst: 04.11.2011 - 19:22
door Doeke Dobma
Dat zijn die veren van SAM toch? Wat hebben die je gekost incl verzending naar nl? Ze kosten in de webshop omgerekend net iets over de 300 euro.
Geplaatst: 04.11.2011 - 21:24
door elianmars
Ik zou het eerlijk gezegd niet meer precies weten. Ik heb toen de complete set (veren en brackets) besteld bij SAM.
Wat ik nog wel weet is dat het bijna een maand heeft geduurd eer dat ik het spul in huis had.
Je zou ze een mail kunnen sturen om te vragen wat het totaal kost.
Geplaatst: 04.11.2011 - 23:01
door toppertje
1 ding is zeker,die S60 ziet er niet uit zo hoog.
Geplaatst: 15.11.2011 - 21:49
door Doeke Dobma
Vanavond de nivomatconversie adaptors besteld bij European Tuning. Ik hoop van harte dat ze deze op voorraad hebben en dat ik ze donderdag in huis heb. Dan kunnen ze er vrijdag onder!
Geplaatst: 16.11.2011 - 09:09
door sbv
Mooi klusje om ze te monteren
Geplaatst: 16.11.2011 - 09:21
door Brambo67
Doeke Dobma schreef:Vanavond de nivomatconversie adaptors besteld bij European Tuning. Ik hoop van harte dat ze deze op voorraad hebben en dat ik ze donderdag in huis heb. Dan kunnen ze er vrijdag onder!
Hoe ga je dit nu oplossen met de veren? Ga je die ook vervangen? Staat mij bij dat ET die niet heeft namelijk
Geplaatst: 16.11.2011 - 13:35
door sbv
Niet nodig, je kan de bestaande veren gewoon blijven gebruiken.
Zo hebben we dat bij een S60 wel gedaan. Elianmars heeft zelf voor andere veren gekozen anders waren deze ook blijven zitten
Geplaatst: 16.11.2011 - 13:43
door edraket
Als het standaard veren zijn waarmee de auto op normale hoogte staat komt de auto met nivomats nog wel een cm of 2 omhoog hoor. Die dingen duwen behoorlijk hard uit.
Geplaatst: 16.11.2011 - 13:44
door bart simpson
het is iig geen combi zoals het af fabriek had geweest
Geplaatst: 16.11.2011 - 14:31
door Brambo67
bart simpson schreef:het is iig geen combi zoals het af fabriek had geweest
Nee, dan moet je die complete set bestellen met anderen veren en dempers en Nivomats voor een verlaagd chassis. Dat gaat denk ik behoorlijk in de papieren lopen. Mijn zorg zou denk ik zitten in een geschikte combi van veren en Nivomats te vinden in combinatie met de beugels van ET/SAM. De geometrie van de Nivomats blijft denk ik hetzelfde aangezien ze gewoon iets dieper in de brackets komen te hangen. Maar ja, hoe houden die brackets het?
Geplaatst: 16.11.2011 - 18:32
door Rome
Goedendag, even wat plaatjes van opzij genomen van mijn S60.
Aan de achterzijde heeft deze auto versterkte veren van het merk MAD uit veenendaal (zie google). Auto staat ietsje hoger, helemaal perfect, en blijft ook met een caravan behoorlijk vlak.
Geplaatst: 16.11.2011 - 21:20
door toppertje
is dit een grijs-kenteken S60?
Geplaatst: 16.11.2011 - 21:29
door Rome
Nee, heel geel, zie foto twee, de achterste zijruiten en de achterruit zijn extra getint, op foto drie komt het misschien niet zo mooi over als het in werkelijkheid is.
Geplaatst: 17.11.2011 - 20:12
door Doeke Dobma
Vandaag de adaptors binnen gekregen. Ik was aangenaam verrast over de stevigheid en afwerking. Het staal is 3mm dik, behoorlijk sterk dus. Tevens is het uit 1 stuk gemaakt, zonder lasnaden. De afwerking is keurig, als het origineel zou zijn zou je je er niet over verbazen. Er zitten flinke bouten en moeren bij. Het is ook niet een recht-toe-recht-aan stuk staal; de beide zijkanten staan beide onder een verschillende hoek, om de beste pasvorm te verkrijgen, dit zie je ook op de foto. Het lijkt 'scheef', maar dat is dus juist de bedoeling. Erg tevreden dus.
Als ik één nadeel mag noemen: de verlaging is niet, zoals op de site van European Tuning staat vermeld, 20mm, maar 35mm. Een stuk meer dus. Grote kans dat de achterkant straks dus weer lager is dan de voorkant... Nou ja, wie dan leeft... wie dan zorgt
Nog even de foto's:

Geplaatst: 17.11.2011 - 20:21
door toppertje
hoe weet je de verlaging,zonder dat je de brackets gemonteerd hebt?
Geplaatst: 17.11.2011 - 20:36
door Doeke Dobma
De montagegaten staan 35mm uit elkaar, dat geeft in principe toch de verlaging aan. Tenzij de veer hem dan weer omhoog drukt, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. Het staat trouwens ook op het doosje. Ze komen van het merk Chassit.
Morgen gaat ie op de brug. Dan haal ik de dempers los, ik ben benieuwd wat er gebeurd. Blijft ie op dezelfde hoogte, dan bepalen de veren dus de hoogte. Zakt ie naar beneden, dan bepaalt de demper dus de hoogte.
Geplaatst: 18.11.2011 - 02:31
door Thijs
Dat de demper 35 mm naar beneden gaat betekent niet dat de auto ook zo ver zakt denk ik. De veerspanning wordt groter, die zal niet ineens de 35 mm inzakken. Ik denk dat je met de beoogde 2 cm aardig in de buurt komt. Succes met monteren! Maak je ff een foto voor en na?
Geplaatst: 18.11.2011 - 11:53
door Doeke Dobma
Thijs schreef:Dat de demper 35 mm naar beneden gaat betekent niet dat de auto ook zo ver zakt denk ik. De veerspanning wordt groter, die zal niet ineens de 35 mm inzakken. Ik denk dat je met de beoogde 2 cm aardig in de buurt komt. Succes met monteren! Maak je ff een foto voor en na?
Dat zat ik zelf ook al te bedenken, zo zullen ze die 20mm bedoelen. Maar dat betekent dus dat de veren dan de hoogte bepalen. De nivomat wordt dan in feite dus omhoog gedrukt, en dat lijkt me óók niet de bedoeling. Het valt allemaal niet mee;)
Ik ga ze eerst maar eens monteren en dan maar eens verder kijken...
En ja, ik zal er foto's van maken!!